Hundar iFokus

Hundar

Etikett: debatt
Läst 1674 ggr
[Surina]
1

Hundar betyder mer och mer

Hej alla !

Jag tänkte verkligen dela med mig lite ! För ett antal år sedan.. så mådde jag EXTREMT dåligt… Men den som räddade mig var min hund Nappe R.I.P!

Jag tycker hundar är helt otroliga på att läka folk! Jag är förvånad att hundar inte används mer i vården! Istället för att proppa i folk så mycket piller…

Min mamma mådde också bättre med Nappe! Hon hade ont i leder och knän men hon fick gå ut med honom och byggde upp bra med muskler som gjorde att det inte gjorde lika ont längre!

Fantastisk! Hundar kan rädda liv! Tycker att vi ska föra in hundar mer i samhället Glad Idag är det ju inte ovanligt att ens hund betyder lika mycket som ens eget barn!

Tänk er själva ett liv utan hund idag?(om du har en hund eller haft en)

Innan min bästa vän Nappe dog så tänkte jag först skaffa katt… Inte så konstigt jag kände liksom att jag hade Nappe behövde ingen annan.. sen gick han ju bort.. så nu har jag varit hundlös i 7-8 månader.

Det känns verkligen! Så idag ser jag till 100% att jag kommer alltid att ha hund i mitt liv!

Beckibus
0

Vilken fin text! Jo att ha hundar i vården är väl jag lite delad i, på vissa ålderdomshem och barnsjukhus ( för barn som i princip bor på sjukhuset)kan det förekomma att folk kommer med hjälphundar för att pigga upp barn och äldre, jag vet att de i allafall är så i England. Men man måste ju tänka på allergiker och hundrädda:/ ;)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Surina]
0

Jo såklart är det inte bara att dra in dem :S … de måste ju kollas upp innan man tar in hundar osv i vårdmiljöer.. annars blir det ju bara värre!

NathalieT
0

Jag  håller med dig! (: Hundar är underbara!

Aldrig mer leva utan hund säger jag bara Skrattande

Hanna Andersson
0

Kan bara hålla med och se till mitt egna liv. För två år sedan blev jag nerslagen på jobbet och hela min vänsta arm blev sabbad. Har varit sjukskriven sedan dess och har levt på sjukhus med op, sjukgymnaster, sköterskor och läkare. Allt för att få en fungerande arm igen och förhoppningsvis kunna arbeta snart igen. Under dessa två år har varit som en bergochdalbana mellan frustration att inte kunna göra saker som folk tar för givet att man kan göra, Arg har jag oxå varit, ledsen över att inte kunna se ljuset någonstans. Även lycka ibland när jag känner att träningen går framåt. Alla tabletter jag måste äta dagligen för att överleva smärtan i armen. Hade jag inte haft mina två hundar och tre katter så hade jag nog gått in i väggen. Dem har varit en stor räddning då jag har varit tvungen att gå ut, träna, utställningar, träffa folk m.m Även har djuren varit mina bästa vänner när livet har varit pest. Djuren är guld värda=)

Maja2
0

Djur har en enastående förmåga att mildra människors smärta. Handikappridning är ett annat ypperligt exempel på det.

Jag skriver för en tidning här där jag bor, och var på en utbildning för besökshundar. Det var fantastiskt intressant. Nu är den gruppen klara och har fått sina diplom, så jag ska följa en i gruppen på ett besök på ett äldreboende, och skriva en artikel som uppföljning. Det ska bli jättespännande och roligt :)

Beckibus
0

Hundar Är underbara!! Hade inte kunnat klara skolan utan dom!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Jenna_Nord
0

Min finska lapphund följer ibland med min mamma eller bror när de jobbar på ålderdomshemmet när de passar henne. De är otroligt  uppskattat av de äldre! Man kan riktigt se hur de lyser upp när hon kommer lunkandes mot dom!
Och Ayla kan inte tänka sig något bättre heller, en massa som matar en från bordet och uppmärksamhet till 1000. Kan man begära något mer som hund ;)

Mvh Jenna

Beckibus
0

7 vad roligt!!! :D

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Rafflan
0

Finns ju hundar som används i vården.

Dock är grejen att man väldigt sjuk kan kanske bli lite för jobbigt att gå ut och rasta hunden flera gånger/dag varje dag, speciellt om amn har smärt/fysiskt problem som blir värre i perioder eller psykiska problem som blir värre i perioder.

Rafflan
0

På tal om att hundar gör bra, såg en dokumentär för ett par år sen från ett fängelse, tror det var i USA, där fångarna fick träna och uppfostra en valp var som vid 1 års ålder sedan utbildades vidare som tjänste hund, typ inom polis eller miltär. Sen fick dem bilder och brev från sina kära 4 fotade vänner så dem fick veta hur det gick för dem, och när hunden skulle gå i pension hade dem 2:a tjing på att få adoptera hunden :D

indra-bus
1

Jag håller oxå med.  Såg en hund, som var med barn i rättegångar som stöd när barnen blev oroliga puttade hunden på dem. O de kunde fortsätta. Kommer inte ihåg var de var men de var en så söt Golden.

Min hund har lärt mig tålamod, de är inte min starkaste sida Foten i munnen

Men de kanske skulle ha varningstext. Beroende framkallande ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.