Bloggar & Hemsidor - Nya regler
Vi kommer, på önskemål från medlemmar, att införa nya regler för inlägg om bloggar och hemsidor.
Vill du länka till din blogg eller hemsida så gör du det genom att skriva ett inlägg i den där tråden.
Tråden kommer fungera så som att ni lägger till era bloggar/hemsidor i inlägg, vi bakom sajten lägger till era bloggar/hemsidor i huvudinlägget och raderar då samtidigt ert inlägg i tråden (för att undvika att tråden blir för lång).
Detta har vi som sagt valt att genomföra efter önskemål från medlemmar om en gemensam blogg- och hemsidetråd istället för massor av olika.
Det vi kommer förändra är att vi allt eftersom vi har tid gå igenom gamla inlägg om bloggar/hemsidor och låsa dessa, före vi låser dem kommer vi skriva en kommentar och länka till den nya samlade blogg- och hemsidetråden. Med nya inlägg om bloggar/hemsidor kommer vi göra samma sak.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jättebra att alla sidor och bloggar hamnar så samma lista så man lätt kan hitta bland dom. Men var ska man diskutera hemsidor och bloggar? Ska alla diskussioner om sidorna hållas i den tråden kommer den ju bli jättelång?
Undrar samma som #2.
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Vi höll ju på att diskutera hundarnas träning i tråden som låstes, var kan vi fortsätta den diskussionen?
Ett svar uppskattas! 
Nu har Sara inte varit inne på ett tag ser jag, jag lovar att hon svarar när hon kommer in här igen.
Själv vet jag faktiskt inte hur vi ska göra med detta.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#6 Nej okej. Trodde att ni Medarbetare var med på noterna. Men då väntar vi på vad Sara har att säga.
Jag har ett förslag om det nu är så viktigt att man inte länkar bloggar någon annan stans och det är att ni tar bort bloggadressen ur inläggen o döper om tråden till nåt med Weigt Pull ist, så kan diskussionen fortsätta! 
Tycker det är riktgit dåligt att låsa en tråd där en diskussion om ämnet hålls. Bättre att redigera om innehållet isf när reglerna som nu ändrades om över en natt.
#7 Jodå nog är vi Medarbetare med på noterna, men just detta har vi inte diskuterat. Låter som ett bra förslag du kommer med. Kan du länka till tråden du menar har låsts, så fixar jag den :-)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#8 Då förstår jag!
Finnemang! Här är den http://hundar.ifokus.se/discussions/4f343aecd3b4fd167600000a-weight-pull-blogg?participating-1
Du får väl ändra om texten lite så det passar :P
Det här är något vi bakom sajten diskuterat länge och de nya reglerna jag lade in var vi överens om.
Sedan är det ju ofta så när man gör förändringar att det dyker upp problem som man inte tänkt på förrän de uppkommer! Som i fallet med Chilli10:s tråd till exempel. Men där kom ju en bra lösning! Tack för förslaget!
Rent generellt, som svar på till exempel #2:s fråga, så tycker jag att diskussioner om bloggar/hemsidor inte behöver hållas här. Har man ett tips eller en kommentar om bloggen/hemsidan, varför inte lägga den direkt på bloggen/hemsidan? Vill man ha direkt respons från iFokus, varför inte vända sig till Bloggande iFokus respektive Hemsidor iFokus?
#10 Tack för svar!
I Chilli10:s tråd blev det ju ingen diskussion om bloggen egentligen, utan om träning. Men då finns nu tydligare information om hur man ska lägga upp diskussioner.
#11 Ja, självklart får man ju starta en diskussion om ett ämne och sedan länka till sin blogg i samband om det är så. Det trådar vi kommer låsa är de där själva ämnet är bloggen om man säger så. Blev det för konstigt förklarat?
#12 Från början var det lite luddigt, men nu känns det glasklart!
Vad bra 
Ska försöka redigera huvudinlägget här så det blir mer tydligt också!