Blod i avföringen, hjälp!
Min valp bajsade just och då såg jag att det var lite blod i avföringen samt att när han hade bajsat klart kom det ett par droppar till, ganska klarröd färg.
Han har diarré rätt ofta men jag tror att det beror på att han är känslig i magen och det händer oftast om han har fått skinka eller något sådant.
Jag avmaskade honom igår också..
Ska ringa min veterinär men vad tror ni det beror på? Är det livshotande?
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold

Om det är ganska klarröd färg på blodet så är nog själva ändtarmen irriterad, det kan även ha uppstått sår. Är det sår/irriterat högre upp i tarmen så brukar blodet vara ganska mörkt, nästan levrat.
Om hunden är känslig och kan börja bajsa blod om han får skinka så är mitt råd att sluta ge hunden sådant som orsakar problemen.
Ge hunden risavkok och kontakta veterinär för att få göra en grundlig utredning.
Min kattflicka fick det som kattunge av Hills foder. Jag bytter till James Wellbeloved (vet inte om de har till hund) RC funkade också. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#1 Han har haft diarré nu hela natten så det är möjligt att det har blivit irriterat.
Naturligtvis get jag honom inte skinka utan han fick det nångång och då märkte jag att han blev jättelös i magen.
Håller på att kontakta min veterinär.
#2 Han äter Royal Canin junior just. =)
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold