Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 6338 ggr
Karmatarerskanise
0

Hur bajsar din hund?

Haha låter trevligt va? :)

Men Max är så omständig när han ska lägga en kabel. Han går fram och tillbaka, fram och tillbaka och fram och tillbaka innan han hittar rätt plats.

Ibland kan han hålla på flera minuter känns det som, och andra gånger bara sätter han sig.

Hur gör era hundar?

Och hur är det med ställen? Kan dom bajsa på asfalt, gräs och grus eller bara något av det?

Max bajsar aldrig på asfalt.

SaraC
0

Man ser på en gång på honom när han är påväg. Han travar på med nosen i backen som vanligt men så ser man (eller jag, har väl lärt mig känna igen) att nu är han påväg, och då brukar han bara i farten börja böja på benen och så sätta sig ner. Ibland kan kan trampa lite innan han sätter sig.

Han bajsar bara på gräs, inne i buskar, i skogen. Någon gång när han varit väldigt dålig i magen och gått runt halvsittande länge har han gjort på andra underlag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Patriszija
0

Min hund bara gör det, var som helst när han känner för de (dock ej inomhus), de tar bara tvärstopp. Oftast mitt i övergångsställen eller mitt på den trafikerade trottaren mitt inne i stan Cool. Tur då att vi inte är i stan så ofta haha!

Den andra hunden är som #0 han kan ta flera minuter på sig att hitta det perfekta stället och så kan han stå o snurra flera varv för att sedan komma på att, näe det var visst inte så bra här. Så fortsätter han leta.

Knasiga hundar Skrattande

[Zorita]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har också både och. Den ena sätter sig så snabbt att jag ofta är flera steg framför när det bara tar stopp i kopplet. Alla underlag funkar.

Den andra går runt i cirklar, fram och tillbaka och ska verkligen hitta favoritplatsen. I naturen går han helst i en buske, men där vi bor fungerar alla underlag.

[anixel]
0

Stella brukar oftast gå runt i cirklar ett tag men ibland sätter hon sig bara och då gärna mitt på övergångsställen. hon bajsar på alla underlag. Men oftast när vi är på asfalt bajsar hon först halva korven och går sen ett par meter och bajsar ut resten. vi brukar kalla henne för dubbelbajsaren x)

[4paws]
1

cola går runt runt runt, ofta ser man när det är på g. om evoca stör henne så kan det dröja 30 mi ntill innan hon skiter XD sen runt runt runt och sen sätter hon sig. gärna i högt gräs

roligast var när hon la en kabel i rondellen när pappa var ute med henne. blev som ett torn och pappa hade inga påsar med sig.. låg kvar i flera veckor och folk såg alltid konstigt på det haha

evoca får typ ryck, hoppar runt i en cirkel och sen bajsar hon. kan även bara sätta sig å skita var som helst men föredrar gräs

Loveradio
0

Valle gör precis som Max gör! Han kan leta i flera minuter nästan efter den perfekta platsen. Tungan ute

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Noa-Nisse
0

Klenod föredrar gräs eller sand/grus. Inte asvalt :P

Hon bara sätter sig ner och göra sina behov. visst, det kan en stund innan hon får ro att sätta sig. Hon kan liksom gå runder brett med benen en liten sträcka.

Timmie han går alltid runder och bajsar samtidigt som han luktar i marken. Han kan gå säkert 50 meter innan han är helt klar ^^

Medarbetare på Hundar.ifokus

Maja2
0

Paddy skiter när han behöver, DÄR han behöver sas. Behöver inga undanskymda platser överhuvudtaget… alla underlag duger.

Kelly snurrar ca 4 varv, måste vara på gräs…

Molly…. måste man ibland vara ute rätt länge med för att hon överhuvudtaget ska komma ihåg att hon ska göra nr 2. Hon har så himla mycket att göra.. det ska sökas bär, det ska letas sork, det ska ätas gräs…. det ska skällas på fåglar… det finns så mycket i världen att upptäcka och göra innan man äntligen kan slå sig till ro och skita :)

jollycox
0

Äldsta tiken är inte så omständig, hon går ner i diket, går där en bit och sen sätter hon sig, ibland kan hon vara lite mer omständig. Andra tiken är väldigt omständig, som Max. Hon ska långt ner i diket/in i skogen och så går hon fram och tillbaka i en evighet. Hanen är lätt, han typ tvärsätter sig, men han går gärna ner i diket först. Jag tror inte att någon av våra skulle sätta sig på asfalt eller grus om det inte var verkligen akut.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

zoolatri
0

Tinka är som Max, hon letar efter den perfekta platsen, och det kan ta lång tid. Gräset får inte vara för högt och helst inte för kort. Hon blir lätt störd av saker som hände runt om och kan hålla sig läääänge. Seth däremot nöjer sig men det som finns. Fast han undviker asfalt om det finns gräs i närheten som han kan stoppa in rumpan i;)

fidojunior
0

Mina bajsar aldrig på asfalt, om det inte är vinter och snö för då ser de ingen skillnad haha, annars bara på gräs. Båda mina bajsar på samma sätt; de går runt och luktar med kroppen i bajsställning, ibland fram & tillbaka och när de sen bajsar så ska de alltid fortsätta gå så bajset hamnar aldrig på en hög utan det bir som ett spår. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Naiz
0

Min föredrar att bajsa på gräs/i skogen. Väldigt sällan grus och aldrig asfalt. När det är snö bajsar han lite här o var, dock aldrig på gångvägar utan oftast där det inte är plogat/skottat.

Han har väääldiga problem att hitta ett bra ställe när man går i koppel, som idag har han bara bajsat en gång för dom gånger vi vart ute har han inte hittat nåt bra ställe. Men går han lös.. Eler ja han har väl lika svära problem då med, men då kan han springa bäst han vill innan han sätter sej i farten typ :p

meilin
0

Min ena kan gå runt och leta efter rätt ställe hur länge som helst! Snurrar runt runt, springer fram och tillbaka och är allmänt omständig. Men bara på gräs, helst under nån buske eller liknande. Cool

Den andra sätter sig bara och gör sitt, alltid på gräs. Ibland går hon samtidigt, när hon har för mycket spring i benen.

Chilli10
0

Man ser verkligen på henne när det är dags. Hon liksom ökar takten lite och sedan är det tvärstopp, haha :P

Helst på gräs, hon vill gärna gå ut en bit ifrån gångbanorna. Om vi är på landet, på gräsmattan, i högt gräs eller i skogen. Har hänt 1 gång att hon bajsade på trotoaren, då var hon jättedålig i magen.

Tror att hundar som inte är vana att vara i stan bara sätter sig var som helst, när de behagar. Hade vår förra rottis på lån ngn vecka (han bodde ju hos pappa annars men då var han hos mig o sambon i stan) på en promenix tvärstannade han på övergångsstället o satte sig o bajsa xD

Sophey
1

Ena tiken har ett helt balett pass innan hon bajsar medans dom andra inte bryr sig, en av vovvarna vill helst bajsa mitt pa motorvagen nar alla tittar, borjar fundera pa om han ar nagon sorts blottade av nagot slag.

Medarbetare på matlust

Loveradio
1

#15 Hahhaha tack för dagens skratt :D

[Ronon-m]
0

Ozzi är jätta noga med vart han ska bajsa. Han snurrar, trampar, luktar och provsitter säkert 3 olika platser innan han är nöjd. Men ibland blir det lite brottom så då far han rätt in i högt gräs och gör sin "grej" hehe.

Han sitter helt i skogen eller på gräs, högt som lågt. Men aldrig på asfalt eller grus. Han gör det inte heller i trädgården, aldrig i hans liv att han skulle göra det då han tycker det är jätte äckligt med bajshögar. Han hoppar flera meter förbi dom Skrattande

lilldiezel
0

Troya är en riktigt fin liten dam, går flera meter in i skog/buskage, där hon tror att hon är osynlig. Ska hitta perfekta platsen, SAMTIDIGT som hon går ner i "bajsställningen" så hon liksom dansar runt där :p
känns också som det tar flera minuter för henne.
Sen när hon väl gör sina behov, stirrar hon oroligt omkring sig, först på mig och gör sig säker att jag inte kollar.
Råkar jag titta på henne just då så sänker hon blicken och ser riktigt förnärmad ut..
när allt är gjort så sprättar hon för glatta livet och är så nöjd och glad att hon klarat det "osedd" (;

Loveradio
0

#18 Hahaha vad gulligt!

[oboybabe]
0

Keso är ganska jobbig, det ska alltid vara högt gräs och sen kan vi gå en långpromenad på 1 timma och han hittar inte, men när han väl hittar ett område som verkar bajsvänligtr så går han och luktar gör piruetter på platsen, springer någon meter, luktar och gör piruetter och så kan hålla på hur länge som helst, men om han inte hittar något ställe så gör han ingenting!

thilda-
0

Akillez bajsar gärna i buskar… MED raka ben! uh.. men inte vart som helst.. han vill helst inte bli sedd av andra personer.. och en gång så hade nöden ingen lag och han bajsa precis mitt framför ett helt fotbolls lag och när han upptäckte det så morrade han åt dom att " ge fan i att titta" :P
men förutom buskar så vill han väldigt gärna sitta ute på en åker.. ju högre gräs = ju bättre är det så länge ingen ser att just HAN, skiter.

men sen så har han en förkärlek till att vilja bajsa på min Chefs gräsmatta.. o rumpan vänd i mot hennes fina blomrabatt..

Damon
0

Min hund tkr det ä enormt pinsamt nä han ska gö d, han går helst in i högt gräs, brännäslor eller tistlar så d e ju skit kul, sen syns det väl nä han ska gö något så då e da ba att gå till sådanna ställen

[Forest]
0

Enja har jätte brådis helst ska hon hinna gå 1 mil innan hon hittar rätt ställe, men hinner ofta bara liten bit Flört Då har hon inte alltid tid med sitta stilla det är mer ovanligt utan hon går med krökt rygg sakta o lägger små kablar.

BandiitQueen
0

Min Castor har jag aldrig sett bajsa på något annat underlag än gräs och gärna när det är det en stor buske, höga grästovor eller högt gräs.. Han går och kissar oftast först sen slänger han ena benet bak (gör en halv sväng liknande) och sen bajsar han.. Om det inte är på rätt ställe kan han gå i "bajsställning" tills han når den gräshögen han tyckter passade bäst. :)

^_^ / Martiina

[NoOrdinaryGirl5]
0

Tim nosar i några minuter, innan han går runt och runt i en cirkel och sedan bajsar han xD Gör det väldigt komplicerat för sig själv.

zickan
0

Thea, bullterrier på 1år. Hon gör sina behov så fort de behövs utan omständigheter. Som valp lyckades hon tom kissa samtidigt som hon bajsade en morgon.

Phoenix, (dalmatin, Tax, naken). Han är den mest omständigaste jag mött. Han kan inte bajsa var som och låter bli om han inte hittar rätt plats. Han håller sig mer än gärna under 2 timmars promenad för att bajsa mitt utanför dörren om han hittar rätt plats eller håller sig till nästa tur eller nästa dag har tom hänt.
Han har lite olika metoder.

1. Normal bajs. Sniffar runt som om han spårade nått intressant. snurrar runt lite med nosen i backen. Hittar ett bra ställe. Prov sitter hukar sig lite. Duger inte. Nosar, sväger runt sedan sätter han sig.
Eller så sätter han sig bara efter att ha tittat ut en bra plats.
2. Lyktstolps/träd bajs. Sniffar, går runt stolpen/trädet som om han skulle kissa. Lyfter ena benet lite mot stolpen/träder så han svänger till lite och landar med arslet på stolpen/trädet en bit upp.Man tror han ska kissa men icke. Bajsar och låter matte skrapa lyktstole.
3. Sten bajsning. Ett öppet fält är rena katastrofen. Ett öppet fält eller något med lite stora stenar. Då ska man gå och sniffa in så många stenar som matte tillåter, eller kopplet tillåter. Samma där precis som om han skulle kissa så trycker han upp arslet på senare den väl utletade stenen. Enkelt jobb för matte som inte behöver böja sig ner utan kan skrapa av stenen.
4. Blyger bajs. Vissa gånger kan han vara en blygis. Då ska man bajsa bakom rätt sten, man måste klättra så högt upp man kan på kullen och sätta sig i det höga gräset eller långt in i skogen där matte inte ser. Men noga hålla koll på var matte är.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Forest]
1

26 hahaha :) den killen har sina krav på bajsa

elinn
0

För Dante är det mot/under buskar, i högre gräs eller mot träd som gäller.