Hur får jag honom att lyssna?
Hej
Jag har en cavalier kille på 2 år här hemma som jag tränar agility med. Det går jätte bra och han gillar verkligen det. Men vi har ett problem. När vi tränar agility och han är lös på planen om en hund eller människa går förbi springer han direkt dit och skall hälsa (ibland klarar han av att gå förbi). Ibland kommer han tillbaka när jag ropar ibland inte. Är väldigt störande när jag får springa efter honom hela tiden för att fånga honom. Han har blivit lite bättre men vi behöver många råd och tips ändå. Hur skall jag få honom att följa mig? och att inte vilja hälsa på alla? Är just nu ett ganska stort problem för att jag vill kunna lita på honom mera än jag gör nu alltså kunna känna att han inte hela tiden skall springa iväg. Någon som har några tips?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här får du backa ett steg och träna på sådana saker utanför agilityplanen. Träna i koppel när du är ute, jobba med att hunden ska hålla kontakt med dig när ni passerar andra, ha väldans gott godis med dig. Var noga med att belöna riktligt när hunden håller kontakt med dig och inte bryr sig om mötande.
Lycka till :)
Tack skall testas :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 håller med skulle skriva det!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*