Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1486 ggr
Trin
0

Man blir så upprörd

Är dagmatte åt en liten hund. Nu är det såhär att han är sjuk för att han har fått i sig något han inte till.

Varför kan inte  människor bara respektera att när man säger ge inte hunden massa saker att äta så menar man just det. Man säger det ju inte för att man tycker det är kul man säger det för hundens bästa !

Nu är lilla vovven , sjuk och får äta olika medeciner dålig i magen är han också. Detta kunde lätt ha undvikits om inte folk hade gett han massa mat han inte tål. Stackars , stackars matte och husse som måste ha varit jätte oroliga när deras lilla vovve inte kunde resa på sig och inte var sig själv.

Har varit med om detta flera gånger inte så att hunden blir sjuk och få gå på medecin. Men att man ger hunden massa "gott" fast man säger nej. De man får höra är men han är ju så söt , han ser hungrig ut osv. Säger man nej så är det ett nej. Varför kan inte vissa förstå det?

Oftast är det ju också folk som inte har hund själv som kan respektera detta. Åhh jag blir så upprörd !

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

fettmedkevlar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om hunden varit hos veterinären så borde ju veterinären förklarat för ägarna att hunden ej ska ha mat den inte tål?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Trin
0

De har självklart varit hos vet. De var inte ägarna som gav hunden maten. De vet ju varje hundägare får man hoppas , att man inte ger hunden massa den inte tål :)

Det var alltså gäster som gav hunden maten även fast ägarna sa till flera gånger att de inte ska ge hunden något.

Zabina
0

Fy vad störande! Jag hade nog inte bjudit hem dom gästerna någon mer gång. Om inte en tillsägelse respekteras så skulle de inte ha något hos mig att göra. Hade ägarna förklarat varför inte hunden fick äta maten? Ibland måste man vara ÖVERTYDLIG, annars går det inte in….

Har varit med om liknande precis när vi skaffade vår nuvarnade hund, men han blev inte sjuk (som tur va!), däremot blev han gasig i magen. Vi fick verkligen fått säga till på skarpen. De tyckte att vi va löjliga och elaka mot hunden som inte fick lite gott ibland. Men det fick de gärna tycka! Jag visste ju sanningen…

Trin
0

#3 Visst är det konstigt att de oftast tycker man är elak? När man bara tänker på hundens bästa. De är ju de som är elaka som ger hunden en massa den inte tål som den sedan blir sjuk av.

Zabina
0

#4 Ja det är underligt…I början var det en släkting till oss som skulle envisas med att kasta boll med vår hund hela tiden. Det spelade ingen roll hur mycket jag än förklarade varför han inte skulle göra det. Han tyckte bara att hunden hade roligt och "lite roligt måste ju hunden få ha". Att hunden blev totalt genomstressad och egentligen mådde pyton efteråt såg tydligen inte släktingen. Han har ändå haft hund i hela sitt liv själv. Jag trodde faktiskt inte folk var så dåliga på att läsa hundens språk…. Men nu vet man det!

Trin
0

#5 Ja det är konstigt. Mamma har en labbe och vi får säga till en familjemedlem hela tiden att h*n inte får ge hunden något. Vi säger till på skarpen flera ggr. Men ändo ska h*n envisas med att ge hunden bulle m.m. När h*n tror att vi inte ser.

Jag förstår inte varför vissa ska envisas med att ge hunden en massa när man säger till flera gånger att de inte får det. Vissa förstår bara inte.

Karmatarerskanise
0

Usch ja, sånt är himla respektlöst, och ganska omoget.
Jag hoppas de som matade hunden får betala veterinärskostnaderna och medicinen.

Vad var det som hunden inte tål?

Trin
0

#7 De vet jag inte riktigt jag fick bara höra att de hade gett hunden en massa mat han inte tålde. Det räcker ju med att man bara ger hunden något den inte är van vid att äta så vips blir den sjuk.

Men de måste ju ha gett hunden något farligt eller något han absolut inte tål eftersom de var så allvarligt så det krävdes vet vård samt olika medeciner.

Karmatarerskanise
0

#8 Det visar verkligen att man inte kan lita på att andra sköter sig och man måste ha koll på sin hund non stop.

Trin
0

#8 Ja det är verkligen synd. Speciellt när det är hemma hos en själv. Man tycker ju inte att man ska behöva ha koll non stop när hunden är hemma hos sig själv.

zoolatri
0

Jag skulle inte bjudit hem dem igen! Aldrig, de struntade inte bara i vad ägaren uttryckligen berättat för dem utan de gjorde på kuppen hunden sjuk!

Jag gav mitt ex´s släkting en ordentlig utskällning när han inte lyssnade på mej, jag blev så arg så jag var tvungen att ryta ifrån. Jag skulle lämna rummet och talade om för de som satt kvar att absolut inte ge Tinka något vid bordet, det är inte ok att tigga. Så fort jag gått ut såg jag i ögonvrån att han sträcker sig ner med något i handen för att ge Tinka, när jag PRECIS SAGT TILL ATT DET INTE VAR OK! Jag blev så arg när en vuxen man som betedde sig så respektlöst, så jag gick och lyfte upp Tinka samtidigt som jag berättade för honom precis var jag tyckte och tänkte om hans beteende och sedan fick Tinka vara med mig. jag blir fortfarande arg när jag tänker på det…

fettmedkevlar
0

#2 Men fyf*n, hade det varit min hund och gästerna inte hade lyssnat så hade jag helt ärligt gett dom en utskällning så det heter duga. Jag hade nog inte dragit mig för att skicka ut dem som inte äter upp maten själv utan ska sitta och ge till hunden.

Frågar man innan och får ett ok så är det ju lugnt, men om man säger nej och trots allt så matar gäster hunden så blir man ju tvärförbannad!

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Trin
0

#12 Håller med tycker alltid man ska fråga först. Får man ett nej så är det ett nej och det får man bara acceptera.

[Forest]
0

Jag är den flera hundar gärna tigger av men mig får man sällan något av pga tigg. Dok så de hundar jag känner (bekanta på något vis) o vet vad de kan får göra kanske något för smaka men det blir aldrig retur på godiset, snål? ne jag anser de ska vara mer med sin matte/husse än mitt godis. Och de får bara efter vi är klara allså inte innan/under kurs/träning/promenad osv.  Vill deras matte/husse veta mitt hemliga godis så får de veta vad jag har ofta kommer de själva med samma godis nästa gång Flört Koktlever eller torkadlever är som får hundarna att flockas runt mig Cool