Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 977 ggr
kerstinjoh
0

Välkommen sköna helg!

Solen skiner på en klarblå himmel. Jag o Alfons är ensamma o gör ingenting.

I eftermiddag bär det i väg till torpet. Då kan Alfons mysa i trädgården, titta på fåglar o fjärilar o jaga flugor. Å inga grodor har det kommit än!

Jag ska få ordning på mina rabatter. Hm, pyttsan! Jag glömmer alltid var jag grävt ner blommorna, så har jag tur så kan jag undvika att gräva upp dem, så de hamnar nå'n annan stans.

Det är överraskningarnas rabatter! Men undrar om det inte är sorken som möblerar om mer än jag? Jag ensam kan bara inte ställa till så mycket oreda i rabatterna.

Undrar om Alfons kommer att bli lite tokig? Han har inte träffat Quila på ett tag eftersom hon löper. Men Quila har varit där o det kanske luktar löptik i hela huset?

Ha det så gôtt i helgen!!

lena1
0

Det låter myyysigt Kertisn, men du får se det positivt att Quila har varit där, för då stannar ju alfons garanterat kvar (sniiffff) hihi…

Ha en härlig helg du med ;-)

kerstinjoh
0

Detsamma Lena! Glöm inte att se efter snorisarna bara. De kan bli lite våryra i helgen.

Se bara hur det gått för Alex med allt yrande o svamlande om hus med hjul. Det var antagligen någon som ställt sina vinterdäck där!

Lottisen! Sätt upp dubbla hänglås! HemlisDu vet var!

Kom just en reparatör, han skulle komma tillbaka vid 15-tiden. Han ville inte gå in med huvudnyckeln om Alfons var själv hemma. Hm, Fundersamser han farlig ut på något sätt?

lena1
0

Haha Kerstin det vill dom inte göra här heller trots att jag har en collie ;-),jag tror att dom får uppleva en hel del i sitt yrke med vaktande hundar och så….

Ja jag ska försöka hålla koll på dem, men jag måste bada min skitiga hund och det tar ett gäng timmar att komma igenom den pälsenFörvånad, sedan måste våran sura sköldis lotta och sugisen få rent hus också, för det har varit bara provisoriskt nu när vi inte haft tillgång till badrummet på så länge, vi drar ju en slang från akvariet till brunnen i bad rummet annars, och den räckte inte hela vägen ut i köket ;-)Så här blir det en riktigt våt helg kan jag säga :-)).

kerstinjoh
0

Blir det för jobbig kan du be att få låna nyckeln till Lottas förråd.

Där finns det mycket gottHemlis

lena1
0

Tack för tipset Kerstin, det ska jag försöka komma ihåg att inte glömma bortCool

Malin-A
0

heej va ni e vakna tidigt då… =)

ha det så kul i helgen o vi ska ta väl hand om lena.. =P hehe

lena1
0

hjäääälp det lät farligt malinFundersam,det blir nog till att låna den där nyckeln i alla fall av lotta,om jag bara kommer ihåg att fråga förståsFlört

AnneN
0

Hoppas att alla får en bra helg

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Malin-A
0

haha ne va inte orolig  vi snorisar e så snälla så =)

lena1
0

näerru det vet jag inte om jag litar på inte (skoja):-)))))

Lotta
0

Gå för guds skull inte på det där..du vet ju hur snorisarna är, vänder alltid kappan efter vinden ;)

Ha en riktigt skön helg, det är ju tur att det är nån som har finväder. Här i gävle är det storm och kallt, och vi håller på att bygga trall *Hua*

lena1
0

näe lotta jag ska försöka komma ihåg det :-))), här har det stormat hela dagen men med sol,så det enda stället som gick att vara ute på var i skogen ;-)

Malin-A
0

vänder kappan effter vinden.. ånej d tror jag bestämt att det är ni tantisar som gör =D

Wikstr_m
0

Jag ska SOVA!!!

zeretki
0

Ska du sova halv åtta på kvällen?? Oj, du måste vara väldigt gammal tantis. *gömmer sig snabbt*

lena1
0

näerå malin, jag vänder kappan jäms med vinden i stället det blir så dragigt annars hahaSkrattande

Malin-A
0

haha smart lena =D

lena1
0

hihi.. ja visst var detRäcka ut tunganSkrattande

Wikstr_m
0

#15 Njae, gammal och gammal.. är 17 så jag har ju några år till tills jag blir en tantis. nä men har tagit en rejäl powernap, helt slut efter slädkörningen och samt all hundvård.

Wikstr_m
0

UUUUUH VAD MIN HUND FISER!!!

Lotta
0

Finns inget som luktar så vidrigt…sist jag var hos Åsa fick dom slänga ut Sacko, han låg under bordet och släppte pysare…och jag skulle försöka dricka kaffe *urk*

Malin-A
0

hahaha fyy d låter inte mysigt =P

zeretki
0

#19 *lol* Ja, 17 är inte så gammalt. Jag som trodde det var bara vi över 25 som blev trötta tidigt på kvällen. Skriver jag nu när klockan är 00.40… Jaja. Men jag BRUKAR vara trött tidigt på kvällen. :P