Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utfodring-och-foder
Läst 1385 ggr
[[pimey]]
0

finsmakare till hund!

Som rubriken lyder, har en riktig finsmakare till hund då de kommer till hundfoder. har provat de mesta men bara ratar allt, har provat att blanda ut med blötmat vilket fungerar sådär. Han kan inte äta samma blötmat 2 dagar i rad då ratar han det med utan vill ha olika smak för var dag.. Detta är något som han har hållit på med sen jag köpte honom och det börjar bli lite jobbigt om jag säger så. Finns det något bra foder som även de mest kräsna äter?

JoannaLi
0

Våran tik är likadan, och allt vi kan göra är ju att ge olika 'tilltugg' hela tiden; matrester, t.ex. kött, fil, någon godis i en annan färg så att hon ser att det inte bara är torrfoder…

När vi sedan hade 3 jämtar, och alla funkade bra på det fodret, så var det ju svårt att byta, för det var ju så praktiskt när alla hade samma foder.

Det är väl det jag kan tipsa om, om något. :/

Cassii
1

Färskfoder?

[[pimey]]
0

1# Okej får fortsätta denna procedur :/ Fick spä ut med korvbitar i idag och då gick det glatt ner.

[[pimey]]
1

2# Alldeles för dyrt!

JoannaLi
0

#3 Nja, särskilt kul är det ju inte, men vad gör man inte för att de ska må bra? :)

[[pimey]]
0

Jo det är sant :) men jag hittar ingenstans vad färskfoder kostar? någon som vet? har en liten hund på 4,5 kg så det lär inte krävas alltför mycket mat :P

Whitesnow
0

Har du testat orijen? :) Hört att många hundar verkligen älskar det!

[[pimey]]
0

7# Nä det är något foder so jag inte provat på :P kanske värt att testa

lizton
0

Foder med färskt kött brukar även kräsna hundar gilla; färskfoder som tex Vom og Hundemat, Fodax m fl

Torrfodret Magnussons Meat & Biscuit är gjort på enbart färskt kött och färska ägg och passar kräsna hundar. Acana har en del färskt kött i sina torrfoder. Acana Lamb & Apple är ett gott foder med lite mindre bitar. Det fodret passar också känsliga magar. Acana Wild Praire och Acana Ranchlands är andra smakliga torrfoder  för kräsna hundar.

DeniceP
1

Men, du har en CCD om jag inte förstått det helt fel.

Att köpa färskmat är inte alls dyrt till en så liten hund!

Jag har en dvärgpudel och en Chihuahua. Jag köper mat för en hel månad, det kostar sammanlagt 241:- i månaden.

1 korv VoH (500g) räcker 2 dagar till båda mina. Räcker ungefär 3 dagar om du bara har en CCD. Alltså kommer det att bli ännu billigare för dig än för mig!

Dessutom finns VoH i flera olika smaker, så du kan ju variera ofta.
Till och med min kräsna Pudel har börjat mer eller mindre kasta i sig maten varje dag, sedan vi bytte till VoH, så jag tycker absolut att du ska testa. Sjukt värt det, eftersom hundarna mår så mycket bättre av det :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

vallhund
0

Hur gammal är hunden o hur länge har du haft honom? Är hunden mager?

Det är ytterst sällsynt att friska hundar svälter sig, så det är bara att vänta ut hunden.

Bestäm dig för ett bra köttbaserat foder, servera det o inget annat öht. Börja med små portioner så att du kan berömma när han äter upp, äter han inte upp har du gett för stor portion.

Att blanda i en massa blötmat o konstigheter gör bara att du kommer att få en odrägligt kräsen hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[[pimey]]
0

Jag precis jag har en CCD och han är 8 månader nu :) har haft honom sen han var 4 månader. Nää jag tycker snarare att han är för "fet" för att vara CCD.

Det spelar ingen roll om jag ger 2 dl eller 0,5 dl han ratar fodret vilket som. tror jag ska gå in på lantmagasinet vi har här i stan och köpa lite färskfoder och se om det blir bättre :)

russin
1

En fet hund skulle jag inte truga - den skulle bara må bra av att gå ner i viktFlört