Rädd för fiskespön
Hej min hund är livrädd för fiskespön , Hela hon skakar och flyr om hon får chansen! Vi är ofta ute och fiskar och vill att hundarna ska kunna vara med men ja allt blir ju så tråkigt när min hund är livrädd . Därför har jag valt att hundarna får stanna hemma när vi är och fiskar! Men så igår så tänkte jag att det borde ju gå och träna bort och satt och tänkte hur jag skulle göra . Där blir ju bollen involverad ! Men då kom jag och tänka på att tänk om hon associerar att bollen är farlig och då försvinner ju bollmotivationen och det är det viktigaste jag har i träningen! Man kankse helt ska skippa spö träningen och låta dom vara hemma ist ! Vad skulle ni ha gjort ? Tränat och kanske lyckas eller skita i allt och låta hundarna va hemma ?
Är det själva spöt eller rörelsena ni gör med spöt som hon är rädd för?
#1 Bara man håller i spöt blir hon rädd och vill bort men tycker hon blir mest rädd vi rörelserna! Och när hon har blivit rädd så spelar det ingen roll om så spöt ligger stilla på marken hon vill helt enkelt bort från platsen!
Har du provat att vänja henne vid spöt hemma?
Jag hade en hund som var skraj för paraplyer. Jag gjorde som så att jag fällde upp ett par paraplyer hemma och bra lät dem ligga på golvet. Man kanske göra något liknandemed fiskespö?