Vad kostar vet besök?
Är lite nyfiken. Har än så länge inte behövt ta min vovve till vet (har haft henne i några månader) och undrar vad ett besök kan kosta om något händer? Dvs ett vanligt besök för undersökning osv.
När vi var hos veterinären i vintras då min hund hade en böld kostade det runt 500kr. Sen fick vi recept så medicinerna kostade också.
Detta var ett vanligt bokat besök, alltså ingen akuttid.
Vår hund hade ögoninflammation för några veckor sedan. Grundkostnaden för besöket var ca 250, behandlingsavgift 250 och medicin (salva som vi fick där) ca 170 och så skatt på det, blev ca 800 totalt (minns inte exakta kostnaderna på allting).
Har för mig att det har kostat mellan 500-800 kr, kommer inte riktigt ihåg men det har då varit på en liten klinik. Senaste besöket var på en större klinik eller om det var djursjukhus och grundavgiften var på 630 kr men sen så tillkom extra avgifter eftersom att vi åkte in på kvällen med vovven.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Ja, vi var också hos en liten privatveterinär. När man går till de större djursjukhusen verkar grundavgiften vara betydligt högre.
Det är dyrare i Stockholm än i t.ex. Kalmar.
Jag tycker att du ska ringa till någon veterinär i närheten av dig och fråga om grundavgift 
- Mvh Emma
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De båda kliniker jag besökt den senaste tiden har tagit ca 550 kr för en undersökning. Men då är det stora dygnetrunt öppna kliniker med mkt dyr utrustning. Att gå till en privatpraktiserande vet brukar vara billigare:)
Ta o ring vetrinären o fråga. Jag betalar runt 200-500kr då har vetrinären gjort något :)
Vad gör veterinären för så lite pengar?
De gånger vi vart in till veterinären har det kostat oss ungefär 3000kr (mer om försäkringen inte hade täckt). En gång fick vi lappa ihop bitskador och en annan gång var det bara massa prover som togs + en ögonundersökning.
En obokad tid (akut tid) kvällstid. Undersökning *2, röntgenbilder, 2sprutor och ett morfinplåster landade på 3000 kr. Att kliva innanför dörren kostade 600 kr. (Malmö Djursjukhus)
annat tillfälle:
Bokad tid, årlig vaccination plus vanlig hälsokontroll 600 kr (Ystad Djursjukhus)
Större veterinärpraktiker eller djursjukhus är dyrare än små privata. Det beror också på vilka olika tider man kommer på, om det är dag, morgon, kväll, vardagar, helgdagar eller nattetid. Oftast har man ju inget val kvällstid och helger för då har oftast små privata veterinärer stängt så då får man åka in till större. Själv föredrar jag Djursjukhusen framför de mindre veterinärpraktikerna för om det skulle vara något så skrivs det journal på hunden som de kan ta fram vid senare tillfälle, t.om. på olika djursjukhus. exempel hunden blir sjuk i helsingorg, men man bor i trelleborg. Det akuta tas om hand i helsingborg men sen kommer man på återbesök i trelleborg och de kan dra fram hela journalen där. Himmla bra måste jag säga :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
8 Ja du våran tik äldre tik trode vi hade öronskabb men det var inte skabb, utan skitiga öron så hon tvätta rent dom (skapa även för se om det var djur först) den gången kosta det 250kr. För 300kr åkte vi o kolla noskvalster, det var det så spruta i nosen. jag känner henne ganska väl, då jag har haft en del vildkatter som vi kastrerat,vacc,märkt så jag får bra pris pga det. Annars vet jag att hon har underpriser då hon slipper hyra sin lokal o kan därmed hålla nere priset jag anser hon bra o lär inte byta vetrinär så höjer hon priset ja då är jag ändå stammis :)
tror vi betalade runt 500 kr när vi vaccinerade nellie i höstas..
Tack för alla svar! :)
#11 Nellie? ja så heter jag också hehe, Blev ganska ställd första gången jag hörde någon ropa "nellie! nellie!" för flera år sedan och upptäcka att det var till en hund. :P