Min Grandis och jag
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej på er!
Har inte direkt presenterat mig och min hund än här på iFokus så jag tänkte skriva ner ett par rader.
Bor i Stockholm med min Grand Danois Melker, eller "Melskling", "Kräket", "Lilla stora monstret" beroende på mitt humör ;).
Han blev ett år på Valborg och busar/rusar/dregglar sig fram i livet. Än så länge har vi gått valpkurs, unghundskurs (vad nu det skulle betyda..haha) och en vardagslydnadskurs. Nu jobbar vi på vardagslydnaden och dessutom har jag ställt ut honom ett par gånger. Ser fram emot tre lite större utställningar i år och någon inoff bara för fortsatt tränings skull. Dessutom vill jag gärna gå med i sbk och börja träna lite där också.
Tänkte lägga upp en liten film från Melkers "sommarlov" på landet för ett par veckor sen. Han gjorde bad- och båt-debut, med skräckblandad förtjusning ;).
Haha vilken härlig kille!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Haha, såg ut att vara ett mysigt sommarlov för Melker! :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Åh vilken prins :) Älskar att se andras grandisar!! Han är väl inte så gammal än?
Verkar iallafall haft en härlig sommar 
Medarbetare på Hundar.ifokus
oj förlåt, såg nu hur gammal han var :) hehe
Yes :) Så han är lite yngre än Klenod. Synd att ni bor så långt bort! Han hade älskat att få leka med en sån snygging.
Vi har iofs tur som har många kullsyskon i närheten som han kan få busa med då och då. Tycker Klenod om att bada/simma förresten? :)
Ja det hade varit väldigt kul, klenod älskar att leka :P
Tyvärr så är hon JÄTTERÄDD för att bada. Ser hon have så flyr hon hellre. Men i vattenpölar tycker hon om att gå i. bara de inte är djupare än att vattnet går upp till henne tumme. :P
Jag har försökt locka henne att simma, men nej! det går bara inte. Och det är inte så lätt att tvinga i henne heller, (fast det vill jag ju inte) :P
Vad fina klipp och fina bilder 
vad fin kille!Älskar sluttexten,min bror fick igår känna hur en GD huvud känns att smacka in i
sluta med akuten med kraftighjänskakning :( (inget av detta var med vilje)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Vad fin han är!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#8 Klenod har råkat slå ut en tand för mig när hon blev jätteglad när jag kom hem och hon dunkade hennes huvud i min käke :S
Men hjärnskakning :P herregud, stackars din bror!!
TS, gjorde ni något speciellt för att han skulle tycka om/tycka mer om vatten, eller han bara "föddes" med att gilla det? 
#10 näe det var inge roligt han hade en JÄTTESTOR bula…
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Melker och jag tackar för komplimangerna :).
#8 Aj, aj, aj..! Ja när Melker älgar på i vad som känns som 50km/h så vill man inte gärna stå i vägen. Det där med att bli "skallad" har ju hänt ett par gånger. Hoppas din bror kryar på sig..!
#10 Nja, när han var valp badade han lite för att jag var i vattnet med två andra hundar och han ville inte bli kvar på stranden. Men så fort han inte bottnade vände han om. Vattenpölar står inte högst upp på hans lista iaf… :P. Han går omvägar kring alla vattenpölar. Men på landet så hade vi två av hans favoritleksaker i vattnet och lekte med dom, den blåa saken är en leksak jag köpte i USA, man kan stoppa ex. köttbullar i den (det är en leksak som flyter), då ville han minsann komma i ;).