Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1811 ggr
Cassii
0

Vissa medlemskap förstår jag bara inte

Hej!

Nu är det så att jag ringde SKK idag o frågade om ägaren till hunden måste vara medlem i SKK vid utställning - SVAR JA. Men varför ska då jag vara medlem eftersom jag kan ändå ställa ut henne? Varför ska jag ens ha något medlemskap om det inte räknas när man ska ställa ut? O hur ska vi göra? Vi har redan betalt o skickat in anmälan.. Med mitt medlems nr. Kan man ringa SKK, de gör min mamma medlem (hon är ägare) o sen kan de ändra? För det är ju inte så kul att bara kasta bort 220 kronor.. Någon som varit med om liknande? Behöver verkligen hjälp, vi ska ringa SKK på måndag igen då min mamma är bortrest till söndag!

Tacksam för alla svar!!

(clexie.wordpress.com)

Nuttra
0

bli medlem på shu ist :D Sveriges hundungdom. Du alltså, ej din mor. Så ingår medlemskap i skk, sbk, en rasklubb (sheltie för dig) och en lokal bruksklubb (vällingby i ditt fall) Du får gå på alla kurser, utslällningar osv. VErkligen inte bortkastade pengar :P Dessutom ska väl du fortsätta ställa ut henne?

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

Nuttra
0

såg nu i en annan tråd att du redan var medlem X)

Du behöver inte ringa, det är bara att maila till denna adress : medlem@skk.se

lycka till :)

btw, vi måste ses igen, länge sedan :O

/Helena

Loveradio
0

Nuttra, du kanske kan hjälpa mig?:) Jag håller precis på att fixa medlemskap i Sveriges hundungdom. Så står det att man förutom ett medlemskap i Sveriges hundungdoms länsklubb också får ett medlemskap i antingen SBK's länsklubb eller rasklubb. Vad ska man välja? Vad är bäst? Jag har en boxer.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Nuttra
0

Det som ingår är:

skk, sbk, sbk länsklubb, och en ras/specialklubb :) Så du kan vara medlem i både boxerklubben och en länsklubb där du bor ;)

/Helena

Nuttra
0

kan svara lite mer utförligt haha

Tex jag.. I mitt medlemskap ingår, skk, sbk, en länsklubb (i mitt fall vällingby hundungdom/vällingby brukshundsklubb) och schäferklubben. :) Sammanlagt 4 medlemskap utöver SHU

Hoppas du fattar :P mina texter kan vara förvirrande..

/Helena

Loveradio
0

Men man får ju bara välja ett av dom? Såhär står det:

"Iår fyller du 19 år. Det innebär att du förutom medlemskap i en av Sveriges Hundungdoms lokalklubbar dessutom får välja till ett medlemsskap i en av nedanstående klubbar.

Välj endast ett av nedanstående alternativ:

- Svenska brukshundsklubbens lokalklubbar

- Svenska brukshundsklubbens rasklubbar

- Övriga specialklubbar

Du får alltså två medlemsskap för 230 kr"

rebz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 Men som jag fattade så är ju inte det problemet. Hon är ju medlem, men inte skriven som ägare. Och det är ÄGAREN till hunden som ska vara medlem i tex. SKK. Och nu hade hon skickan in anmälan till utställning i sitt namn, när det är ÄGAREN (hennes mamma) som är den som ska stå på ansökan. Så som jag fattade det.

Till TS, kan ni inte ändra så att du står som ägare på hunden istället? Det är ju mycket enklare då det är du som ställer ut henne och kanske även kommer tävla med henne i framtiden? Och du är ju redan medlem.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Nuttra
0

#6 hmm.. jag provade att göra fejk, bara för att komma dit. Så stod det på mig också när jag tänker efter.. Jag valde två alternativ. Det gick igenom :P Valde schäferklubb och en lokalklubb. haha

prova vett ja ;)

/Helena

Loveradio
0

#8 Men vad konstigt haha :P Det står ju "välj endast ett av alternativen"?

Loveradio
0

När jag prova gick det inte :P

"Du har gjort för många val av ras- eller specialklubbar.
Gå tillbaka till Steg 2 och välj EN klubb."

Nuttra
0

haha min kusin har funderat på att bli medlem, nu blev hon det. Jag sa att hon skulle välja en lokalclubb och sedan klubben för ungerska raser, som man kan välja på '' övriga specialklubbar''

Det funkade för henne med :P

/Helena

Nuttra
0

men annars, så tycker jag du borde ta boxerklubben :P om du är intresserad av tidning och andra saker, haha läs lite på hemsidan och se vad som ingår i medlemskap.

Sedan kan man ju bli medlem i en lokalklubb på sidan om. Nu är jag inte säker men jag har för mig att det är billigare att bli medlem hos en lokalklubb till skillnad från en rasklubb :P

/Helena

Loveradio
0

#11 Jaha på övriga specialklubbar kanske det funkar, men där finns det ju inget för boxer :/ Men ska jag välja SBK's lokalklubb eller rasklubb? Går ju bara att välja en av dom. Lokalklubben kanske?

Nuttra
0

skrev i #12. tror du missade den då vi skrev samtidigt.

/Helena

[Malin3033]
0

Är man under 18 så ingår SKK, SBK, SHU och specialklubb. Men är man över 18 men under 25 så har jag för mig att några alternativ försvinner?

Jag tycker iallafall att du ska skriva över hunden på dig, mycket enklare att ha det så!

Loveradio
0

Men det finns ju svenska boxerklubben också? Eller vad är SBK's boxerklubb för nått? Nu är jag jätteförvirrad här :P

[Lostmybrain]
0

boxer är ju en brukshund, så den tillhör sbk :)

Cassii
0

Ringde till SKK o fråga om jag kunde skriva över hunden på mig (jag 16) och de sa nej, ändå vet jag flera som äger hunden fast denär 16.. O ja, jag kommer fortsätta ställa henne.. Är medlem i SHU, SKK o SSSK :)

Ellenfyrkant
0

#18 Men om både du och din mamma är medlemmar spelar det ju ingen roll vem som är ägare till hunden. Jag står dock som ägare på min hund och är under 18 men vet inte hur det funkar.

På utställning; krävs det medlamskap hos både ägare och utställare om det inte är ägaren som själv ställer sin hund?

Mvh Ellenfyrkant

Cassii
0

#19 Min mamma är inte medlem men hon är ägare..

Jag ringde SKK, för jag vill helst att min hund ska stå på mig. Jag har alla medlemsskap osv.. Det blir ganska dyrt om vi ska ha dubbelt av alla medlemsskap, men mina inte ens behövs..

Nej det krävs tydligen bara medlemsskap hos ägaren tror jag,..

rebz
0

#18 Konstigt. Men när man gör en ägarregistrering får man ju hem en.blankett där det står vem ägaren är till vänster och till höger kan man fylla i ägarbyte. Fyll i dina uppgifter och skicka in?

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Lostmybrain]
0

kan man stå som ägare fast än man är minderårig?

Ellenfyrkant
0

#22 Antagligen eftersom jag stått som ägare på min hund sen jag var 14 år.

Kan däremot tänka mig att man ska ha målsmans underskrift eller ngt.

Mvh Ellenfyrkant

[Lostmybrain]
0

konstiga regler det finns ^^ uppfödaren fick inte sälja hunden till mig för att jag var under 18, så mamma står som ägare. Är det bara att byta till mig sen?

Cassii
0

#23 Pratade ni med SKK innan eller skickade ni bara in papprena?

Ellenfyrkant
0

#25 Jag har inte varit i kontakt med SKK i det ärendet iaf.

Mvh Ellenfyrkant

Cassii
0

#26 Men.. hm, det är inte olagligt eller så då? heheheh, vill bara veta :)

Ellenfyrkant
0

Plockade precis fram ägarbeviset och nog väl står det mitt namn som ägare, har allid gjort. Så hur skulle det kunna vara olagligt?

Mvh Ellenfyrkant

Cassii
0

#28 Okej bra, då ska vi ringa skk imorn o försöka ändra..

tack alla för all hjälp!

Nuttra; Vill du dra till VBK i typ morn ??

[Lostmybrain]
0

ja :) awesome. kl 3?

har nytt konto då förra strula

Cassii
0

2? ;)

[Lostmybrain]
0

okej, haha :p

Cassii
0