Privattränare Stockholm
Hej! Som flera av er kanske vet så har ja nu bestämt mig för att göra min odåga till hund en lydig agilitymästare! Vilket inte går utan träning… Han kommer inte på inkallning och jag har testat all världens metoder men det biter inte på honom. Nu gör jag slag i saken och ska ordna en privattränare eller en kurs med huvudinriktning på inkallning/skapa ett starkare förtroende i Stockholm eller åtminstone i närheten. Jag har hittat en redan men vill gärna höra era rekommedationer och tips på andra bra tränare! Känner man att man själv tror sig kunna hjälpa mig får man gärna tipsa mig om sig själv också ;)
Jag kan rekommendera CF's Hundkontakt , hon finns i Östhammar, inte så krångligt att ta sig dit, bor själv i Stockholm och har varit där flera ggr.
Kör med positiva metoder och är otroligt duktig!
Bra idé!
Hade jag tränat agility (eller tränat hund över huvud taget) i sthlm hade jag nog gjort det för Eva-Marie Wergård eller Kickan Nicolic 
#2 Vilken idé är det som är bra? Jag ska kolla länkarna, tack!
#3 Att börja träna inkallning, agility m.m. på allvar och att ta hjälp av ett proffs :)
#4 Jaha :) Hindrena kan han redan, men det som är trist är att vi inte kan tävla som varit min dröm! Vi skulle egentligen gjort det i somras/höstas men det var ju helt omöjligt >.
#5: Varför kan ni inte tävla?
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
Jag undrar också varför :P
Jag kan varmt rekommendera Ingrid Lingmark! Hon kanske inte kan hjälpa dig så mycket just med träningen, men när det gäller att hjälpa ägare och hund att förbättra relationen och kontakten till varandra är hon helt oslagbar! Jag har själv varit i kontakt med henne och gått promenad tillsammans med henne och andra hundar. Hon ger värdefulla tips, stöttar vad det än gäller och är väldigt engagerad och personlig. Mycket duktig kvinna!
Det är svårt att tävla med en hund som när den är lös springer fram till varenda människa eller hund i närheten…
http://www.tingstadensgard-kennel-lizzroys.se/
Dom kommer att ha sommarläger nu i sommar :) inriktning lydnad (vardag o tävling) agility, spår o sök m.m
Jag och akillez kullsyster ska vara där i sommar med :)
#9: ah, men det är träääning träääning och trääääning! ;) Det fixar du! Tid och tålamod bara! :)
Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken
http://wingforsflocken.blogspot.com/
#11 Nej, jag har gett upp nu. Jag har försökt själv i 1,5 år, nu orkar jag inte mer. Jag behöver hjälp från någon som kan. Inte som det varit på tidigare kurser där ledaena bara ryckt på axlarna…
#12 Hur pass mycket kontakt har du med din hund inomhus? Är det bara ute han blir blockerad? Är han kastrerad? Har han lätt för att bli stressad? Hur är han i koppel när du närmar dig andra hundar/människor?
Jag vet att ni bara vill väl men låt oss hålla träden fri från tillvägagångssätt för att på egen hand klara problemet, precis dessa frågor har jag svarat på innan och folk har gett mig övningar och tips på träning som inte gett resultat. Nu behöver jag coaching IRL, någon som kan vara med och se där jag gör fel och rätta till det i ögonblicket. Det finns ingen anledning för mig att försöka klara upp det själv, jag vet att det är något speciellt med den här hunden, för han är översocial på ett onormalt sätt. Varför vet jag inte men jag orkar verkligen inte med fler "Hej du jag tror det saknas kontaktövningar" för jag har verkligen försökt. Alla andra problem han haft har jag någorlunda lyckats med men varje gång jag får anvisningar om ett rekommenderat träningssätt som i slutändan inte ger resultat blir jag bara ännu mer deppig, varför kan jag inte som alla andra hundägare ha min hund lös? Tack för att ni försöker hjälpa till, men just nu skulle det vara till mer hjälp om ni kan tipsa om någon person jag kan vända mig till istället.

Rekomenderar också samma ställe som #10 
Praktiskt taget bor där ute mellan varven och har lärt mig otroligt mycket genom åren! Nu har ju jag fått träna och tävla lite med kennels hundar eftersom att jag inte haft någon egen hund, och vad jag är lärt mig mycket inför mitt eget hundköp så småningom =)
#14 Förstår att det är skitjobbigt, har själv haft "problemhundar". Jag tycker att du i första hand ska vända dig till Ingrid Lingmark som jag tipsade om i tidigare inlägg. Ring henne och bestäm en träff, hon kan läsa din hunds beteende så du får veta VARFÖR han gör som han gör. Vi håller alla tummar och tassar för er!
#15 va kul! Då kanske vi syns i sommar då om du är där nån gång! Jag och en kullsyster till akillez ska vara där i sommar vecka 29 :) det kommer att bli mkt roligt!

Kanske ska tillägga att #10 även har privatkurser, tävlingskurser, unghundskurs och valpkurser. Just nu är det på gång att startas upp nya kurser i Mars så hör av dig så finns det säkert plats för dig att gå med i någon kurs.

#17 Dyker säkert upp och hälsar på! =) Tidigare sommrar när jag var yngre så sommarjobbade jag där under lägren. Kan man få ett bättre sommarjobb? Ni kommer få en kalasrolig vecka =)
åh ! det lät skoj! :) haha hoppas att min " lilla " kille håller humöret uppe bara :) så vi inte skämmer ut oss helt o hållet ;)