Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 3076 ggr
toodiloo
0

Sele med reflex till jogging/cykling

Jo, jag skulle vilja ha en sele till min hund att ha när vi cyklar. Vill ha reflex också så kan hon ha den när det är mörkt. Har funderat på hurttas vanliga eller Y-varianten. Har ni några erfarenheter av dem eller några andra förslag?

Fridaaaa
0

Finns snygga reflex-selar på ö&B, dem är kanon tyckerjga ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[countess]
0

#1 har dom fått in någon ny modell*? för dom jag har sett passar verkligen inte på dom hundar jag har haft ! då har dom hindrat hundarnas rörelser :(

Fridaaaa
0

#2 Inte dem jag har sett på ö&b, jag har likadan som jag köpte på Ekohallen (fast den jag har är svart) och Lillan rör sig kanon i den.

toodiloo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ahaa, är det foder på den? det viktigaste är att den sitter skönt o hon kan röra sig ordentligt. Jag vill ha vaddering/foder på den :)

Fridaaaa
0

#4 Nej tyvärr är det inget foder på den :)

toodiloo
0

jag har kollat på en från limex också…

Reptile-Lovers
0

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=21446&art=8034564

Denna finns i svart

Vad har du för hund?

Här en "man" i sina bästa år.

Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se

Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se

toodiloo
0

jag har en welsh corgi pembroke, så jag vill ha en ganska smidig sele, helst i "reflexgult" så hon syns bra i skogen o i mörkret. Den du länkade såg rejäl o bra ut men inte riktigt vad jag är ute efter..

Är det någon som testat någon av hurttas varianter?

SaraC
0

Jag har haft flera av Hurttas selar och har alltid varit nöjd med dem. Det är bra kvalité och de är sköna.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

toodiloo
0

9: vilka varianter har du haft och vilken har varit bäst?

[Forest]
0

2 nej ÖoB har inte ny model på selarna och de passar som du säger inte alla. Och den är ofodrad.

TS jag tyckte denna såg trevlig ut bra pris med. Har du en hund med längre päls så ser man itne reflexen så bra utan man får mer satsa på bra reflextäcke och koppel :) http://www.carlssonhastohund.se/fodrad_microlitesele

[Forest]
0

ahlbergaren
0

jag har både hurttas Y-sele och den "vanliga", är jättenöjd med dom! :)

Reptile-Lovers
0

inte funderat på lampa då?

Fridaaaa
0

#11 På Ö&B här nere har dem 2 sorters selar. Båda reflex. Den ena gilalr jag, passar Lillan jättebra, den andra har jag inte testat då den inte finns till stora hundar.
Men det är upp till var och en vad man tycker passar på ens hund, ö&B var bara ett förslag då jag anser att den ena sorters sele är bra:)

LinaK
0

Här är det hurttas selar som gäller, har både "vanlig" sele och y-sele till båda mina. Dom är super bra! Bekväma och hållbara. Rekommenderas.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Mixxie
0

Hurtta använder jag. Har en y sele och fungerar riktigt bra. Inte sådana som går sönder utan håller verkligen. Rekommenderas. Bra reflexer har dom också

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

SaraC
0

#10 Jag har haft två spårselar. Men jag köpte en lädersele för cirka 1 år sedan eftersom jag tycker det är det ultimata, den är bekväm och mjuk åt hunden samtidigt som det inte fastnar en massa hår på den som det lätt gör på annat material.

Det man däremot ska komma ihåg med reflexer är att de håller endast sin fulla kapacitet i en viss tid. De måste även rengöras hela tiden för att fylla sin fulla funktion.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

toodiloo
0

11: den såg ju nästan vinterfodrad ut :S Den ska inte va för varm o sen vill jag inte att den blir smutsig o så..

14: nej, det behöver jag inte. Jag bor i stan och jag kommer inte vara ute i skogen (där det inte finns belysning) när det är mörkt..

18: jag vill ju ha en neoprenefodrad så då fastnar det inte heller, bara att torka av :)

det lutar åt att det blir en hurtta. Får ta med jycken o prova vilken modell som är bäst. Ni som har hurtta, hur justerbara är dom? Egnetligen är selen främst tänkt till min kommande hund eftersom jag kommer jogga med henne, men nu har jag börjat cykla med min hund som jag redan har o skulle vilja ha sele till henne. Tänker dock inte köpa 2. Hunden jag har nu är en welsh corgi pembroke (12kg) och kommande hund blir en welsh corgi cardigan (ungefär 14kg), alltså något större. Hur mkt skiljer det sig mellan stl på selarna, kan dom ha samma sele?

zoolatri
0

Jag har hurtta till mina hundar, y-selar. Grannen har det även hon på sina hundar och en annan kompis har den "vanliga" modellen på sina hundar. Vi är alla supernöjda med hurtta! Mjuka och sköna för hunden utan att hindra hundens rörelser. Själv tycker jag att y-selarna är bäst, hundarna rör sig om om de är "nakna".

toodiloo
0

åh, låter kanon! Det lutar ju åt en Ysele men ska prova o ta den som sitter bäst :) Hur är storlekarna? Har du samma sele till flera hundar?

zoolatri
0

#21 Är det mig du svarar till?:) I så fall så nej, hundarna har varsin, fast i exakt likadana;) De har storlek 60, har jag för mig. Mina båda hundar är ganska olika i kropparna, det är ju olika raser och skiljer 2,5 kg, men de är flexibla och går att ställa in runt magen.

toodiloo
0

ja, förlåt! det är det :)

oki. så du tror du att mina kan ha samma stl? För nästa stl blir rätt stor va?

zoolatri
0

#23 Ingen aning alls! Bäst är om du kollar på någon hemsida där selen säljs så du kan ta mått på din hund och kolla vilka storlek som är rätt, eller gå till en butik och prova ut:)

Reptile-Lovers
0

Jag tycker ezy dog har fina