Kläder att träna hund i
Har ni speciella kläder på er när ni är ute på hundaktiviteter?
Jag tänker framförallt på hundträning, när man är ute i skogen eller på hundklubben. Själv har jag precis införskaffat ett par hurtta-byxor och är väldigt nöjd, jag är ofta ute i skog och mark och behöver kläder som skyddar benen från ris och grenar.
Har ni några tips på en bra hundaktivitets-outfit? Några bra sidor där man kan köpa kläder kanske?:)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kör med pinewoods kilimanjaro byxor och trapper väst, västen är toppen! Byxorna med, men det är verkligen dammodell = sitter bra men det gör ju också att utrymmet i fickorna blir mindre. Men inget jag störs av då jag har västen.
/SE*Barababelle's
#1 Var köper du dina kläder? Har faktiskt aldrig kollat på pinewoods sortiment:)
Jag kör oftast på jeans, sneakers/stövlar(/kängor på vintern) och nån skid- eller regnjacka. Så bekvämt och praktiskt som möjligt.
Men jag är sugen som bara den på bland annat ett par Lundhagsbrallor och nån käck tröjjacka.
Men jag har bestämt mig för att köpa ett par brallor från Elvingssons. De ser ut att ha praktiska, hyfsat snygga kläder. Väldigt billigt och hyffsad kvalitet.
Just nu har jag typ bara t-shirt + ziphood med stora fickor och mjukisbyxor. Just för att det är bekvämt :).
Funderar på att beställa en hundförarväst härifrån så man slipper tjocktröjan i sommar :P. Såg en broschyr därifrån när jag fick hem det förra numret av Hundsport. Tycker de verkar ha bra grejer till billiga priser :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Jag har säkert 5-6 olika hund-träningsbyxor. Alla olika, haha.
Men dom som används mest är mina Fjällräven & mina Haglöfs, massa bra stora fickor, sitter precis som jag vill, sitter bra kring midjan men är pösiga o sköna att röra sig i länge.
Dom har hängt med i säkert 3 år nu och är lika fräscha fortfarande, dom kostar en slant i inköp men är så grymt värda varenda öre!
Annars har jag div. olika "pös-byxor" med olika fickor, dom flesta köpta på typ H&M faktiskt. Om man kollar deras Sport avdelning så kan man faktiskt hitta bra saker där :)
Upptill har jag antingen nån jacka/tröja med massa/stora fickor eller en hundförarväst o en tjocktröja under :) Funkar perfa!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
#3-4 Haha jag menade såklart Engelsons! Jag har också upptäckt dom genom Hundsport eller något liknande.
Elvingssons är ju dom som gör bärnsten 
#6 Haha okej. Lätt att dt blir fel ibland. Ja Engelsons verkar ha rätt bra grejer ändå :).
Jag funderar på att beställa en hundförarväst, tycker de verkar prisvärda och i bra kvalité :)
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
#7 Okej. Väst är nog inget för mig, jättepraktiskt, men jag tror inte jag skulle trivas i det. Har aldrig lycktas med dunväst eller så heller… Haha.
Däremot en bra softshell eller annan lätt jacka med mycket fickor.
Sen vill jag nog ha brobergbyxan :P
#8 Ja alla gillar ju inte allt ;).
Ja varför inte. Den där brobergbyxan verkar rätt bra :)
#2 Googla =) Byxorna är bra nu när det är varmt och regn om vart annat, hyffsat svala men håller vätan ute :) Inte så fasligt dyra kläder heller. Jag var ute efter BRA kläder så man slipper bli blöt osv och de blir man inte, men att betala över 1000 spänn för ett par brallor va jag inte så sugen på.
/SE*Barababelle's