Hinna träna innan hösten?
Jag och min hund Moa (Shetland Sheepdog) ska börja på en nybörjar-agilitykurs nu till veckan.
Vi kommer träna ca. 1-2 gånger i veckan har jag tänkt (efter kursen), och undrar då om ni tror det är möjligt att jag har min första tävling i September i år? Det är nämligen en tävling (officiell, spelar inte så stor roll för mig..) här i början av September.
Tror ni att det är möjligt att jag och Moa har hunnit träna upp oss så mycket så att en tävling är aktuell? Eller är det för tidigt för en tävling?
Hur länge tränade ni innan eran första tävling?
Berätta gärna allt om detta, haha. Jag är nyfiken . 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Beroende på ekipaget kan inlärning och grundandet gå väldigt fort, eller väldigt långsamt. Tävla kan du säkert göra i höst, frågan är dock om du tävlar för att plocka pinnar eller tävlar för tävlandets skull. :)
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
#1 Det blir mest på skojs skull. För att komma in i tävlandet osv. Men det vore ju inte helt fel att plocka hem en pinne/pinnar. 
men jag är glad om vi kommer oss igenom banan och med så lite fel så möjligt. Men det viktigaste är att JAG minns banan. 
Så det är alltså inte så att jag tänker "Jag ska ta hem alla pinnar jag kan, annars blir jag döbesviken". Hehe 
Om du jobbar på med träningen nu och din hund tycker det är kul kan du troligtvis tävla med förhållandevis goda resultat :) Grunda ordentligt!
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
#3 Låter bra! 
men ska inte skynda för snabbt, alltså känna pressen.