Hundar iFokus

Hundar

Etikett: agility
Läst 4255 ggr
Ronja06
0

Agilityfilmer - tränings + tävlingstråd!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En tråd där man kan lägga ut sina egna tränings samt. tävlingsklipp i agilityns anda! Hade varit kul att följa!

Mvh Emelie Förlägen

[countess]
0

Fuuusk ! Jag vill också kunna träna nu men vi kan träna max varannan vecka här uppe i norr :(

Mixxie
0

#0 Vad duktiga ni är! Skrattande

Får se om jag kan fixa ihop något Glad

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

[IsabelleA]
0

Här har vi mig och Ben som provar på lite Jaakko svängar på A1 utbildningen för Camilla Brundin. Skrattande

[IsabelleA]
0

Och här har vi rätt mycket kontaktfältsträning Oskyldig

[IsabelleA]
0

… Och så har vi lite slalomträning Glad

[Malin3033]
0

Tränar raksträckor/hinderintresse med min omplacering Cora, 21 månader gammal och startar upp min nyss friskförklarade hund Ronja, 4,5år lite försiktigt.

[Malin3033]
0

Träning två månader tidigare än inlägget innan. Denna gång i fantastiska hallen i Kungsör istället för ett kallt ridhus

MoaW
4

#0 vilken insprirerande film!! man blir ju jättesugen Förvånad men själv har jag sån kass koordinationsförmåga, så jag snubblar på mig själv när ja försöker mig på såna byten o kombinationer Skäms

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Cassii
0

Vi är inte duktiga, o ska gå tillbaka flera steg samt endast köra KF o slalom (allé metoden) Glad Jätte mycket inspiration från er alla!

Michaela-N
0

#9 Är det där vid Stockholmsavdelningen? :)

Cassii
0

#10 yes!

Jenniferri
0

Vad duktiga alla ni är! :D man blir ju nästan sugen på att köra agility själv :)

// Hannah

Michaela-N
0

#11 Tyckte väl jag kände igen mig! :)

Ronja06
0

Så har vi min lilleViggo <3

Mvh Emelie Förlägen

Chieko
0

Är det vanligt att lära in slalom så som TS gör? Har aldrig sett det förut… Har ju aldrig tränat förrän idag i och för sig, men tittat en del på filmer och så! Där jag tränade idag hade de en vanlig slalom och gick baklänges och visade med handen.

Kul att se era filmer, tränade som sagt första gången idag och det är inte min hund, men ska med på torsdag igen och hoppas på att få köra lite mer. Nästan så jag måste skaffa hund nu, bara för att det var så kul med agility..  ;)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Cassii
0

Nytt klipp!

Ronja06
0

#15: Att lära in med slalombågar är inte så vanligt… tyvärr. Jag har flera vänner som använder sig av bågar och deras hundar har förutom att lära sig slalom mycket snabbt, även lärt sig det självständigt från distans och även de svåraste av ingångar på nolltid.

Detta filmklipp är på Yims 5:e träningstillfälle totalt inom agilityn. Och även med slalom. Han klarade 6 pinnar helt självständigt denna gång. Dock kommer bågarna vara kvar resterande träningar framöver så att han kan bygga på sin stil och säkerhet ytterligare. Jag utmanade honom enbart för att se hur långt han hitils kommit.

Mvh Emelie Förlägen

Beckibus
0

Kan tyvärr inte lägga in ngn video :( Men allas hundar är super duktiga!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Michaela-N
0

Jag skulle också vela lägga in video! Men jag har ingen som kan filma ;)

Cassii
0

#19 kan filma nån dag ^^

Magdalenaa
0

Filmer från helgen.

Klassvinst i båda loppen samt pinne i båda loppen :)

Linkar först in Agilityklass 1.

Magdalenaa
0

NU hoppklass 1:)

Beckibus
0

#21-22 Grattis vad skoj!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

bambiiii
0

16# vad är det för låt :)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Magdalenaa
0

#23, tack så mkt :) Nu är vi uppe i klass 2 i agilityn :D Fast ska inte gå upp än ;) ska tävla lite mera i klass 1 och hinna lära in momenten till klass 2 ;:D

SmileyMalin
0

#25 smart! Att klassa upp för fort är ofta en riktig fartsänkare ;-) Vad kör du för typ av kontaktfält? Det ser ut som om hunden hoppar ganska rejält från A-hindret. Så det finns nog risk att han börjar missa kontaktfälten när farten blir ännu högre. Oftast är det ju svårare att få bra kontaktfält ju mer tävlingsvana hunden har, så ett tips är att satsa på riktigt säkra kontaktfält redan nu :-)

Cassii
0

#24 Här är en länk till låten på yt: http://www.youtube.com/watch?v=zqofJ3_wM3s

[Malin3033]
0

Träning för 2v sedan där jag får köra min kompis hund som också är moster till min egna Cora.

[Malin3033]
3

En sammanfattning från vårat tävlingsår 2011, Malin & Ronja

Cassii
0

#29 Oj vad ni är duktiga! Fick faktiskt lite gåshud, haha Glad

[Malin3033]
0

#30 Men oj, Tack så mycket!Skrattande

Beckibus
0

#29 Ni är såå duktiga!!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Magdalenaa
0

#26, Jag har gjort så att jag tränar att han ska så långt ner som möjligt och så stannar när jag säger stanna, sen när jag säger Kör. så är det bara att springa :)

Jo han hoppade lite väl långt uppe på A:hindret men han hade inte kört A:et eller bommen sen förra tävligen som var i Jokkmokk i början av November. Så kan vara det, eller att han bara tvekade helt enkelt :)

Jo jag ska träna in bättre att de är nästan ända ner som räknas på A:et!

SmileyMalin
0

#33 Okej :-) Då har ni ju en plan ;-) Annars är det lätt hänt att man bara kör på och sen plötsligt får problem när hunden ökar farten ett snäpp. Men det var riktigt fina lopp! Riktigt tryck i benen på din vovve! Ni kommer klara er galant i 2:an :-)

Magdalenaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#34, jo han har tryck i bena sina allt, får höra de mycket på tävling! Dels är vi ganska så nybörjare, bara hunnit med 5 tävlingar :)

Han tävlade i helgen och åkte in på operation i måndags för att ta bort analsäckarna. MEN det var mer än bara så, en analsäck hade spruckit invärtes och vävnader har försökt rädda upp allt, men inte lyckats så de sötte på massa komplikationer under operationen. Nu är det risk för akut operation igen, då det kommer sprätta  upp allt osv..

Hur han kunna tävla med det i sig och prestera som han gjorde är en gåta i sig, jag har helt enkelt rena rama stålmannen till hund!

Bilden är tagen från igår.

SmileyMalin
0

#35 stackars :-( Ja då var det ju ännu mer imponerande! Hoppas han slipper en ny operation!

Beckibus
0

#35 Krya på dig plutten!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka