Hundsugen! Nån mer? ;)
Jag är så otroligt sugen på en till hund! Det bara kliar i fingrarna.. Men det känns fel att skaffa en till nu när jag studerar, vet ju inte hur livet kommer bli när det är slut.. :/
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Oh ja, jag är väldigt sugen. Min uppfödare har dessutom en vuxen tik som hon ville att jag skulle ha. Men det är det där med tid och råd… Det är ju jobbigt med en hund, speciellt om hunden är Axl. Tiken är betydligt lugnare så iofs kanske det skulle passa bra…men ändå. 2 hundar, ingen bil. Bara studielån. Måste plugga. :(
Tid har jag, pengar är de väl lite mindre med ;) Men en hund i Eros storlek kostar ju inte så mkt, de är försäkringen varje månad som blir dubbel isf.. Men ja.. Blir väl till att fortsätta drömma ett tag till
Jag är grymt sugen! Men har ju tänkt att flytta till hösten, och vet inte vart jag ska eller vad jag ska göra så risken finns ju att det kan bli krångligt med hund då.. Och mamma vill inte ha två hundar, ifall jag inte skulle kunna ta med den. Så det får vänta..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jätte sugen är jag!!! har fått 3 erbjudanden sedan gammelmannen gick bort, meeen måste veta hur det blir med min transplantation i ryggen först, åsså känns det lite färskt så här kort tid efter mina voffs ;-)
Åhh de kliar ju i fingrarna..
Vad funderar ni över för raser?

Ohh ja valpsjuk nått så hemskt! Jag och sambon ska skaffa en till hund då vi får råd. Lutar åt att det blir en schäfer, men de verkar vara svårt att hitta nån som har den raka ryggen alltså den gamla typen som jag vill ha ist för dom son ser ut som räkstjärtar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vi har sneglat på aussie, men inget som är bestämt annars har jag blivit erbjuden en likadan 3 färgad collie som jag har nu 6 mån och en blandis 1 år och en mittelpitz 8 veckors valp, ja just ja igår fick jag frågan om en två-årig omplacering collie sobel, men har tackat nej till alla….Åhhh vad stark jag var då va :-)))))))))))
#5 Isländsk fårhund.. Vill ha en av de här valpisarna ju.. (bläddra ner på sidan).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
8, NÄÄÄEEE vad söta!!!! och det är väl en vallare det med?.
#6 Kan tänka mig det.. Men schäfrar är ju iaf underbara! :)
#7 Haha va du är duktig Lena! ;) Hade nån kommit och erbjudit mig en vet jag inte vad jag gjort..!
#8 Ja dom ligger med på min lista också! :) Helt underbara!

Vi har bokat en valp, tiken är dräktig. Nu gäller det bara att det föds tillräckligt många tikar, mer än 1 i alla fall, så får vi nog köpa en! Billigt dessutom, då det är en siberian husky, det kostar 8000, och har då precis gått upp från 6-7000 kr.
Parningen skedde 7/3, på min födelsedag!
Jag blir valpsjuk med max 2 års mellanrum, och vi har skaffat oss nya hundar rätt titt som tätt nu. Valp i sommar, Piro är 1 1/2, Vidar är 3 1/2, Cora är 4 (fast hon kom som 6 mån valp, inte pyttevalp). Fast före Cora var det raksha som var valp i huset, och hon blir 9 nu i dagarna…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#9 Självklart. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Som jag sade tidigare Bio så har vi en här som är framavlad enligt gammal sed, om du vill kan jag höra om jag ser henne någon gång vad den kommer ifrån, men jag träffar henne inte ofta så det kan ta ett tag då…
Näe eros, det var sååå svårt men jag tog ett par timmar till skogs med snodd och kände mig nöjd sedan, men det ligger ju kvar i bakhuvudet ändå ;-), och alla utom blandisen är ju genom min egen uppfödare så jag visste ju att allt var okey dessutom.

#13 Vore jätte snällt om jag fick reda på vilken kennel den kommer ifrån =)
Har tidigare haft en schäfer från Punch kennel men vet inte om dom finns kvar, har iaf inte lyckats hitta dom på nätet och har bara hört en massa dåliga saker som att dom inte avlade på friska hundar mm. Men hunden jag hade var iaf av den gamla typen med bra psyke och fria höfter
_**/Mvh Anne
Jamen då ska jag försöka hålla det i mitt gulfisk minne ;-), för jag brukar alltid stanna och klappa på den för han är sååå fiin
men gud, klart man är sugen! är man inte alltid de?:P Men de vore inge bra alls.. räcker med EN pucko valp! Just nu iaf;)

Jag är också väldigt sugen på att skaffa hund men som någon skrivit tidigare så passar det inte så bra när man pluggar. Det får räcka med hästar och katt!
Jag har ju varit sugen en längre tid, men har så svårt att besluta mig om vilken ras jag vill ha =)
Dumma Alex..dom är så fina, jag får huvudbry ;)
Nej som de är nu får man köpa svindyr kurslitteratur istället för hund! 
jag e också sugen på en till hund, men inte bara hund, jag vill ha en iller me, o så en katt, hade inte suttit fel med en häst heller, o kanske nått sött får o lite lamm, o så vill jag ha en kanin me =D hahaha mycke blir d, men nästa djur blir antingen en hund eller en iller, lutar mest åt iller =D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Herregud vilken dröm jag hade.. Jag drömde att jag hade GLÖMT att vi hade en katt med.. och jag hade ju inte sett den på jätte länge, så visste ju inte ens vart den var.. så där hade jag gått och glömt bort att vi hade en katt och inte brytt mig och sen vart helt panikslagen när ja kom på att den var borta. De var skönt att vakna kan jag tala om.. usch vilken hemsk matte;P

Jag har börjat söka efter en tik. men den ska var hd/ad fri och då måste den vara två år. ha stamtavla och fri förfäder. Så jag lär få leta länge efter en tös jag. ;-)
Rasen, självklart schäfer då det är jag ,-)
#21: Jaaa, en iller. De är sååå underbara. Jag lovar ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
haha ja dom verkar va väldigt underbara.. först en större lägenhet sen en iller.. men jag bara hoppas att d kommer funka me Lusse, men eftersom det inte kommer bli en på ett tag så kanske Lusse börjar bli lite äldre o inte riktigt så på som han kan va ibland.. =)
Jamen Åsa hur ska vi få tag på den gamla sorten, alla man sett är ju som räkor…jag vill inte ha en räka för det kan jag köpa på ica utan höftledsfel =)
Jag är så rädd för att skaffa en till schäfer efter alla jobbiga beslut man fått tagit, var därför jag började titta efter andra raser…bla. den Alex pratade om…nu måste jag skälla på henne igen..BANNADE ALEX!!!
Lotta har du haft hundar innan skorpan? åsaF- du har ingen brådska, snart hittar du nog din perfekta vovve:) varför måste hon vara minst två år?

#27: 2 år, för då så är de gamla nog för att röntgas. Därav åldern.
Audiatur et altera pars
ok:)
Ja jag har haft 3 st schäfrar, vilken skillnad mot en pappis. men faktum var att jag och Åsa köpte den åt min dotter (och Åsas), för att hon var så ensam och mådde så dåligt :)
Jag hade så otur med schäfrarna så jag är lite orolig att starta om, men min dröm är att få tag på en långhårig schäfervalp av den gamla stammen. men tyvärr så är det väldigt svårt att hitta dom. =)
hugo e min första hund så har ju inte så mkt att jämföra me;) men ja tycker han e go,lättlärd och väldigt lättsam*ta i trä*
e skorpan din dotters hund då? men ja tycker skorpan ser go ut=)
Hon var min dotters hund till hon vart bättre..sen var det inte riktigt lika roligt längre :) Ja det kan jag ärligt säga..jag har aldrig haft en så lättlärd hund någon gång tidigare. Hon är jättemysig, klok,söt tiggig mot alla andra utom mot mig, det har hon också lärt sig ;)

#30: Japp lite är hon min också din underbara dotter Lotta. Jag liksom lånar en bit av henne :-)
Så självklart måste jag ju vara med och köpa hund åt henne med :-)
Audiatur et altera pars
Och här står jag med en lite knäpp Skorpsmula *ASG*
Lotta, som jag sade tidigare så finns det en chäfer här som är framavlad enligt den gamla chäfer standarden, och jag lovade tipsa Bio om varifrån den kommer, då jag träffar människan som äger den, han är kanonfin, om inte annat så kanske hon eller den uppfödaren vet flera som går tillbaka till ursprunget, för det är ju högst ovanligt med sådana ;-).
Skulle bli jätteglad om du fick tag på på uppfödaren Lena…du måste hojta högt till mig då =))
jo jag ska fråga då jag stöter på henne det är sällan jag gör det, men nu sist så stannade vi och pratade en del hundar och hon fann tycker för snodd också, hon har nyss flyttat hit så jag vet bara vilket hus hon bor i men inte vilken port, men jag ska hålla span, det lovar jag
, han är så snygg den chäfern
Åhhh malin han är så underbar…skicka honom till mig genast =)))
nämen titta där malin han är så fiiin pussa på honom från mig
Vem vill skicka sin till mig?? ;)
Vill du ha en liten bjäbbig sak som hatar fastighets-skötare så varsegod ;)
Ja, tack! Man håller till goda med de som erbjuds! ;)
Vi kan ju starta hundcirkel här, skicka runt hundarna lite fram o tillbaka. Slipper man längta efter en till egen!
hehe vilken bra lösning…vi startar direkt :)
haha ja vilken bra lösning.. då tröttnar man inte på sin hund hehe =D
Eller för resten vadå ni skulle ju skicka alla till mig!!!! Här har man byggt ut och allt för att dom skulle få plats…bannade snorisar =)
Idag hade jag gärna stoppat honom i brevlådan till dej! Han var alldeles svartfläckig i hela ansiktet efter att ha bökat runt ute, lerig upp till magen och de sista han gjorde innan vi gick in var att börja tugga på nåt slemmigt som jag fick lov att plocka ur munnen på honom. Bläää
ja just ja alla hundar till Lotta va d ju =D

lena, jag bara måste få veta vem som har dessa schäfrar. ;-)
Audiatur et altera pars
Japp jag ska höra efter vad hennes kennel heter;-), men som sagt det kan ta ett tag
Åsa du ska ha en tik och jag vill ha en hane…helst en långhårig =))) Visst skulle det vara mysigt med bebbe igen? ;)

#51: Japp sååå skojigt. ;-)
Audiatur et altera pars
asså har era hundar fått valpar? BERÄTTA!
Jag hade en valp på foder från Åsa…men vi har haft schäfer samtidigt. Jonny köpte en när vi vart tillsamman och Åsa köpte en i samma veva, vilka tider…vi hade så skoj. Både Åsa och jag är schäfer människor ut i fingertopparna, men det ska vara av den gamla sorten =))
JASSÅ=) men e du sugen på en schäfer då eller? trodee de va skorpan å gammleman *asg*
känne ni varanna sen innan?
Hundsugen? Nej, faktiskt inte. Jag är så väldigt nöjd med mina två whippetkillar. Saknar inga fler hundar i vår flock just nu!
helena har för mig att Åsa o Lotta har känt varandra i 15-20 år eller nått sånt? eller e ja ute o cyklar nu? =D
Säger som #56, fast jag är nöjd med mina Softisar !
#56 o #58 Ja men ni har ju redan två hundar ;)

Ja, Lotta och jag har känt varandra i ca 11 år. Så vi känner varandra väldigt väl :-)
Audiatur et altera pars
jasså=) ses ni ofta?
Det blir lite då och då..vi var dit den här veckan =)

Ja det blir lite då och då. Just nu håller jag på och klurar hur jag ska lyckas lura ut dem och hjälpa mig måla huset (igen). hihi
Audiatur et altera pars
hhahaha:) säg bara tt du vill träffa Lotta, Men ni bor långt ifrån varandra va?

Det är bara ca 2.5 mil mellan oss. Så det är inte så farligt. Tror dock inte att hon går på att komma hit och måla genom att jag bara vill träffa henne ;-)
Audiatur et altera pars
Näää du…då får du allt be väldigt snällt :)
hehe. :) gammlemannen kanske vill träffa skorpan(a)
hehe han sväljer henne med hull och hår och möjligen spottar ut nått litet ben…han gillar inte papillon av nån anledning, så när vi kommer och har Skorpan med så lär dom stänga in honom =))

Jag vet varför han hatar papillonar.
Audiatur et altera pars

Jag är sjukt sugen på att skaffa en till… Tyvärr så börjar tanten bli så gammal att jag tycker inte det är rätt mot henne att skaffa en valp… Och så länge ungarna är små så blir det ingen fler jycke…
Åsa det vet jag också men jag skulle vara lite fin i kanten där…han börjar trots allt bli gamal så jag ville inte skvallra på honom ;)

Såg nyss Topdog på animalplanet och vart bara så kär i Alfie en Svart Terrier, ska nog kolla upp den rasen lite mer
_**/Mvh Anne
Bio dom är skit mysiga, jag var väldigt mycket inne på den då innan jag blev förlamad, och hade säkert haft en också om inte olyckan varit framme ;-).

Har kikat på rasstandarden och lite bilder, verkar kunna va nått för mej frågan e bara om de e för mkt hund för min sambo som absolut är nybörjare
_**/Mvh Anne
har du nån länk till nån sida me dom hundarna??

_**/Mvh Anne
Bio,ja är hon helt ovan så kan det nog vara att fundera länge i alla fall, det är ju som sagt en terrier….

Jo jag vet en terrier är alltid en terrier, men å andra sidan så är han väldigt snabblärd och ganska duktig med den hund vi har idag, fast vi får ju se vad det blir i slut ändan
_**/Mvh Anne
va vill ni ha för vovve då?

Jag vill ha en lite större ras som det är mkt hund i och mkt att arbeta med, tex, lydnad, spår, sök, apport, agility,mm. Jag anpassar mej efter vad min hund tycker är roligt att arbeta med.
Min sambo är nöjd bara det är en riktigt snäll hund som inte drar i kopplet då han ska ut med den
_**/Mvh Anne

_**/Mvh Anne