Var och tingade en valp idag :)
TJOHOOOO!!!
Tack den som tipsade oss/mig om Eurasier (minns inte vet det var)
men idag var jag och sambon och hälsade på en uppfödare och fick träffa hennes Eurasier. Vi fick träffa mamman och morfarn till de kommande valparna och de var UNDERBARA <3
Den här raser är fasiken perfekt, t.o.m. min sambo som är kattmänniska smälte för morfarn.
Nu får vi bara hoppas att honan får MINST 4 valpar eftersom vi är den fjärde som tingat. Hur många valpar brukar en hund få? och hur vanligt är det att hunden får 3 valpar eller färre?
Hur stor chans tror ni det är att vi faktiskt får vår lilla/lille hårboll till sommaren ?
Så kul! Kullens storlek kan ju variera rätt mycket så det kan jag tyvärr inte svara på :P men hoppas det blir en valp åt er :)
Okej, ja de får vi verkligen hoppas, annars blir vi jätteledsna nu när vi är så sugna på den här kullen :)
Som jag förstått det kommer valparna i april, så vi får väl vänta och se
Åh vad kul, det var jag som tipsade
. Nu blev jag alldeles mallig, att det var "tack vare mig" som ni var och tingade en valp idag osv! Jättekul att ni fastnade för eurasiern, det kommer bli jättebra 
Större raser får oftast 4-6 valpar, så chansen är ändå ganska stor att det blir en valp till er! Men hoppas inte för mycket, vad som helst kan faktiskt hända 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Vad roligt att ni valde denna ras, hoppas det kommer 4 små friska valpar :)
#3 Åh tack LLLINN :)
Kan man inte be henne göra ultraljud på hunden, eller kostar det henne för mycket?
Mamman till de kommande valparna är född ur en kull av 5 valpar medans hennes mamma är född ur en kull av 11 st, kan detta bidra till hur många valpar hon får?
Jag tingade en valp i början av februari på en kull som föddes för två veckor sen. Jag var nummer fyra i kö och den tiken hade en historik med stora valpkullar, tyvärr blev det dock bara tre valpar så jag blev utan. Blev fruktansvärt besviken då både jag och sambon verkligen älskade tiken. Nu har vi varit och hälsat på en annan kennel som också kändes väldigt bra så nu hoppas vi på valp därifrån! Ett tips är att ha lite koll på andra uppfödare också ifall det inte skulle bli något! Er valp finns därute (eller "håller på och bakas" kanske man ska säga :P)
Vad roligt för er!!! :D Håller tummarna för er!!! Du ska ju vara glad att du inte har som jag iaf
Min ras är det vanligt att det bara blir 2 valpar…. XD
#6 Usch, jag är rädd att de blir så för oss också. Tack för tipset, ska kolla upp lite andra uppfödare också.
#7 Ja det är jag verkligen glad över :)
Gud vad kul för er att ni bestämde er för en Eurasier! Själv så var vi (min familj) å besökte uppfödaren som vi kommer köpa en valp ifrån, igår. 5 veck å 5 dagar är dom nu. :)
Hoppas att det blir minst 4 valpar, vilket kön är ni egentligen intresserad av tik elr hane? eller spelar det ingen roll? Skulle va kul å veta :)
// Hannah
#9 Egentligen ville jag ha tik först, men detta enbart för att jag bara haft hondjur tidigare. Men efter en stund när vi hade varit där sa David (min sambo)
- Nej jag vet inte om jag vill ha tik.
Han hade förälskat sig i hanhunden som vi träffade. Jag frågade uppfödaren om det egentligen fanns skillnader på han/honhund men det fanns egentligen inte, så för mig spelar det verkligen ingen roll. Huvudsaken är att vi får en valp. Men om det finns en hanhund så väljer vi väl den så får min sambo som han vill :P
#10 Jag tycker ofta att hannar är keligare och mer följsamma än tikar, de flesta tikar brukar (enligt med erfarenhet) vara mer självständiga. Dessutom är ju löpen skitjobbiga 
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
11 Tror det där är väldigt olika från hane till hane o tik till tik. Här lider inte tikarna eller vi under löp, därimot grannar som har hanhundar får det tufft. flera av dom deppar o äter inte, en av dom är kastrat men det har han helt glömt bort att han är 
10, jag tror mer på att man kan vara tikperson eller hanperson. Jag är säker på att ni kommer ha det kanon med en hane :)
Ja mig spelar det ingen roll längre :)
Jag visste inte ens att man inte behövde kastrera hanen, isåfall tänker jag inte göra det, vad jag vet finns inga tikar i närheten :)
Jag har också en Eurasier hane som fyller 5 i år.
Underbara ras! & underbara hund :) Det är en sjukt härlig ras på alla sätt & vis! :) Se bara till att social & miljö träna hunden mycket så blir det bra, eftersom eurasier som ras är avvaktande så kan man påverka väldigt mycket med miljö & social träning när den är liten :)
Men annars, bra val! :)
#14 Ja tack ^^
Jo ska gå valpkurs hade vi tänkt och sen får valpen hänga med på massa grejer, typ vara med ut och grilla med kompisar etc etc :)
Sommaren är ju en bra årstid just när det gäller sociala interaktioner :)
Grattis vad roligt :D
Tackar ^^