Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2027 ggr
[hyperiion]
0

Dagmatte, hunddagis eller dogwalker?

Jag kommer troligtvis börja jobba nu i början på nästa år. Jag funderar på vad som är bästa alternativet för min hund då. Jag kanske kommer få ha me honom på jobbet men det vill ja faktiskt inte då han tycker det är jobbigt med nya människor (vilket kommer komma och gå hela tiden där). Han blir lätt uppstressad och behöver rutiner och en bestämd hand för att må bra. Men dogwalker blir hunden ensam så mycket endå så det kanske inte heller är så bra eller? Jag har jobbat på hunddagis men tycker det verkar så stressigt. Hur gör ni? Vilka erfarenheter har ni?

Maja2
0

Dagmatte kan många gånger vara bättre, särskilt om du har en hund som lätt blir stressad. Kommer du att jobba heltid?

Karmatarerskanise
0

Jag tycker också dagmatte verkar vara det bästa alternativet.

[hyperiion]
0

I början ska ja arbetsträna så det blir bara några få timmar i veckan. Så då får han vara hemma ensam det handlar om ca 3 åt gången 3 gånger i veckan. Men det ska ju trappas upp och tycker synd om hunden om den bara ska ligga hemma även om någon kan ta ut den på dagen. (kanske bara är jag som är löjlig)

Maja2
0

#3 Det handlar ju mycket om hur hunden är, hur mycket du motionerar och aktiverar honom i övrigt. Har du ensamhetstränat honom?

[hyperiion]
0

Han är ensamhetstränad. Tror faktiskt bara att han sover när han är själv men han är ju inte ensam så många timmar då och tror han kommer leka allanballan här hemma då om han inte blir ordentligt aktiverad på dagen också. Vet inte riktigt hur mycket en dogwalker gör?