Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 2664 ggr
Prova
0

Inhandla innan valpen kommer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har fundrat om jag ska köpa nått av dom här sakerna innan valpen kommer!

men jag har bestämt mig för dom här iallafall

1. Regnjackan =Rosa

2. en va flytvästarna

3. rosetter

leksaker / vatten skålar / borstar. mm har jag redan

kalleankasmormor
0

Vilken ras skall du köpa?

fettmedkevlar
0

Förlåt om jag frågar, men vad ska du med rosetter till? ^o)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

kerstinjo
0

# 2 Så'nna som Hicka har på öronen vet du väl!

Kerstin 

SparklingTindra
0

Om du köper kläder åt en valp så kan du räkna med att dom inte kommer att kunna användas särskilt länge innan dom blir urvuxna.

fettmedkevlar
0

#3 Du tror verkligen det du :P Hicka ser faktiskt ut som ett flygplan numera, hon har börjat tappa tänder så öronen ser bedrövliga ut.

Prova
0

#1. Det är en yorkshire jag ska köpa :)

#2. Rosetterna ska jag ha för att sätta upp håret i en tofs :)

#4. Jaa, men jag kommer ju inte köpa dom i valpstorlek .. köper dom  i en storlek som går att ändra tex flyt västarna :)

fettmedkevlar
0

#6 Jasså :)

Denna kommentar har tagits bort.
Anett Lindbom
0

Jo det finns hundar som behöver kläder, Jag har i alla fall ett par täcken till min Whippet som han använder när det behövs. Och nakenhundar kanske vill ha en tröja på sig när det är kallt ute, likaså Chihuahua och div andra hundar. Små hundar blir fort kalla när det är kallt ute så dom kan behöva ngt värmande speciellt om dom kanske börjar bli gamla och kanske inte lika rörliga som när dom var yngre.

Och jag kan tänka mig att det kan vara lämpligt med ett regntäcke till en York när det regnar ute för att pälsen inte ska bli allt för dyngsur.. Så varför inte ett rosa täcke, jag tror inte att den lilla hunden bryr sig om vad för färg täcket har.

Tina-A
0

Tycker det är dåligt av så många att prata skit i en tråd och inte istället besvara trådskaparens frågor.

Vad som kan behövas är väl:
matskål
vattenskål
halsband (som man kan ändra halsmåtten på gärna, eftersom valpen växer)
koppel
bajspåsar
fästingborttagare, om man vill ha det
leksaker
godis
tuggisar i massor
termometer
första hjälpen saker
kompostgaller om man tänkt använda sig av det
adresstub eller liknande (att sätta på halsbandet om hunden kommer bort)
kammar/borstar

Det är väl vad jag kommer på just nu

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Klump
0

Det handlar inte om färgen på täcket.
Det handlar om synen på hundar och kläder.

AnneN
0

#36 TS har inte ställt någon fråga

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anett Lindbom
0

#37, Jomen nu är det ju så att en del hundar behöver kläder när det är taskigt väder ute, jag har ju täcken till min hund.

SofiJ
0

Jag är ingen expert precis, men jag tror inte att hundar, som regel, behöver "kläder" på sig. Då ska det vara extremväder och det är det sällan här. Lite väta är ingen fara då man ju torkar av hunden innan man går in, speciellt tassarna. Lite kyla är heller ingen fara. Rör man på sig så fryser man sällan. Jag har så gott som aldrig något täcke alls på min hund.

Fast en nakenhund måste man ju klä på när det är blött och ruggigt, eller kallt. Den har ju ingen skyddande päls. Det borde ju bli som att själv gå ut helt naken när det är en massa minusgrader ute.

För min del är jag nog rätt emot att styra ut sin hund i alla dessa konstiga grejer som finns. En hund är en hund och jag kan inte tro att den gillar att ha en massa konstiga onaturliga saker på sig. Fast självklart är det är upp till var och en att göra som den vill med den saken.

Klump
0

En hund mår inte dåligt av att bli blöt.

Trodde du det?

Anett Lindbom
0

Nej det vet jag väll, Men en hund med mycket päls mår inte heller dåligt av att ha ett regntäcke på sig om nu ägaren vill det.

Jag har täcke på min hund när det är minusgrader ute, förr fick han vänta tills det var åtminstånde under -10 grader men nu när han börjar bli gammal & inte har så mycket underhull längre så fryser han lätt och då har jag täcke på min hund.

CelDara
0

#41: Många vinthundar vill inte ens gå ut och kissa  om det är för kallt eller regnigt. Då kan det  vara bra md täcke, både för hunden och människan.

Klump
0

En vännina till mig föder upp italiensvinthund.

Dom är ute och busar i hög snö och promenarar i regn.

Så det är nog inga problem…

Anett Lindbom
0

#43, Precis..

MLphoto
0

Får nog hålla med Rauija_fundersam här ang täcken, då jag tycker det är lite löjligt med kläder på hunden, oavsett ras. Inte ens en nakenhund skulle gå med täcke "i det vilda"………
Pälsen blir blöt, vad jobbigt.., nä torka eller föna hunden torr istället  :)
Klart att vissa hundar inte "vill" gå ut när det är dåligt väder, men det är ju för att dom vet att ni skämmer bort dom genom att sätta på täcke isf. Manipulation kallas det ;))

"Om förhållandet bygger på förtroende, lyder hästen även utan bett och tyglar."

Anett Lindbom
0

#44, Men alla hundar är egna individer, en del hundar vill ha täcke på sig andra inte, Och min hund vill ha täcke när det ex. ösregnar & blåser ute, och är det -15-20 & lägre temperatur ute då vill han också ha täcke.  Alla hundar är ju inte stöpta ur en & samma form, dom är olika individer precis som alla oss andra däggdjur.

CelDara
0

#44:

Jag citerar RAS som jag hittade på SRIV's hemsida:

"Sitt yttre till trots så är italienaren tåligare för dåligt väder än vad man kan tro. De gillar dock inte regnigt och blåsigt väder. Italienare går, nästan undantagslöst, runt vattenpölar. Kall väderlek går bättre, framför allt så länge den håller sig i rörelse. Vid riktigt bistra temperaturer kan man med fördel skydda den med kläder. "

Anett Lindbom
0

Och en hund som börjar bli gammal & skraltig kan behöva lite hjälp med att hålla värmen ibland med att få ha ett täcke på sig.

Bleenda
0

Mina jakthundar vill absolut inte gå ut om det regnar. Och inte vill dom gå där det är blött,så dom blir blöta om tassarna. Men när dom jagar bryr dom sej inte ett dugg om det så vräker ner. Och är det då kallt efter jakten så åker det faktiskt på ett täcke tills dom blivit varma igen. Så visst är det bra med täcke ibland. Men man ska nog inte skämma bort vovvarna. Det är som med hästarna. Nu finns det täcke för precis allt. Och veterinärerna skakar på huvudet och säger att det är ett fördärv.  Ena tiken vi har blir rent av högfärdig när täcket åker på.Glad Dom är allt lite medvetna i alla fall.

Det är som med allt annat. För och nackdelar med alltGlad

Prova
0

jag ville inte att ni skulle prata om öron och tänder.. gör en egen tråd om det och babbla där..

föresten har man en york och ska på utställning och det regnar kanske man inte vill att pälsen ska bli blöt. men dom har lågt hår och det blir blöt och grisgt.. finns folk med stora hundar som har regnjacka..

för det andra en flytväst när vi åker i båt är viktigt.. speceillt om den är liten.

Prova
0

#35 #36

BRA ATT NÅN FATTAR

Sara87
0

(Synd att din tråd blev förstörd av en massa annat snack. Alldeles för vanligt på den här sajten numera tycker jag, men det är en annan sak.)

För övrigt tycker jag att det är helt ok det ska du köpa till din valp. Det är inte maskeradkläder du syftar på utan kläder med ett syfte, vilket enligt mej åtminstone är ok att ha. Rosetter är väl bara kul att ha :) Jag brukar knyta en röd rosett runt Tjattes tofs på julafton så han blir lite mer julfin, hihi, inget han lider av överhuvudtaget.

[Katteeen]
0

Jag hade en vinröd kappa på Cornelia i vintras, mest för att vi var i fjällen (jättedjup snö) och för att hennes päls inte var helt utvecklad. Också var det ju svinkallt också. Ska leta upp en bild…

[Katteeen]
0

Såhär ser den ut….

[Katteeen]
0

Sålänge man inte gör hunden till en liten docka så tycker jag det är okej med vissa "klädesplagg" till hunden. Tex ett täcke/kappa är ju inget fel att ha på en liten hund när det är kallt, bara skönt för hunden att slippa frysa ju. En liten rosett att sätta upp luggen på långhåriga hundar är väl inte heller nåt att gnälla över? Och en flytväst… Hundar kan ju simma.. Men däremot om man vill vara helt säker på att hunden är ovanför vattenytan så är väl inte det nåt konstigt heller, och dessutom syns den lilla vovven mycket bättre i en knallig färg.

Men! Jag tycker INTE att man ska köpa klänningar och prinsess-skor och små fluffiga benvärmare som bara ser fjantigt ut på en hund. Det är bara dumma Paris Hilton-fasoner enligt mig.

SaraC
0

Har försökt städa undan lite i tråden. Tråkigt att folk inte kan hålla sig till ämnet.

Mvh, Sara

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Katteeen]
0

#57: Jag förstår inte riktigt vad trådskaparen vill att man ska skriva? Jag har bara skrivit att jag tycker plaggen hon har bestämt sig för är okej. Trodde det var det hon ville?

Sara87
0

#58 Eros syftar nog inte på dej :)
Jag tror att TS bara ville dela med sej av vad h*n tänkt köpa till sin nya familjemedlem :)

SofiJ
0

Ja, det är rätt kul egentligen hur olika vi tänker Glad, och hur det än är med den saken så avgör vi ju själva hur vi vill ha det och det är väl inget att bråka över. Den som vill ha täcke och annat på sin hund har det och den som inte tycker det är nödvändigt har det inte. Inte behöver det väl bli en fråga om rätt eller fel heller.

[Katteeen]
0

#59: Okej, var inte helt säker där.. Oskyldig

SaraC
0

#58 Nej, jaf syftade inte på dina inlägg. Jag har tagit bort inlägg som handlade om öron och tänder :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Katteeen]
0

#62: Jaha :) Hihi..

Tina-A
0

Nästan hela tråden rök visst. Lika bra det!! Usch för allt struntprat.

Man kan också inhandla saker när valpen kommer. Man brukar upptäcka att det är lite saker man glömt :) Så gör inte av med alla pengar nu innan, spara lite så du kan köpa de grejer du glömt ;)

Lollofoto
0

#0 ett tips bara, om hunden ska ha kläder på sej låt den inte ha det hela tiden. Känne en hund som fick som nåt exem så pälsen inte växte där den hade kläder på sig :O Jag kan förstå om den ska ha det om det e lite kallt ute och så (:

Lycka till med din nya hund :D

Prova
0

#57 tack, `

varför jag har bestämt att hon ska ha flytväst är att om vi är på kajen och sen hoppar hon ut båten så ska dom andra båtarna  se hunden när hon har sen plytväst..plus att vågorna från en båt kan vara jobbigt för en liten hund..

FÖRSTÅR ni mig?

Prova
0

#46 vissa hundar kommer från olika länder och då kanske dom behöver olika kläder skydd för att dom bor i et annat länd sen när dom köps eller är stora

tex. köper en eskimo en naken hund. Borde den ju ha täcke när den bor där.. det är nog rätt kallt.. men tur är ju så har dom ju hundar med tjock päls.. Men vissa köper den huden dom gillar och passar bra med men måste man då flytta till Afrika bara för att hunden ska må bra.. täcke är viktigt om den skulle behöva det.. åker en hund i båt vanligt i det vilda? Nä! Men för att skydda hunden så behöver flytväst..

CelDara
0

#56: Men människor kan också simma, och vi har ändå flytväst. Eller hur? Varken en hund eller en människa orkar simma hur långt/länge som helst. Jag tycker det är självklart att en hund ska ha flytväst när man är på sjön, lika självklart som att vi människor ska ha det.

Prova
0

ALLA

Min lilla valp ska inte ha nå kläder.. men när hon blir stor ska hon få ha

flytväst för att vi åker båt ner i Stockholm när vi hälsar på vänner..

rosetter för att håret inte ska vara i ögonen..

Regnjacka för att inte bli blöt!

Vi har ju paraply så varför inte en regnjacka till en hund? Vissa hundar hatar ju regn. Och man måste ju rasta hunden fast det regnar ibland kan det ju hålla i sej 2-3 dagar

Ps kläderna är bara på det behövs inte nån docka som pringer inne med dom på dagen.. på när vi går ut och av när vi kommer in

Tina-A
0

#69: nu har du ju "förklarat" dig, men personligen tycker jag:

Den som vill ha kläder på sin hund får väl ha kläder på sin hund. Det har väl varken jag eller någon annan med att göra. Alla gör som dom själva vill!

Dock är jag emot skor på hundar. Dels för att det är totalt onödigt och dels för att hundarna ser så sorliga ut med dom på och verkar tycka det är jätte,jätte jobbigt. Skillnad med en typ "sko"/socka om hunden skadat tassen och inte får riva upp såret.

Prova
0

#68 bra :) det var mycket bra sagt

CelDara
0

#69: Ta det lugnt. Det är väl ingen som ifrågasätter dig längre? Och även om nån gör det så strunt i det. Det är ju faktiskt din hund.

Prova
0

#70 polis hundar som håller på i hus och sånt det är bra om domhar skor för det kan  finnas glas med mera…

hundar som barbeter saka ha skydds kläder tycker jag..

Jag har inte köpt nå till min hund ännu förutom

* koppel - 2st

* matsskålar - 4st

* halsband - 5st

* leksaker i massor

* hund påsar - 1rulle

* mat så klart - 1 säck

* sen har hon ju 1 bärpåse som man har hund godis i

* reflexvest  - 1st

* hund bäddar - 4 st

M.M smått och gott

Minxis
0

om det kommer till valpar så har jag ett bra tips : bitterspray :)

finns på de flesta djuraffärer och är jäkla bra att spraya på saker man inte vill ska bli tuggade på. som ex. ett tyg koppel. valparna upplever då första gången dom tuggar på kopplet att det inte smakar gott.

På dom valpar jag sprayat innan dom hunnit tugga på det har alltid valt sina leksaker.. hehe då dom är dom enda som inte smakat urk.

Är bra att ha stående hemma (då du inte lär använda upp den). Går att använda direkt på hunden om den naggar på ett ställe.

annars tror jag alla andra fått med det basiska :)

lycka till

// MH

KvirrZ
0

#74 Tre år gammal tråd Tungan ute

- Mvh Emma