Etikett: övrigt
Läst 958 ggr
0
Ägarregistrera hos SKK, frågor
Har precis fått blanketten hemskickad för att ägarregistrera min blandras. Jag har några frågor:
- Denna blankett vill jag skicka in eftersom jag ska ansöka om tävlingslicens, läste nu precis att man kunde ägarregistrera i samband med tävlingslicensansökandet. Kan man det, och hur går det till?
- Kan jag skriva mig som ägare? Jag är 14 år, och min mamma står som ägare på jordbruksverket.
- Är delen med "märkarens namn", datum för märkning och märkarens namnteckning viktiga? Jag har nämligen ingen möjlighet att be om namnteckning och jag vet inte när märkningen gjordes.
- Vad menas med "ID-Nummer" och "Befintlig ID-märkning"? Jag menar vad är skillnaden mellan dessa?
- Vad skulle ni skrivit på Färg och teckning samt hårlag? (Min hund ser ut som en renrasig papillon)
- Hela hundmappen med alla Hugos papper är borta. Däri ligger mikrochipremsorna som ska fästas på kortet. Dessutom tror jag att det bara är en eller två kvar, kan man beställa nya?
- Under ansökan om medlemsskap, måste man fylla i något? Jag är redan medlem i SKK.
Kan ni inte svara på alla så svara gärna på det ni kan ändå! Tack!