Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 832 ggr
mazze
0

Några som går hundkurser?

Är lite nyfiken på vad ni valt och kanske även varför =)

Själva började vi på kurs i söndags med båda våra, en lhasa apso på snart 7 år och en rottweiler på 11 mån. Båda valde vi att gå vardagslydnad då ingen gått någon kurs innan mest för att få in lite mer träning i vardagen.
Både jag och rottweilern tyckte det var hur kul som helst och kanske om hon fortsätter vara så taggad framöver så blir det fortsättningskurser för henne. Sonen och Lhasan gick det med bra för, kanske blir det agility framöver om de får till ett bra samspel =)

DinJejja
0

Jag ohc min dp Alf på 18 mån ska börja allmänlydnadspasset i september. Vi har inte heller gått något innan så tänkte den är bra och starta med. Har tänkt gå agility kurs till våren sen :)

Loveradio
0

Jag ska nog gå en valpkurs med min lilla plutt så fort jag har tid och pengar :)

Tillägg: senare blir det nog också en allmänlydnad/vardagslydnad-kurs och kanske nån mer kurs lite längre fram.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

LinaK
0

Vad kul att du börjat på kurs :-) Vi börjar fortsättningskurs i lydnad nästa onsdag. Har gått allmänlydnads kurs i våras. Har även gått valpkurs och agilitykurs för nybörjare. Med andra hunden vi hade när jag var yngre har jag gått freestylekurs och två agilitykurser men det är typ tio år sedan :-P

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

mazze
0

Tack =)

Det är kul att höra hur ni tänker göra, redan gör eller har gjort. Det är ju trots allt en bra sak att göra med sin hund =)

LinaK
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Berätta gärna hur det går för er på eran kurs och vad ni får göra, alltid intressant att veta hur andra klubbar lägger upp sina kurser Glad

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

bblomquist
0

Just nu går jag på en valpkurs med lilla Shiro 4,5 månader :).

ahlbergaren
0

Jag ska testa rallylydnad med Evald i höst :)  Man vill ju gå så hiiiiiimla många kurser, men det kostar ju en del…. :/

Gurragg
0

Går på valpkurs med min rottweiler på 4,5 månader :)

Ska även gå på lydnadskurs efter det tänkte jag… :)

Zabina
0

Jag har precis börjat en hundmöteskurs! Glad Upplägget och träningsmetoderna är helt i min smak! Har bara varit en gång, utan hund eftersom det endast var teori. Nu på söndag är det dags igen. Ska bli jätteroligt och spännande att se hur min och alla andras galningar till hundar utvecklas under kursens gång! Flört

Den här kursen känns otroligt viktig för mig och jag kommer eventuellt ta privatlektioner också för att lära mig att hantera min lilla buse i stimmiga miljöer med mycket intryck. Den grunden känns otroligt viktig innan vi går vidare till andra kurser. När vi är mogna blir det säkert fler kurser i lydnad (har gått grundkurs), agility, sök och spår Glad

vafh
0

Jag och Juno börjar på en fortsättningskurs i Agility på måndagkväll…

Vania och Juno

thilda-
0

Vi går allmänlydnad grundkurs fortsättningen.. o snart ska vi även börja med Agility :)

Vattnadal
0

Jag går ingen kurs nu, men håller en. Vardagslydnad med inriktning på att gå fint i kopplet (alla deltagarae hundar är unga (8 mån till dryga året) och är stora problem för ägarna på promenader.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Noa-Nisse
0

har nyss börjat på nybörjarkurs i agility :) skiiitkul med stor hund, har mest kört med small eller medium innan ;P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Workingdog
0

Just nu går jag ingen med håller en valpkurs

Men jag ska väl gå en valpkurs såfort jag hittar en valpkurs med tävlingsinriktning. Sen lär det bli brukslydnad och ja allt möjligt :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Chilli10
0

Ska faktiskt börja att gå en kurs om lite mer än en vecka. Vi ska gå en "Vardagslyndaskurs" steg 2 blev det för våran del trots att i inte gått ngn kurs innan. Jag ser verkligen fram emot det! Ska träna så mkt jag kan nu innan kursen också :)