Hundar iFokus

Hundar

Etikett: utställning
Läst 3895 ggr
NathalieT
3

Stockholm hundmässa :D

Vilka ska dit? Ska ni ställa, tävla lydnad/freestyle/juniorhandling eller brara titta.

Jag längtar jättemycket! Jag ska dit på lördagen (för att titta) och på söndagen så ska Pelle ställas. Är nervös även fast det inte är jag som ska ställa honom, hehe 88 lagottos anmälda vi får se hur det går :p

sofiek90
1

Jag ska dit, ska ställa ut schäferhunden, men åker mest för att komma iväg och göra något roligt med hunden. Jag bryr mig inte så myckt om resultatet utan blir glad om hon fattat vart hon ska springa (hon springer bredvid i fotgåendeläge, och inte framför som hon ska).

Ska kolla också, såklart och shoppa lite. Men jag kommer gå på MyDog mässan alla fyra dagarna så det blir inte så mycket shopping :)

MVH

Sofie

myra82
1

Jag ska dit på söndagen och ställa ut min tik. Har kollat och det är 7 st Tosor anmälda!!! Skrattande Visst det är inte alls många hundar men för tosa så är det många. På de utställningar jag har vart så har det som mest varit 4 st inkl. min och då min alltid varit ensam tik så jag hoppas att det ska vara någon mer tik med. Blir lite mer spännande med lite konkurens…

Lycka till alla som ska tävla! Skrattande

N0odlepop
1

Jag ska dit och ställa! :D

sofiek90
0

#2 Roligt när det är fler än vanligt med :)

#3 Vilken ras? :)

MVH

Sofie

NathalieT
0

#1 Vad roligt, nej resultaten är ju inte det viktigaste! (även om det är kul om det går bra! :))

#2 Vad roligt! Tosor (kan man säga så? ;)) är väldigt fina tycker jag! Jag tittade på hur mycket det var på varje ras och det var flest lagottos xP

#3 Vad för ras? :)

Anibaz
0

Jag ska dit och kolla på lördagen med skolan. Glad att det blev den dagen, rasgrupp 1 ställs då och det är helt klart bästa rasgruppen Glad

sofiek90
0

#5 Jo, visst är det roligt om det går bra. Men när jag springer med henne i ringen så springer hon i fotposition. När uppfödaren sprang med henne så sprang hon framför, som schäfrar ska göra.. Men med träning så kanske det funkar lite längre fram.

Hon är ju inte köpt som avelshund, men jag tycker det är roligt att göra olika saker med hundarna :)

MVH

Sofie

MoOoOa
0

Ska dit och kolla på och fota en massa!

Hade helst velat ställt ut vår yngsta, men efter ett års fällningen fanns inget kvar av henne så vi strunta i att anmäla. Det typiska är att vår äldsta som vart lite halv dan i pälsen under i längre period nu har gått och blivit toppen fin! hahaha :P

Kitten86
0

Jag ska dit på lördagen men "bara" för att titta på alla hundar och kolla igenom tillbehörsmässan också efter eventuella fynd!

Lycka till, till er alla, som ska vara med och tävla Skrattande

KvirrZ
0

Ska dit på lördagen och göra allt som hör mässan till!.. Förutom att ställa då Flört

- Mvh Emma

[Tess86]
0

Jag ska också dit på lördag, bara titta och shoppa. Jag tycker framför allt att rastorget är roligt att gå på.

sofiek90
0

Det är väldigt mycket prylar att välja mellan, när man ska shoppa där på mässan :)

MVH

Sofie

chillevi
0

Ska dit både lördag och söndag för att kolla in hundar, shoppa och allt som hör till, även shopping i Stockholm;)

Någon som vet vad hurtta sele eller hurtta täcke brukar kosta ungefär? Billigare med mässa erbjudande eller något liknande?

Karmatarerskanise
0

Lycka till till er som ska vara med Glad

fidojunior
0

Jag ska dit och mest kolla på alla hundar och köpa saker. Det var länge sedan jag var där sist så det ska bli kul. :)

Någon som vet om man brukar kunna betala med kort eller tar de endast emot kontanter (tillbehörsmässan)?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Nicolina
0

Jag ska dit och kolla på några vovvar som jag vet ska ställas =)
Men mest fokus har jag på lydnaden, jag känner en tjej som ska tävla!

sofiek90
0

#15 Jag tror det är olika beroende på vilken affär du handlar ifrån. Jag handlade med både och där förra året. Det är dock kö till bankmaten så att ta ut pengar i förväg är en bra ide :) Så kan du ju ha de kontanterna och när dom är slut - så är pengarna slut ;)

MVH

Sofie

N0odlepop
0

#4 En engelsk bullterrier!

scth
2

Jag kommer att ställa vår malamutehane på lördagen =)

reverse
0

Ska dit på lördagen, men bara för att botanisera bland prylarna och titta på hundar. Skrattande

//Lina

sofiek90
0

#20 Glöm inte att trängas bland folk och hundar av alla storlekar Flört

MVH

Sofie

reverse
0

#21 Jag försöker att tänka bort den biten. ;P

//Lina

sofiek90
0

#22 Hehe, du blir påmind när du är där i helgen ;) Jag är glad att jag har stabil hund som inte bryr sig om någon annan hund, om den så nosar på henne. Den lilla hunden var med förra året, och då kunde jag ju bära henne.

MVH

Sofie

Vattnadal
0

Jag ska dit, ställer inget, då vi aldrig hann med att tänka på anmälan. Men vi har med 2 hundar och sitter i rasmontern för husky båda dagarna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ShitGoose
0

Jag ska dit, men ska bara kolla och shoppa lite :)
Har inte riktigt bestämt mig för vilken dag eller om jag ska gå båda.

Medarbetare på Sphynx iFokus

[Koppsal]
0

Jag ska dit på lördagen och bara titta. Jag har ju ingen egen hund så detta blir ett bra tillfälle att drömma sig bort :))

kanske kanske komem rjag på söndagen också! :)

Någon som vet om man kan betala direkt när man kommer dit eller om man måste typ… boka eller något i förväg?

Vattnadal
0

Man betalar inträde när man går in.

MVH Elin

[Koppsal]
0

#27 ok tack! :)

indaa
0

Jag ska också dit på lördagen, fast bara för o titta & shoppa lite kanske.. tror inte det är så bra att ta med en hund som är 3 månader och icke rumsren ;D

IdaT
1

Jag ska dit med min lapphund. Han ska ställas ut, men troligen gör uppfödaren det, så att jag slipper… Glad Vi kommer också att stå i rasmontern på lördagen mellan 12-14, så ni får komma dit och hälsa. Skrattande

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

MoOoOa
0

#30 vad för lapphund? :)

Anibaz
0

#30 Finsk lapphund? Skrattande

IdaT
0

#31, 32 Svensk Kyss

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

Anibaz
0

#33 Okej Glad

MichaelaL
0

Beroende på vad jag får för svar i eftermiddag så ska jag kanske dit på lördag och shoppa lite :)

/Michaela Lundgren
SaM - Smycken av Michaela
S*Glömstaskogens Norska Skogkatter

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Blogg: Michaelas DP (http://michaelasdp.blogg.se)
Blogg: SaM - Smycken av Michaela (http://smyckenavmichaela.blogg.se)
Hemsida: SaM - Smycken av Michaela
Hemsida: S*Glömstaskogens (http://www.glomstaskogens.com)

MoOoOa
0

#33 Okej, lycka till då! :)

IdaT
0

#36 Tack så mycket! Skrattande

Anibaz
0

Någon som vet vilka rasmontrar det kommer vara?

sofiek90
0

#38 Jag hittade ett prgram på deras hemsida, kolla där ;)

http://www.skk.se/utstallning/stockholm-hundmassa/besoksinformation/

Bläddrar du lite neråt står det först "För besökare" och lite längre ner "Publikprogram" och där är en länk till en pdf-fil :)

MVH

Sofie

Ronja06
0

Jag ska dit med min Border collie hane. :)

Mvh Emelie Förlägen

Cassii
1

nu är det inte många dagar kvar !Skrattande ska bli kul o mingla runt o kolla rasmontrar, shoppa och kolla utställningsringarna.. (o miljöträna hunden haha Flört)

sofiek90
0

Jag och hunden åker med sjs tåg upp imon, men det snöar.. Återstår att se om vi kommer fram imorgon eller på lördag morgon… Tur att hoteller vet att ja checkar in sent!

MVH

Sofie

Anibaz
0

#41 Läste att det bara var hundar som ställs, tävlas eller står i rasmontrarna som får vistas där.

sofiek90
0

#43 Det kunde skickas in en lapp till någn (kommer inte ihåg vem) innan 28 nov. och då kunde man ta med sin egna hund som inte ska delta i något in. Om jag fattat det rätt. :)

MVH

Sofie

NathalieT
0

Vad kul att så många ska dit :)

MelliPirelli
0

Jag ska stå i Sheltiemontern båda dagarma! Blir även att titta på kompisar som ställer ut och bara mingla. :)

Är du under 18 år och visar upp medlemskort från SHU kommer du in på mässan gratis.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Changrila
0

Jag kommer dit med mina två salukis. De ställs på söndagen och unga dåren går i bruksklass, tanten är veteran :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Cassii
0

#43 jo har man anmält 200 kr innan 28 november får hunden följa med in

NathalieT
0

Nu är kameraväskan packad, kommer ta måånga bilder både imorgon och på söndag! Lycka till alla som ska ställa ut! :D

sofiek90
3

Jag och vovven har checkat in på hotellet, hunden ligger i sängen bredvid mig och snarkar <3

MVH

Sofie

MichaelaL
0

Längtar extra mycket tills imorgon så jag kan shoppa lite då jag nu bokat min lilla tös.. En DP, som kommer vara 12 veckor när hon kommer hem <3

/Michaela Lundgren

Kitten86
0

Blir inget för mig tyvärr… Min kompis jag skulle åka med fick förhinder och att åka tåg dit och hem blir för krångligt och tar lite för lång tid!!

Jag som sett fram emot att botanisera och fynda bland tillbehörsmässan!!

[Koppsal]
0

jag kommer tyvärr inte heller. Det var igen som ville åka med mig :(
Jag menar, åka själv inte så kul. speciellt inte när resan tar runt 2 timmar då jag måste åka kommunalt…

NathalieT
0

Jag kom hem från hundmässan för ungefär en timme sedan, rolig dag har det varit! :D

Cazzos
0

Men ååååååh! Är så förtvivlad just nu Rynkar på näsan

Imorgon så fyller jag år och jag ville åka och titta o klappa på chowar, min favoritras, men det visar sig på deras program att grupp 5 ställdes ut idag och inte imorgon..

Har sett fram emot årets hundmässa sen 6 månader tillbaka och så skiter det sig totalt Skrikandes

Aja, får väl vänta ett år till… Gråter

För övrigt så lycka till ni som ställer ut era hundar på mässan Glad

Changrila
0

De har inte någon rasmonter då? för då kommer det ju finnas chowar där ändå :)

---------

KvirrZ
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev så jäkla glad!
Har gått och suktat efter ett visst halsband från eckers ett tag nu som kostar närmare 500 kronor. Det kostade 100!! kronor på mässan!

Så då köpte jag ett snyggt, supermjukt läderkoppel till också Skrattande

- Mvh Emma

NathalieT
0

#55 Idag fanns det en chow chow rasmonter, så det bkanske finns imorgon också :)

Changrila
0

Alla rasmontrar som fanns idag kommer finnas imorgon också.

---------

Cassii
0

Hemma nu, puuuh vilken dag! hahaha, 11,5 h!

Cazzos
0

Vad är rasmonter? Tyst

Cassii
0

#61 Man kan gå dit (det är som ett "bås") prata med hundarna och klappa och prata med uppfödare :)

Kitten86
0

Montrar där det står människor som äger och kan rasen samt att det brukar finnas individer av rasen där som representanter. Se det som en levande rasstandard. Man kan lära sig om hundens bakrund etc. Jättebra för den som vill fördjupa sin kunskap och för den som funderar på att skaffa hund för första gången alt. byta ras.

Cassii
2

måste säga att jag blir kär i bedlington terrier, jag som innan verkligen inte tyckt om den.. ååååh kääääär :(

Cazzos
0

Står det samma montrar båda dagarna? Jag måste vara bombis på att det står chow chow montrar imorgon isåfall, inträde är väl 100 kr? Glad

Cassii
0

yes, samma montrar båda dagarna ;) 130 tror jag :)

Cazzos
0

Vilken tid är det som gäller? När börjar och när slutar mässan? Glad

sofiek90
0

Medlemmar i Svensk hundungdom går in billigare (gratis?) :)

MVH

Sofie

MichaelaL
3

Gick där i närmre 5 timmar, och spenderade dryga 1000-lappen..

Bur, halsband & koppel i läder. Bajspåsar, godis, leksaker, tuggpinnar osv.. Förberedande inför valp som flyttar hem :)

/Michaela Lundgren

Anibaz
0

Var där igår, hade en kanondag! Köpte ett jättesnyggt koppel och delikatesser till hundarna, sen fick jag med mig en hel del gratisprover så nu har jag träningsgodis så det räcker ett bra tag Glad

Fick upp ögonen för Keeshond igår, pratade med tjejen i rasmontern och hälsade på hunden Vagabond, jättehärlig kille.

NathalieT
0

#64 Samma häär! (jag har gillat den förut också dock) så himla mysiga hundar och vilken päls!!

sofiek90
0

Jag var där igår, hunden var jätte duktig trots att hon var helt slut efteråt när vi kom tillbaka till hotellet. Fick köpt reflek till henne och ett Back on track nättäcke :) Köpte även massa dentastix och fick med en hel del provmat hem. dock ratade hunden provmaten som jag testade att ge henne igår. :/

MVH

Sofie

Chilli10
0

Jag var där i lördags. Det var riktigt skoj! Kunde inte tänka mig innan att det skulle vara såå mkt folk ^^

Kom hem med några fina grejer till vovven :)

myra82
5

Var där i dag och kan nu stålt titulera min "lilla" tjej med Nordisk vinnare 2011 Skrattande

Chilli10
0

#74 Grattis!

myra82
0

#75 Tack!

NathalieT
0

#74 Grattis, vad kul :D

scth
0

Vattnadal, tänkte gå förbi dig och säga hej men så blev jag osäker  och visste inte riktigt om det var du… Men det var inget illa ment.. aningen blyg är jag :/

Vattnadal
1

#78 Det gör inget, vi och hundarna var så trötta och slut efter allt snurr, att du inte hade fått ur nåt vettigt ur oss i alal fall. Du får komma upp och hälsa på oss hemma nån gång. Kanske när snön äntligenmkommer, så vi kan köra lite släde tillsammans.

MVH Elin

Sarah!
0

Jag var oxå där i lördags och det var jättekul!!! Glad Träffade även på en ras som jag verkligen ÄLSKAR nu!! Är så glad att jag gick dit! Pratade med uppfödare och kollade på utställningar.

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

scth
0

#79 Det vore toppen! Min hane har helt tappat suget på och dra sedan han blev skrämd :( Att springa med nya hundar vore nog det absolut bästa :)

nottheonly
0

Om någon har lust så skulle jag gärna vilja se lite bilder därifrån Flört

Vattnadal
0

#81 Då ses vi nog snart!

MVH Elin

Sarah!
0

#82 Jag har bilder från hundmässan på min hemsida http://destinyshamstrar.weebly.com/hundmaumlssan-2011.html

Skrattande Om ni som tittar vill så får ni gärna komentera bilderna på denna tråd.

Mvh Sarah

MelliPirelli
0

#84 Såg att du hade en bild på en Sheltie, fotade du den trefärgade också? :)

Bloggar om hunderiet 

NathalieT
0

Jag har massvis med bilder från rasklubbstorget på min blogg, fjärde inlägget uppifrån :)

IdaT
0

#86 Du (eller någon annan) fick möjligtvis inte bilder på hela lapphundmontern med hundar i? Eller på den svenska lapphunden som var där på lördagen mellan 12-14?

Sarah!
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#85 vet inte men jag fotade två olika hundar den första den som är på hemsidan och den andra kan jag lägga upp på hemsidan och här i inlägget. (för att jag inte är så bra på sheltie färger så får du kolla på bilden)

Här kommer den andra :) (fast den är lite suddig)

Mvh Sarah

NathalieT
0

#87 Nej tyvärr fick jag inte det, andledningen till det är för att det var så otroligt mycket människor som trängdes där så jag orkade inte tränga mig fram för att ta en bild ;)

MelliPirelli
0

#88 Det där är inte min hund. Trefärgad är svart/vit med tantecken. :)

Bloggar om hunderiet 

Sarah!
0

#90 Okej då har jag tyvär inget foto på den :)

Mvh Sarah

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.