Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 463 ggr
Tina-A
0

Hur lättlärdra är dom?

Jag har ju aldrig haft en egen hund och funderar lite.. Min pojkväns syster har en hund, världens sötaste (vet dock inte vilken ras.. Liten). Han heter Lukas.

Utan någon som helst erfarenhet försöker jag lära Lukas lite olika saker när vi ses. Jag tror han är ganska smart, har aldrig försökt att lära en hund något förut.. Är allergisk. I alla fall så tänkte jag att jag skulle lära honom ett trick jag såg på ett filmklipp på datorn, att han fick ta godisbiten när jag sa "Tre".

Han kan stanna och sitt och sådär. Och så la jag godis framför honom och sa "1,2, Treeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!" Först fattade han inte, då han vet att han bara får ta saker när man säger varsågod. I alla fall verkade det gå rätt fort upp för honom och efter bara en 5,6 gånger betonade jag Tre som vilken annan siffra som helst och räknade "1,2,8,40,18,9,3,12" och på 3 gick han och tog godiset!

Själv blev jag väldigt impad men det kanske är så lättlärda hundar är i allmänhet??

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Action
0

Ja, hundar är väldigt smarta djur enligt mig iallafall. Det kan ju inte ens vårat språk, men endå kan de lära sig så fort. Så de är inga dumma djur. Smartare än oss människor ibland tycker jag, eftersom många människor förstör och krigar så att våran värld förstörs…

Min schäfer har jag lärt ett antal komandon. Hade nämligen en "dröm" att få honom att bli en filmstjärna. Som kanske skulle kunna vara med i reklamer eller kanske till och med på en film! Men den drömmen kommer väll inte bli sann… Fundersam

Vet dock inte om komandona som han kan räcker så långt [som han kan felfritt på endast komando eller handrörelse]

Komandona han kan felfritt är: Sitt, ligg, stanna, sitt vackert, vinka, snurra, hämta telefonen, skall, tyst, visa tänderna, rulla runt, spela död [säjer pang så lägger han sig "död"], tända/släcka lampan, hämta, hopp, buga, fot, och även hämta en läsk från kylen. *ler* jätte bra om man tittar på TV. Räcka ut tungan Tror du att jag skulle kunna sattsa på en "film karriär" för min schäfer Boss? Finns det ett litet hopp för honom kanske? Räcka ut tungan

Tina-A
0

#1: Haha, det låter som typiska saker hundar gör i filmer tycker jag :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta
0

Haha vilken jycke..du måste vara rätt uppfinningsrik som kommer på alla dessa grejer :)det där att hämta dricka var ju bara så bra Skrattande Men som sagt han är ju schäfer och nå mer behöver inte sägas Flört

Action
0

HaHa, har lärt han allt igenom klicker. Tog endast 1 timma att lära honom hämta läsken och öppna kylen. Enda problemet var att han tyckte det var så kallt om munnen, så oftast spottade han ut den. Men nu har han lärt sig hämta den utan att släppa den på golvet. Räcka ut tungan

Lotta
0

Duttig vovve..Lotta vill ha…GENAST =)))