Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1872 ggr
SamanthaJones
8

Idag gjorde vi MH! =)

Idag har vi varit nere i Gbg på MH och jag är så otroligt nöjd med Prins prestation! =)

Omdömet vi fick var helt fantastiskt fint och de sa bland annat att han är väldigt balanserad och kan sortera ut människorna bra, han har inga rädslor utan reagerar med nyfikenhet och har en stor lek och kamplust. det vi kunde behöva arbeta på var passiviteten om man skulle säga något. Skotten tror jag knappt han hörde, i vilket fall som helst så brydde han sig inte alls om det!

Det hela slutade med att en av de största uppfödarna inom boxersverige frågade om hon i framtiden (om röntgen visar bra resultat) kan få ta en kull efter honom. Det kändes väldigt kul att höra! Han har ju en väldigt intressant stam och har gått väldigt bra på utställning, och han är en riktig arbetsnarkoman!

Nu är vi väldigt trötta och glada och jag har fått skryta av mig lite! ;)

(visste inte i vilket kategori jag skulle posta det i, ändra gärna!)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Maja2
0

Grattis!! :)

SamanthaJones
0

Tack =)

Vänligen

Sofia

Noa-Nisse
0

Grattis va härligt att höra :) Man behöver få "skryta" av sig när det går så bra ju.

Medarbetare på Hundar.ifokus

KvirrZ
0

Så roligt, grattis!! Glad

- Mvh Emma

SamanthaJones
0

Tackar!

Vänligen

Sofia

zoolatri
0

Vad kul! jag vill gärna göra MH med knort, men han är itne riktigt redo än…Var mer exakt var det och genom vilka?

Underbart med så fina resultat och respons av uppfödare:D

SamanthaJones
0

Vi gjorde det på boxeklubben i Alleby, Göteborg. Ta kontakt med din närmsta brukshundsklubb så kan du få datum där de tar in olika "ströhundar". Din uppfödare gör inget gemensamt MH med kullen då?

Vänligen

Sofia

JessieS
0

Vad roligt. :) Jag har inte vågat göra mh med min hund än men jag ska göra det en vacker dag. ;) Vi får se till sommaren. Jag passar på att slänga in en liten fråga när vi ändå är inne på MH. Tror/tycker ni att det är bäst att gå själv med sin hund eller är det bättre att låta någon annan göra det?

zoolatri
0

#7 Jag vet inte om uppfödaren har det, de bor en bit bort, men jag ska kolla upp det:)

SamanthaJones
0

#8 Gå själv säger jag! Är det din hund så känner hunden dig och blir trygg i situationen bara av att veta att du är med. Går du i publiken så är risken väldigt stor att hunden hela tiden drar mot publiken och allt blir lite fel. Och så är det väldigt kul att göra MH!

#9 Gör det! Det är jätte roligt att vara med på MH och det är alltid bra att se hur hunden reagerar i olika situationer :)

Vänligen

Sofia

JessieS
0

#10 Okej. :) Jag är inte särskilt erfaren när det gäller hundar eftersom att hon är min första hund. Dessutom är hon väldigt nervös av sig så det var lite därför jag tänkte om det är bättre om någon erfaren går med henne. Men då går jag nog själv med henne. :)

sofiek90
0

Grattis!! Vad roligt!

MVH

Sofie

Loveradio
0

Stort stort grattis! Skrattande underbart! Och wow, vad kul att en uppfödare vill ta en kull efter honom! Du får gärna skicka ett meddelande till mig vilken uppfödare det är Glad om du inte vill skriva här. För som boxerägare blir man ju nyfiken.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Jespersen
0

Grattis! Roligt att det gick så bra :)

[Asta]
0

Grattis. Klart att man ska skryta

[Forest]
0

Stort Grattis vilken härlig kille du har :D

Renor
0

TIPS! om man undrar över hur det går til och så, då kan man söka på MH på youtube.

Ex. MH schäfer
jättekul faktiskt Skrattande

SamanthaJones
0

Tack allihopa för gratulationerna! Jag är fortfarande på små rosa moln! :)

#13, Du har PM ;)

Vänligen

Sofia

SamanthaJones
0

# 8 och 9 (och ni andra) : vill ni se lite av Prins MH så finns det filmer på youtube. Sök på:  MH Queensies James Bond, Prins, Boxer så borde det komma upp lite :)

Vänligen

Sofia

Loveradio
0

#19 Såg bra ut :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

SamanthaJones
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag nördade lite o tittade inne på SKKs avelsdata o hittade ett diagram över Prinsens reslutat, blev inte speciellt förvånad men väldigt glad! :)

Det blev lite ett bevis på att jag har en riktigt rejäl pojk i kopplet ;)

Lägger upp det här, för jag bara antar att alla är lite nördiga som jag (läs vill skryta)

Vänligen

Sofia

Michaela-N
0

Gud vad kul! En riktig drömboxer att ha alltså! Skrattande

SamanthaJones
0

#22: Ja, det tycker jag! O jag är ju absolut inte partisk ;) hehe

Vänligen

Sofia