Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 17934 ggr
toodiloo
0

Farligt med rådjursben?

Jag fick en påse råa rådjursben med kött på av min pappa som är jägare, men nu när min hund fick ett tyckte jag hon lyckades få bort små små bitar plus att det var en böjled på benet så det var lite brosk (?). Är det någon som har erfarenhet av rådjursben o brukar ge det till sin hund?

Finns det andra lite grövre ben att ge förutom vanliga märgben?

Lorita
1

Fläsk (gris) Fårgel och Fisk är dom tre F man ska akta sig för till hund om benen inte flisar sig så låt hunden njuta.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Rumblebee
0

Fast jag har hört att man kan ge vilka ben som helst, så länge som benen är råa?

toodiloo
0

fast många som bafar ger ju kyckling? O det är ju fågel…  fast nu undrae jag ju just om rådjursben..

Cocoscream
0

Råa ben är inte farligt, Kokta däremot ex. kyckling blir mjuka och flisar sig. Men man ska alltid ha uppsikt över hunden när den får ett ben. Man vet aldrig:)

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

Kitten86
2

F-ben går alldeles utmärkt att ge till sin hund råa. Är dessa ben däremot tillagade, som kokta t.ex. så ska man INTE ge benen till sin hund som då kan knäcka benen och svälja flisor som potentiellt kan skada på sin väg ut.

Rådjursben, skulle jag hellst ge rått, men ska således inte vara något problem för din hund att äta..!! Men som #4 skriver är det alltid bra att hålla ett extra öga på sin hund när den får ett ben.

[Doglovers]
1

Vi jagar också. Men vi ger aldrig hundarna det för att äta upp dom. Det använder vi för att lägga spår. Jag är lite osäker på klövarna och det hårda på dom. Klövens skal så att säga.

Vi gav våra älghundar älgklöv och dom spydde upp klövbitarna. Kan nog vara lite svårsmällt.

Jag vet inte vad du har för hund. Men sätt ett snöre i ena änden och dra klöven runt huset och göm det. Och låt din hund leta reda på det med mycket beröm. Vid slutet där klöven ligger kan du även lägga någon god köttbulle också. Om du visste vad trött en hund blir efter att få leta på ett spår så därGlad

Lycka tillSkrattande

toodiloo
0

Alltså, det är flått o så, så det är bara själva benet med köttslamsor på, inget skinn eller päls eller klöv… Ok, men då ger jag min hund igen då, men håller ett öga :)

Mischa
1

Det är helt lugnt, med är dom ovana så ge dom inte för mycket…

≧◔◡◔≦

vallhund
0

# 8 Exakt, det tar tid för ovana hundmagar att smälta ben, för mycket o de blir förstoppade. brosk går hur bra som helst.

Ang klövar så är de väl ungefär som hästhovar? Hundar brukar få en helvetes dålig andedräkt om de får i sig för mycket när hovis varit här.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.