Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 991 ggr
Faxlin
0

Snäll vovve matte klappar sotarn

Japp igår hade vi sotaren på besök. Han är van med mig och mina hundar och konstaterade snabbt att vi fått ett nytillskott.
Han var oerhört lugn. Tog sig tid att sätta sig ner på golvet. Han höll fram handen bara lite, pratade snällt och undvek ögonkontakt.
Men Busan kröp nästan ur skinnet. Hon gömde sig bakom mig och gick fram först när jag gick fram.
Det slutade med att jag fick sitta och klappa både sotaren och hans verktyg och berömma dem för att de var sååååå snälla.

Hmm, kanske tur att jag känner våran sotare väl från min ungdom innan jag skaffade karl och barn. Så som gammal kompis så var det inte lika avigt att klappa honom. ;-)

Jaja, mitt liv är i alla fall full av överraskningar sedan Busan dök upp. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nicki
0

Kanske tur att din man inte kom hem då, när du satt där och klappade sotaren.
Tänk vad sotis han kunde blivit då Skrattande

Faxlin
0

#1: haha, jag berättade faktiskt för honom att jag var tvungen att klappa sotarens saker. Kan säga att sotarborsten inte var trevlig. hihi
Men ja, lite svartis hade han kanske blivit. ;-)

Audiatur et altera pars

Wikstr_m
0

Men hon är väl/har varit i spökåldern rätt nyligt?

Malin-A
0

hahaha måste sett ganska kul ut.. gick hon fram till honom efter du klappat han då? =D

Faxlin
0

#4: Jadå det var inga problem alls. Hon traskade fram.

#3: Hon är ju 9 månader så visst är hon i spökåldern allt.

Audiatur et altera pars

Wikstr_m
0

Hihi, men du Åsa.. Med tålamod och envishet så brukar det oftast bli kanon bra i slutändan :) Keep up the good work!

Faxlin
0

#6: haha, ja kanske det. Eller så byter du och jag hund. Skulle inte sitta helt fel med din vackra Nikita. Är sååå kär i henne.

Fast det är klart, lite kär i Busan med tror jag. Vi låg och hade världens mysstund för en stund sedan. Hon har sååå mjuka öron. hihi
Undrar hur störd man är när man ligger och bara njuter av att smeka ett par hundöron. ;-)

Audiatur et altera pars

Wikstr_m
0

Men det lät inte helt fel!! Vi kan byta tills Nikita har blivit fullärd och kan Lydnadsklasserna 1,2,3 & elit. Samt bruks och skydds :)

kerstinjoh
0

Hihi, tokfia!!

Skylla på Busan!

men hon är i alla fall snäll!

Faxlin
0

Japp hon är sååå snäll. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Var han snygg??? Hehe…tänk dig själv att vara en snäll hund också kliver det in en otäcking med en massa konstiga saker =))

Faxlin
0

#11: haha, det var Gusten bara så jag har väl aldrig direkt tänkt på om han är snygg. men inte ser han så dålig ut. En glad kille med glimten i ögat. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hmmm…tänkte väl det, inte skoj att sitta och klappa på en stygging ;)

[helenal]
0

så du fick röra hans "verktyg" då åsa?*flinar*

Faxlin
0

haha, du kan ju tänka dig kalles min när han fick höra att jag klappat sotaren med. det kom upp idag när ungarna frågade. hihi

Audiatur et altera pars

[helenal]
0

hahahahaha…:P

Lotta
0

Skrattar så tårarna rinner…stackars Kalle inte lätt att vara i lag med dig och fått en "snäll" hund som fixar så matte sitter och klappar karlrar Skrattande