Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4539 ggr
rebz
2

Planet Pet Society

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På utställningen i Mjölby på Sharpman den 28:e maj så var jag inne i butiken och kikade. Hittade då godis från något som heter Planet Pet Society. Var ju tvungen att testa (de kostade 39kr) så köpte en förpackning, tog den med tonfisk. Bitarna var mjuka och lätta att dela i mindre bitar och de luktade verkligen fisk när man luktade på dom. Och Bino tycker de var suuuuupergoda!
Dessutom innehåller de 100% naturliga produkter. Och så donerar de 1% av sin vinst till någon organisation som arbetar med djur. Man kan själv gå in och rösta på någon av de tre kandidater som kan få pengarna på deras hemsida.

Det finns olika "smaker" och det är olika utseende på dom.
Det finns:
Chicken Chewbone - Torkad kyckling som är lindad kring ett tuggben av kohud.
Chicken Fillet - Helt enkelt torkad kycklingbröstfilé som är skivad.
Chicken Twist - Kyckling och torsk som är snurrade runt varandra.
Tuna Bites - Små bitar av tonfisk
Chicken Chip - Kycklingbitar som är formade som små chips

Är lite sugen på att testa några andra grejer än just Tuna Bites, som jag köpte ännu en gång i lördags på Arken Zoo (49kr). Tror majoriteten av produkterna är lätta att dela i mindre bitar så det är superbra att ha med sig att träna med :)

Här har ni länken till deras hemsida där de olika produkterna är. Står även vad de innehåller :)

Någon av er som köpt deras produkter? Vad tyckte ni?

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

jollycox
0

dessa fast för katter ska jag köpa som godis till katten :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

rebz
0

#1 Ah gört! Glömde säga att det fanns till katter med :P

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

Chilli10
0

Har inte testat, men det kanske man borde göra! Det är ju bra att det är naturliga produkter i :) Är de mjuka eller hårda?

pillan33
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Köpte något liknande till min hund på Hööks hundavdelning (såg även att det fanns på granngården). Den jag köpte heter Chicken Nuggets och det är 100% kycklingbröstfilé. Det fanns flera olika att välja på också. Fast den här gick knappt att dela på bitarna är ganska hårda. Men vovven gillade det iaf ;)

Skickar med en bild på påsen :)

[Forest]
0

TS jag har oxå köpt fast det var hjärtgodis var smasken först sen funka dom inte åt våran grannens hund älskar dom så han har det som träningsgodis :)

4 japp det är såna jag har köpt 100% rent kalkon köpte jag det var vissligen för katter men det smaka mumma för en kräsen hund. Flört

rebz
0

#3 Tuna Bites som jag köpt är rätt mjuka så det är enkelt att dela i ännu mindre bitar. Många av de andra kändes också mjuka/sega när jag klämde på dom i förpackningarna så de går nog också bra att dela :)

#4 Ah det har jag testat. De är ju verkligen stenhårda, fick superont i fingrarna när jag försökte dela :P. Dessutom så blev bitarna rätt vassa när jag delade dom och Bino var tvungen att stanna upp för att tugga. Men han tyckte de var sisådär.
Planet Pet's godis är bättre i det fallet att de är lättare att dela och att hunden inte behöver tugga så mycket då de är mjuka :)

#5 Hjärtgodis? :P Har inte sett något hjärtgodis :P hah

[Forest]
0

6 var visst fel märke Skäms blir sharpman på torsdag igen får ta mig en titt på dett godis du tipsa om Flört

pillan33
0

#6 Ja jag försökte dela upp dom med kniv men det var verkligen så man fick ta i för kung å fosterland för att det skulle gå =p
Ska testa Plantet Pet's nästa gång, tycker det är superbra att det är så naturligt godis och inte massa skit i :)

Chalin3
0

Vi har använt Chicken twist.

Brukar klipa i småbtar och blanda med i träningsgodiset. Simba älskar verkligen dom.

Har någon påse kvar här hemma, men de får väl vänta till efter allergiutredningen och se om vi kan använda dom något mer…

lambero
0

Jag har provat Tuna Bites och Chicken Chips.

Använd det som träningsgodis och båda gick utmärkt att klippa sönder till små bitar. Hunden gillade det också väldigt mycket.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

toodiloo
0

Jag köpte tuna bites och min hund älskade dom! Jag är mkt nöjd för dom gick att klippa i små minibitar och varken kladdar eller smular :)

Emaljoh4
0

Jag har köpt den med tonfisk, och den med ben som är inlindade i kyckling! Glad Uppskattat!

Här kostar de typ 35 kr.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Aviendha
0

Perfekt träningsgodis i mina ögon, och såväl hund som iller är helt tokiga i det :)