Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1426 ggr
amela87
0

Åka flyg med hunden?

Hej.

Jag funderar på att åka utomlands med min hund nångång i framtiden (har en Cavalier)

Då tänkte jag åka flyg ner, för vissa flygbolag tillåter mindre husdjur som "extra bagage"

Har någon åkt flyg med sin hund innan?
Hur tål hundarna det?

//Amela

Mixxie
0

Skulle vara kul att höra :) har en kompis som flög med deras hund från Indien till Finland deras hund hade mått dåligt av flygresan (spytt) ,den fick åka med bagaget.

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Namiko
0

Jag hade min hund som handbagage när jag hämtade hem honom. Nu var flygresan inte särskilt lång men det gick jättebra. Bara dagen innan hade han åkt flera timmar med flyg i djuravdelningen. Dom kan ju må lite dåligt och få ont i öronen, men det var inga problem för min hund, han satt lugn och tyst hela vägen. Det man får tänka på är att kolla upp så att väskans mått stämmer med flygbolagets bestämmelser (dom kan ha lite olika) och att hunden inte väger för mycket för då får den inte åka som handbagage (var 8 kg när jag åkte).

Sen är det ju det vanliga att planera vaccinationer i god tid. Behövs rabiesvaccin på hunden så får man börja väldigt långt i förväg ifall det skulle behöva upprepas.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

amela87
0

#2 Tack får infon! :) Den resan jag tänkte ta med henne tar drygt 2 timmar bara.

Kitten86
0

Tänk på att om du tar med hunden utomland, att inte bara vaccinera för att ta med dig hunden ut ur landet utan att faktiskt kolla vad som krävs för att få ta med dig hunden hem igen. Vore ju förargligt om den skulle fasta i tullen och hamna i karantän!

Vart hade du tänkt att flyga?

amela87
0

#4 Jo sant. Har tänk på d. Att ringa till landets jordburksverk och se vad deras regler är ang att ta in hundar i landet o så. :)

Tänkte flyga till Serbien. D e ca 2 timmar dit.