Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1975 ggr
AlbaStiffler
0

Hundgård och inhägnad

En liten undring till er som har hundgård och inhägnader på tomten till era hundar.

När ni jobbar eller är borta några timmar, dvs när ni inte är hemma, vågar ni lämna hunden i inhägnaden/hundgården då? Alltså ur synpunkt att någon utomstående skulle kunna sno hunden/släppa ut den/att den kan smita.

Hur har ni som har hunde i hungård/inhögnad löst problemet? Lås? Aggressiv hund som avskräcker ev tjuvar…? :)

Berätta gärna hur ni bor åxå (på landet i gård, i villa i by, villaområde osv osv)

Nicki
0

Jag bor på landet, och satte ganska nyligen upp en hundgård.
Kan lämnar dem ensamma där  ibland tex om jag åker in till stan och handlar. Men aldrig längre stunder.
Har inget lås, och har faktiskt inte tänkt så mycket på det.
Skulle någon vilja ta hundarna så hjälper ju inte ett lås så mycket.

Faxlin
0

Jag har ingen hundgård, men önskar mig en faktiskt. Just för tillfällen när man skulle behöva lämna hunden ensam. Som då man storhandlar en gång i månaden och sådant.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nicki
0

Är jätteskönt med hundgård.
Perfekt om man får besök som inte gillar hundar, när man storstädar och inte vill ha hundar som klampar omkring på det nyskurade golvet osv.
Fast det är bara nu när det är varmt och skönt ute som de får vara därute.
Vill inte ha några "hundgårds hundar"

KajsaM
0

Viggo ska snart få en hundgård som han kommer att älska :) Han kommer vara där på dagarna när vi är på skolan/jobbet, men han ska absolut ingen hundgård vovve :)

TinaH
0

ni vet om det attt det finnlaga regler och paragrafer för hur sin hund gård ska se ut och storlek och vad som ska vara i?
Oavsett om det är 1 timme eller halvva dagar…. så fins det måttbestämmelser. =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Själv har jag dålig erfarenhet av hundar som är i hundgård…..och som granne var det absolut inte kul att höra detta skällande dag ut och dag in. =)

AlbaStiffler
0

Mina föräldrar har draghundar, och dessa hundar älskar sin hundgård och ligger där typ alltid (frivilligt). De vill vara där hellre än inne i huset många ggr. Vissa perioder lyar (skendräktiga) de, då går de ut där och lägger sig i hundgården (i ett jordhål under kojan), sen ligger de där i 1-2 veckor. Tittar knappt ut. Man får kasta in mat och ställa en vattenskål precis utanför, annars äter och dricker de inte ens. Mycket underliga hundar. Detta gör de några ggr/år, oavsett om det är -20 eller +20 grader.