Människor som jagar upp min hund
Har just varit i hundrastgården. Min hund är en väldigt social ras och vi har nu jobbat på att han inte skall hoppa på andra människor och så. Men jag blir alltid lika förbannad på hundägarna här. Dom klappar honom när han hoppar (gör det nästan aldrig ändå) och sedan när jag ropar på honom så att han skall sluta så tittar dom på mig som om jag skulle vara konstig. Har även märkt att dom håller fast han och klappar han ( då blir han stressad). Idag var det 2 st barn där ca 10år. Som jagade runt deras sheltie (vet inte om det var deras). Hunden blev bara stressad. Sedan kommer jag dom klappar min hund och jag försöker ropa på han så att an inte skall bli för uppspelt. Dom springer runt och jagar bara upp han och den andra hunden. Jag kallar in min vovve och går därifrån. Då får man elaka blickar från dom. Som om vad gör du? Typ. Ville mest bara skriva av mig.
Visste inte i vilken grupp jag skulle sätta det i :P
Hur gör ni när ni träffar sådana här människor?
Jag talar om för dom hur dm ska göra. Min hund är en väldigt stressad hund så ingen får prata med honom, what so ever. Han blir lätt stressad osv. Men händer det undertiden så talar jag om för dom vad dom inte får göra, take it or leave it. Min hund mitt beslut =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håll ordning på din hund så han inte går fram.
Åh känner igen det där så mycket… Seth är väldigt social och vill gärna hoppa. Dock verkar han vara duktig på att se vilka som vill hälsa och hoppar endast på de som klappar tillbaks på honom. De får väl skylla sig själva, mig hoppar han inte upp på. Han brukar bara göra så i koppel så då kan jag hålla tillbaks. I parken skulle jag bara ta hundarna och gå därifrån om de skulle stressat upp mina hundar. Har hänt med den andra hunden som inte vill hälsa att hon blivit förföljd osv. Sura blickar skulle jag bara rycka på axeln åt, är de seriösa barn eller vuxna så pratar de med ägaren först eller åtminstone samtidigt, och oseriösa har jag inget intresse av att prata förstånd med.
#2 I en hundrastgård får ens hund springa fritt hur mycket man vill.
Då ska de andra respektera hur man tränar sin hund.
Så det är inte TS som gör fel utan de andra som är där.
Jag hade gått fram och berättat hur jag tränar min hund osv,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag skulle också gå fram och förklara att jag försöker hålla på att träna min hund och att jag skulle vara jättetacksam om de gjorde si eller så (vad jag nu vill att de ska göra). Min erfarenhet är ändå att de flesta lyssnar och vill hjälpa till.
Sedan finns det så klart idioter och de får man nog bara undvika eller låta bli att reta sig på dem. För de fattar ändå inte.
Hade jag varit du hade jag låtit bli att gå dit när det är folk/hundar där som du inte känner. Det brukar vara det lättaste och effektivaste sättet att undvika att folk hittar på dumheter med ens hund eller blir sura när man säger åt dem att inte göra så.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Har samma åsikt som #6
Det bästa sättet att slippa jobbiga människor är att undvika dom.
Gå till rasgården själv eller när folk du trivs med är där.
≧◔◡◔≦
Jag kan känna samma sak, man blir så arg när folk gör så hundarna blir stressade. Dom mår ju inte bra av det!
Jag ser helt enkelt till att inte utsätta mig och min hund för sådana situationer.
Vill man tvunget vara i rastgården när andra människor är där så får man informera dom om att inte röra hunden redan innan man går in.
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
#4. Alla lagar gäller lika där. Bara för att det är en hundrastgård så kan du inte släppa hur du vill. Sedan är det inte andras sak att uppfostra din hund.
#10 Ja lagar gäller självklart över allt. Men människor som släpper sina hundar där eller bara är där allmänt måste ju fatta att man inte kan göra hur man vill mot andras hundar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med #6. Låt bli att gå dit/gå fort där ifrån när folk som inte respekterar andra är där. Du kommer bara att bli frustrerad av att folk som kan o vet allt bäst.
Sedan är det väl "bara" att träna honom på att ignorera människor ;)