Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1968 ggr
LostMySelf
0

Valp har börjat bajsa inne

De senaste dagarna har min valp bajsat inne titt som tätt även fast han varit ute och kissat/bajsat. Inatt hade han gjort det bakom sovrumsdörren även fast han bajsade innan vi la oss, var ute med honom för kanske 40min sen och nu hade han bajsat vid balkondörren.

Är det något de gör med flit, för han har inte bajsat inne mer än kanske två gånger sen jag fick hem honom (5 veckor sen). Kissa kan jag förstå pga hans lilla blåsa, men bajsa borde dom ju kunna hålla sig.

[floudie]
0

jadu min pomeranian hade samma problem tills han kom upp i 1års ålder. fast han gjorde det mest natte tid.

Ja gjorde som så att jag skaffade kompost galler så gjorde jag en liten koja åt han med filtar och vatten så fick han bo där på kvällarna och sedan sussesivt gjorde jag den större och nu bajsar han inte inne längre.

Anledningen till att dom slutar göra ifrån sig inne med denna metod är att när buren är så liten så vill dom gärna inte bajsa där dom ska sova/bo och när man göra den större så är även de deras sovplast och bo plats och sedan när man har gett hunden hela lägenheten så representerar det sov och bo plats och därav att dom heldre håller sig bajsar hunden inne endå så har du gått för fort fram då får du minska buren igen :D