Fota en valp är som att
sök en nål i en höstack. Jag har kämpat nu hela dagen med att försöka få ett foto av Nikita, men det lilla energiknippet är så full i fart och nyfikenhet att jag får inte nå bilder alls på henne. Om jag väl lyckats få någon bild så har hon rest sig upp och jag får bara med bakbenen. Att locka med godis är inte heller något som fungerar.
Kan ju fota henne när hon sover, men hur roligt är det med bara sovabilder? :P Oooh, ge mig tips på hur jag får henne att sitta still och se söt ut.
Hihi näpp, det är inte lätt. ;) Men kan ju tipsa dig om att vara utomhus.. Dels brukar de inte ha lika lätt för att springa iväg från matte/husse och så blir det mycket snyggare bilder, om man nu skulle lyckas få nån bra. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha ´man såg ju åtmistonne baken på henne och den var söt =)
Wikström, försök att få någon annan att fånga hennes intresse med en godis eller nått,åsså får du vara snabb med kameran då ;-).
hihi.. jaa du, jag tror vi körde me godis först.. eller? neeh, han var bara allmänt intresserad av kameran. sen hjälper de ju att man har en systemkamera som tar mååånga bilder i sekunden. då får man alltid med någon som är bra. Sen brukade vi ge honom en leksak och så fota vi lite då och då när han lekte..
Vi har nog aldrig haft några problem med de där iaf. Visst de finns dåliga kort:P men ändå
de där är allra första gången vi ska gå ut. Och första gånge vi själa tog kort på honom*

Lena; haha. det är inte lätt att fånga den donnans intresse. Kameran är mer intressant att nosa och ta en tugga av. Har tyvärr ingen bra kamera heller just nu, utan det är en som tar evigheter på sig för att ställa in skärpan och fota. Så innan den är klar hinner hon ta 930 vändor runt allt.
Alex; Hahahah , att vara utomhus är ju rena rama mardrömmen. Jag har fått jaga henne och stoppa trafiken när hon sprang iväg ut på gatan. Räcker inte ens med att locka med godis! Känner på mig att matchen med henne kommer bli hård :O hihi
#5 Han ser verkligen ut som en töntbull…sånna tassar, bara så söta =)
hehe men visst är det en viss charm med att försöka fota vappisar och unghundar, mååånga glada skratt brukar det bli till bilderna sedan
#6 Haha okej, då vart det ju genast knepigare. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Vilken sötis #5

Vet inte vad du har för kamera.. men många kameror har en sån inställning så den knäpper av bilder varje eller varannan sekund eller nått sånt (symbolen brukar se ut som tre bilder framförvarandra…)
sätt dig utomhus å beundra valpen, å bara låt kameran klicka av bilder! det kan blir någon bra!
som den jag har på min hund Ziri's hemsida www.ziri.se bilden på framsidan är tagen med just den funktionen =)
Så kan man få dom i lite galna språng ;)

Vicky var rätt lätt att fota när hon var liten. Tyvärr gav kameran upp och tog jättedåliga kort så i efterhand är det jättetråkigt att ha så få bilder på henne varav nästan alla så här dåliga :/
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/
hihi, jag gillar skarpt bilderna på svansarna.
Det blir en tråd om "misslyckade foton".

kerstin, det låter bra. ska du eller jag skapa en tråd om misslyckad foton? :P

Kan ju inte låta bli att lägga in lite tips om hur man fotar en valp, tråden inbjuder till det liksom :-))), hoppas ingen tar illa upp….
HUR DU FOTOGRAFERAR DIN VALP!
1,ta ut filmrullen ur förpackningen ladda kameran.
2,ta förpackningen från valpens mun och kasta den i skräphinken
3,lyft upp valpen från skräphinken och borsta bort kaffesumpen från valpens nos.
4,välj ut en bra bakgrund för fotografering.
5,skruva fast kameran på stativet,kolla så blixt och skärpa fungerar.
6,hitta valpen och dra loss den smutsiga sockan från dess mun.
7,sätt valpen på den utvalda platsen och ställ dig bakom kameran.
8,glöm den utvalda platsen och kräla på alla fyra efter valpen…
9,ställ in skärpan med ena handen medan du motar bort valpen med den andra.
10,hämta en näsduk och torka bort nos trycket från linsen.
11,släng ut katten och hämta papper att torka bort blodet,från det av katten förorsakade rivsåret på nosen.
12,försök få valpens uppmärksamhet genom att pipa med en leksak över huvudet.
13,sätt på dig glasögonen igen och kolla om kameran har gått sönder.
14,studsa upp fort som f..n och plocka upp valpen i nackskinnet och säg NEJ NEJ!!! sånt gör vi utomhus…
15,plocka fram ett glas och en fin wiskey.
16,sätt dig i din favorit fåtölj, lägg fötterna på bordet, läppja på wiskyn och besluta dig för att det första du ska lära valpen i morrn är "sitt och fot".
Trevlig helg alla hihi…
#20 Den är ju så bra. ^^ Trodde faktiskt att det var den som skulle vara i den här tråden när jag läste överskriften..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ja den är cool, ska nog öppna en ot tråd om bara sådana som relaterar till hundar, för jag har flera sprar på sådant och har gjort i många år nu :-)))
Jaa gör det! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Den var bara så bra Lena…stämmer så fint, wiskyn det skulle sitta fint nu…kom genast hit med en slörp åt mig :)
haha då får jag sno av Per för jag dricker inte sånt luktar och smakar pytonm blir lite sugen på att bjuda på ett skartt till nu när vi ändå pratar om wisky, vill ni höra…..
Japp nuuuuu…=)))
japp =)
Okey här kommer det ;-)…..
En dag skulle jag göra en kyckling sallad som gubben tycker så mycket om tills han kom hem från jobbet, och jag körde i massor med gott i den åsså skulle jag ha lite olja och vinäger i,så jag öppnar skåpet ovanför skafferiet och sliter åt mig flaskan med olja (trodde jag), tittar inte ens utan bara häller över salladen en hel del.
Åsså kommer min mellan son ut i köket och frågar vad som stinker!!!, inte vet jag sade jag pappa kanske har köpt någon olja som stinker värre än andra, och i den stunden känner jag alkohol lukten ordentligt, öppnar skåpet och kollar Pers dyra wisky han hade fått av äldsta grabben då han var i grekland hade gått som olja i salladen, och precis då ringer telefonen och min son svarar och det är pappa.
Per frågar vad gör ni?, mamma har gjort sallad med wisky i säger han, och per funderade på om det slagit runt totalt hemma….så till slut tog jag luren och sade att det var sant!! och då hör jag NÄE!! min bästa wisky!!!, och gissa om jag har fått hört det varje gång jag ska ha olja till något….och jag kan meddela att per har flyttat flaskan, så långt in så jag inte når den utan pall nu för tiden :-)))))))))), den bjuder jag på hehehe…
hehe den var bra…min bror kom hem till mig och lämnade en fin wisky, skulle han aldrig gjort..jag gick in till grannen också blandade vi den med oboy, efter ett tag så kom han tillbaka med en conjanc den gick samma väg den =) Efter en månad ringde han och frågade om vi smakat på den…jag var ärlig och sa som det var, vi har blandat dom med oboy. Jag trodde han skulle få en smärre hjärtattack..han vrålade att det var att häda att dricka sån fin årgång MED OBOY! 
Men det bjöd jag på…gissa om jag fått ätit det i många år, han tar aldrig med sig nått sånt igen, undrar varför 
hahahaha den var bra lotta… men är det gott med oboy då? :-), med tanke på att jag fick ju kasta hela salladen
Dom var jättegoda..jag älskar oboy…inte lika gott på sallad kan jag tänka mig 

tycker tråden är på väg att spåra ur.
Då lägger vi ner och kör det vi skulle från början :)
Fota en valp!!! 
haha han e ju bara för söööt lille skiten =P
Såå söt. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jaa,, minnen.. allra första gången vi fick se honom sen han var 3 veckor.. Varför växer dom så fort?:P
Åhh.. men gud, lussebulle..
Vart lite avis när man kom ut i parken imorse och där var en söt liten vitschäfer valp.. Och en blandis valp mellan tollare och jack russel (såg ut som en minni tollare) super gulliga.. och så kommer ja med ett stort paket på 7 månader:P buhuu!! ECKO KRYMP IGEN!!
Här har vi en valpis som stog still en gång i alla fall. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Ameh guuu!! vad jobbigt de här är.. jag känner fjärilar i magen för sånna där söta bullar!:P En söt liten räv mexen.. hihi.. KRAMA!
ohhh första bilden va ju bara för underbar. vill ha valp nuuuuu =D
oh den lilla nosen o dom öronen, mmm vilken pussvänlig hund,, =) haha han e ju bara för söt, man smälter helt enkelt =D
NAE SÅ SÖT! Jaa.. nu dör jag! :P
Hihi jaa jag bara älskar hans ögon på den bilden..:)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Alex, det är en så gooo liten mexx det där

jAG MÅSTE BARA BERÄTTA ATT JAG HAR LAGT UPP LITE NYA BILDER PÅ MITT GALLERI. Oj, det blev caps. Sorry :P
#53 Det var fina bilder. :)
#52 Jaa.. Så korta, tjocka ben.. Han såg ut som en korv. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Härliga!!! bilder allihopa ;-)
sicka gulliga ögon mexx har såå söt *vill ha**vill ha*
Åhhh jag vill vara med valp…nuuuu. Dom är ju så bedårande när dom är bebbar =)))