Beslutsångest över hundköp...
Jag har sån beslutsångest så jag vet inte vart jag ska ta vägen…
Förra året föll jag pladask för den minsta podengo, en liten jakthund från portugal på ca 25- 30 cm i höjd. Den verkar som den perfekta rasen för oss och jag har besökt uppfödare och träffat flera MEN jag är ju väldigt intresserad av bruks och tycker det verkar jätteroligt att spåra och söka och köra rapport.
Och podengon är ju väldigt liten, och jag är rädd att den är FÖR liten. Jag har inte direkt ambitionen att komma upp något högre, men tävla lite i lägre klass hade varit jätteroligt!
Jag har ju snöat in på Podengon i ett år, och letat hund högt och lågt och till sommaren har vi nu sagt att vi ska försöka skaffa en, men nu börjar jag vackla, för träning och ev tävling känns viktigt för mig och jag är rädd att hunden inte kommer klara av det pga sin storlek.Samarbetsviljan och "j*vlar anamat" känns det som den har, eftersom det är en har/gryt hund från början så den är tuff.
Jag vet varken ut eller in 
Inte är den för liten! :)
TS Om du börjar bli osäker så ta dej en extra funderare. Följ magkänslan
#2 problemet är att jag alltid är värdelös på att bestämma mig :D
Jag är så rädd att det blir fel… Det är en underbar ras och varenda gång jag har träffat en har jag mått dåligt när jag åkt därifrån för att jag bara vill ta med de hem :D Och det har jag inte kännt över någon annan hundras…
Men det är just det att jag vill verkligen tävla bruks, och då blir jag så rädd att vi skaffar en liten podengo och så sätter storleken stopp. :s