Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1113 ggr
PlusPlus
0

Akut fostermamma sökes

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta dök just upp på Fb

Fostermamma sökes till 9 settervalpar!
Mamman har avlidit.
Dom finns nu på Falu Djursjukhus.
Vet ni någon kontakta dom 023-64610
Sprid gärna vidare.

Inte en aning om det är någon dryg person utan liv som spridit ut detta eller om det stämmer men för att ta de säkra före det osäkra så lägger jag ut det här också ifall det faktist finns valpar utan mor i Falun i behov av hjälp.

Om någon kontaktar dem och det visar sig vara ett spratt eller liknande så skriv det som kommentar och sedan kan sajtvärden låsa eller radera inlägget.

Hoppas valparna får hjälp om de faktiskt existerar!

Karmatarerskanise
0

DU kan ju ringa och kolla om det stämmer. Finns så mycket strunt som sprids.

PlusPlus
0

Ne jag kan tyvärr inte det "/ Har bara mobil och inge pengar på den just nu "/ Därför tänkte jag att jag lägger ut det här ifall att :) Annars hade jag ringt och fått det bekräftat själv även om jag inte kunnat hjälpa.

Karmatarerskanise
0

Ringde precis och kommer till djursjukhuset. Och det är stängt, bortsett från akutfall. Så jag lade på. Kan ju inte ringa akutnumret och fråga. Men eftersom det går till sjukhuset så stämmer det nog. Hoppas bara det är aktullet och inte gammalt.

PlusPlus
0

Det var en kompis till mig som slängde upp detta på sin FB och hon hade fått det från sin mamma som fått det av sin kompis varav hon var den som startade det hela om jg fattade rätt. Så ingen massiv spridning om det stämmer. Tror inte kompisen ljuger men hon var inte helt säker :)

PlusPlus
0

Jag gjorde inlägget här minuterna efter att kompisen lade ut det så tror inte det är gammalt, men som sagt, har inte en aning. Tänkte jag gör ett inlägg ifall att så bebbarna får ännu större chans till hjälp :)

Mison
0

sprider på min fb

Alla djur behöver någon som bryr sig!

Karmatarerskanise
0

Ja, vi får hoppas dom får hjälp :)

Mison
0

9 stycken dessutom!! Det hinner man väl aldrig nappa upp heller.. Inte ens om man tar dom med sig till jobbet

Mison
0

någon som vet hur gamla dom dom är?? är dom nyfödda??

PlusPlus
0

Vet tyvärr inge mer än det som står :( Hoppas de små får hjälp fort *håller tummarna!*

JJUDITH
0

Gjorde också en tråd i morse, och efter att ha luskat lite kom jag fram till att det nog rörde sig om denna ägare och hund: http://www.glavaris.blogspot.com/ (läs inlägg längre ner för att förstå det hela. Allt stämmer - Falu sjukhus, 9 valpar), men tiken verkar inte ha avlidit utan rent av snarare blivit mycket mycket bättre. Glad

PlusPlus
0

Skönt att det verkat lösa sig :D