När växer fontanellen ihop?
Min hund av rasen pomeranian är 5 månader nu och hans fontanell är fortfarande lite öppen börjar bli orolig att den inte ska växa ihop alls..någon som vet ungefär när den växer ihop?
Hans föräldrar hade inte öppna fontaneller.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Jag vet att jag var till en uppföddare och pratade om detta och det kan ta upp till 1 år för vissa, sen så kan de ha öppen fontanell utan att ha det så att säga :P Det vill säga att det kan kännas som den är öppen men det har växt igen en annan form av vävnad så det känns som en grop så att säga.
Svår förklarat men det kan ta ett bra tag, så det är inget att bli orolig över :)
Men jag skulle rekomendera att du hör med en vetrinär hur pass stor den är så att säga.
#1 Vet du om man kan gå till veterinären och få svar på om den har växt ihop? Läste på en sida att om den fortfarande är öppen efter 4 månader lär den inte stänga sig? 
Blir sjukt ledsen om den inte kommer att växa ihop..
Ja det ska du kunna göra, jag vet ju att på Chihuahuor är det extremt vanligt så de brukar kunna antigen känna, eller rönka.
Men sen finns det risk också att den inte kommer att växa igen… men är det inte en stor öppning så kommer de nog inte att ge några problem för din hund.
#4 Får ta honom till en veterinär..hoppas verkligen inte att det blir stora problem för honom..men det är ett diskvalificerings fel när man ska ställa ut vilket jag hade planer på.
Men huvudsaken är ju att han mår bra och att det inte orsakar hälsoproblem!
Är det bara en liten öppning på några milimeter så kan den nog växa igen så du får hålla tummarna!! Det är ju lite synd :( Men tyvärr så är det ju så med lite mindre raserna med just öppen fontanell.