Plågade ihjäl en hundvalp!!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1057085,00.html src="http://www.hittekatter.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
Djurplågeri blir tyvärr allt vanligare och vanligare:( Djurplagarna får inte ens ett hårt straff.
Redigerat av ÅsaF Medarbetare inne på hundar.ifokus.
Då Helena inte kan ändra sin text själv bad jag henne säga vad som skulle stå istället då jag önskar se ett trevligare språkval här inne.

Vi kan väl skicka dit sambon också som vad jag förstår av texten bara tillät misshandeln ske
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Visst gör det ont när man ser sånt. Varje gång sådant händer önskar jag att jag kunde vrida tiden tillbaks och få det hela ogjort.
Ja man känner sig så hjälplös:( han borde inte få köpa hund!!
VIDRIGT!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
nej sambon värkade ju bara stått och tittat på,så då är hon inte bättre själv.
Vi har haft samma tråd på Hittekatter, så jag kunde inte låta bli att kika här med. Men snälla, har ni en tanke på vad denna exsambo gått igenom? Djurplågeri och våld mot kvinnor går hand i hand. När du bor ihop med en som misshandlar dig, så vågar du inte göra något! Vet hur det är, visserligen var den jag var ihop med i 15 år aldrig elak mot djuren, men man vågar inte säga till!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
hmm såg inte i artkikeln att han äen våldfört sig på henne, men om så är fallet så är det väldigt synd om henne

Det man ofta glömmer när man läser en artikel i tidningen på det här sättet är att tidningarna alltid vinklar saker på ett visst sätt. De bryr sig inte om att upplysa om bakrunder eller hur det verkligen gått till. De surfar på det hemska att valpen är död.
Sedan skriver de så det värsta kommer fram och folk blir arg.
Min erfarenhet av pressen säger att ca 80% av artikeln är sneförvriden fakta. Medans restrerande 10% är sanning och resten ren skär lögn.
Men jag håller med om att det är hemskt. Och skulle gärna vilja se en diskusion om hur man kan jobba ihop med olika instanser för att sådant här ska undvikas i framtiden. Just denna valp kan vi inte hjälpa. Men kanske kan vi komma på ett sätt att hjälpa andra djur i nöd. Och andra kvinnor också. Att sitta fast i ett helvete är inte lätt. Och fastnar det gör man lätt. Tro mig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
stackars exsambon som blir vinklad tll att inte göra någonting

…om det nu är så… Vi kan bara spekulera, eller hur?
Att hon är EX sambo säger ju faktiskt något-
ja man vet ju inte säkert.

Ja. Det kan säga att hon fick nog när han hade ihjäl valpen, men det säger inte att hon själv blivit utsatt. Det säger heller inte att hon inte har blivit det. Det säger inte heller att hon har fått nog, det var kanske han som fick nog. Det jag säger är att det bara är spekulationer. Det vi vet är att valpen ör borta och att hans korta liv blev plågsam för att ingen ingrep. Kanske för att ingen visste… Och det är sorgligt nog. Hur hindrar man att sådant sker? Kanske är det viktigt att upplysa om att valpar inte skall säljas på nätet. Men fungerar det? Kommer man någonsin få kontroll över det?
#9 Lycko dig, livet har tydligen varit väldigt snällt mot dig. Men som f d sambo till en psykopat, så vet jag hur det är, att leva under ett sådant tryck. JAg har tom stått framför en laddad hagelbössas mynning och inte sagt något. Ja, han sköt. Men inte på mig utan genom fönstret….Men en natt packade jag mina pinaler och bara stack. Man kommer till en gräns någon gån, vilket denna arma kvinna också gjorde.
Det är riktigt hemskt.. Men egentligen skulle det ju kunna vara så att mannen talar sanning också, att han råkat cykla på valpen (varför man nu skulle vara ute och cykla med en 12-veckors valp..) men ja, och ex-sambon försökte sätta dit honom.. Säger inte att det är så, men möjligheten finns ju.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
gunilla- vadå lycko mej? livet har inte varit snällt mot mej heller ska du veta.
ja alla har vi nog haft det svårt ingen kan dömma någon annan, för att ha haft det lyckligt, tycker det va elakt skrivet av dig Gunilla till Helena, om det nu va menat så…

exakt gunilla!
Jag tror inte att Helena menade att låta spydig utan att hon verkligen tyckte synd om personen..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tror inte Gunillas inlägg var elakt menat utan mer en tolkning hon gjorde av tidigare inlägg.
Om man läser Gunillas inlägg kan man läsa den på två sätt.
Ni har testat det ena, testa det andra får ni se att elakheten försvann.
Jag har följt Gunilla på fler sajter än denna och vet attt hon inte är elak när hon skriver. Det vet inte ni. Därför ber jag er att försöka läsa hennes inlägg som jag gör. ;-)
Liksom Alex skriver. Vi kan inte veta vad som är sanning i detta. Sitter det en man och har i ren oförstånd/okunskap cyklat med sin valp för att han fått lära sig att schäfern är en aktiv ras och man ska börja i tid med att träna dem. En man som misstolkat hur och när. En man som kanske sitter och gråter över sin valp? Det vet vi inte. Kommer aldrig få veta heller. För vi var inte där.
Vi ska kanske inte tro så mycket på tidningarna. Liksom det med alla våldtäckter där många gånger så kommer det fram att de är felaktiga anmälningar, bara för att en tjej blivit sur. Kan vara så här med. Vi vet inte vi var inte där.
Kanske har han misshandlat både valpen och tjejen, men vi vet inte. Vi var inte där.
Det enda vi vet är att en valp tragiskt nog är död. Och må han vila i frid och att vi alla hjälps åt att jobba för att sprida kunskap. För med kunskap slipper man mycket både medveten våld och omedveten.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Åh,stakars hund!!Vad fick mannen för straff??
Jag tycker att det är fruktansvärt…och med tanke på alla dessa skador så har jag svårt att tänka mig att ägaren "bara" cyklat på den lille, och bara det att cykla iväg med en 12 veckors valp låter ju helt horribelt. En 12 veckors valp är inte stor även om det är en scähfer vid den åldern, och skaffar man en hund så tycker jag att man borde veta det. Men det är vad jag tycker =)
Precis, man bör ju läsa på iaf liiiite granna innan man tar hem en liten valp!

Självklart ska man lära sig om hundar innan man skaffar dem. Att inte göra det anser jag borde i sig vara straffbart. Men det är inte det tyvärr. Då hade man sluppit se sådant man såg på tv idag om feta hundar och katter. Som var så feta för att ägarna älskade dem. I mina ögon är inte det kärlek heller utan en sorts av djurplågeri. De matar sitt djur till döds.
Men det är mycket i vårat rättsamhälle som jag inte håller med om när det gäller våra djur.
Sedan om vi tänker på skadorna. En tolv veckors valp är inte stor som du skrev Lotta. Om man cyklar på en sådan och det träffar olyckligt kan nog skadorna bli otroligt omfattande.
Jag hade sett det som mer bevisligt om obduktionen hade visat läkta frakturer som tillkommit vid olika tillfällen.
Men som sagt var, vi kan bara spekulerar, ingen av oss var där..
Audiatur et altera pars
Precis, det är så lätt att sitta hemma och skapa sig en felaktig uppfattning. Vi lär aldrig få veta hur det gick till, så det är bättre att låta bli ;)
Hur det än var…så är det oehört dumt….
Men som sagt.. det finns folk som är så pantad så dom inte borde ha djur. Och det är som Åsa säger det finns olika slags djurplågeri bl.a att göda sina djur så dom knappt kan gå….
Jag blir totalt frustrerad när jag ser ett djur övergött så dom i princip rullar fram….stackars djur :/
ja det är hemskt det också… att dem kan me att ens låta sina djur bli så feta?
Ja och det värsta att dom inte fattar att det är djurplågeri utan dom tycker att dom är såååå snäll mot sina älsklingar, bläää vilka idioter 
okey om dem själva äter ihjäl sig men att ge sina hundar fet mat i mängder är bennemej djurplågeri…:(
ursäkta språket:/menade banne mej:)
Här tänker vi inte på språket…huvudsaken att alla förstår. Annars skulle jag få komma med en massa rättelser för jag skriver verkligen som en kratta =))
mm samma här, jag skriver så fort så jag missar endel bokstäver =D
Och jag sätter punker och komma härsan och tvärsan…men dom bjuder jag på =)))
ja d e bara lite kul ?=D
Hehe…jag förstår att du tycker det =D
Vet du Malin nu är jag dötrött så nu går jag bara igenom dom sista trådarna sedan blir det sängen…natti natt…och kramisar till Lusse och dig…
natti natti.. kramar till dog o lille skorpis me =D
Åsa, tack, du känner mig så väl, så du fattar min jargong. Och Alex, tack för din klarsynthet! Det KAn ju faktiskt även vara på det viset! Så har jag aldrig ens tänkt! Vi kommer väl alla ihåg killen som satt oskyldigt anklagad för hemska våldtäkter av sin dotter, som sedan visade sig vara rena falsarierna?

#31: Tror anledningen till rättelsen var mitt fel. Jag bad henne tidigare tänka lite på språket. ;-)
Det har inte att göra med att man skriver fel. Man tappar bokstäver kommatecken och punkter och sådant. Att man använder slang uttryck eller liknande. Det har att göra med att det har inkommit klagomål mot sajten då det används mycket svordommar och felaktiga uttryck.
Detta hoppas jag nu att vi alla kan hjälpas åt att förbättra. Att vi alla kan vara föredömmen för de yngre och de som faktiskt inte tycker om en massa svordommar när de läser.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
Hehe då lär nog jag också skärpa mig…ibland när man blir riktigt bannad så är det lätt att det blir lite fel ordval i texterna =) Men nu är det slut med svordommar