bra veterinär gävle (priset?)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Vi är väldigt oroliga nu. Våran åttamnaders bladraskille (bland annat schäfer, husky, labrador och pointer) snodde massa mat för några veckor sen, sen spydde han en del, och efter det ville han inte äta maten om vi inte blandade den med något gott, och han hade alltid slängt i sig mate förut, man fick hälla vatten på maten så att han inte skulle svälja det helt, typ. Vi bytte foder men ingen större skillnad utan vi måste blanda ut maten med något gott. Sen för ungefär en vecka sedan började han halta på ett bakben som han kan stödja på, men gör det helst inte, (det blev dage nefter han hade lekt länge och vilt med en annan hund, samt varit på hundkurs och dragit en del dagen efter), han reagerar inget när man trycker på benet/höften och så, det enda som han drog bort tassen från en var när man känner på en pytteliten "sårskorpa" mellan trampdynorna, men det är inte ens ett sår, utan ett läkt står liksom, inget som sitter fast där till exempel en tagg eller något, och det är inget gnäll, bara att han drar bort tassen lite, som man annars kan hålla i hur som helst.
Han är pigg ute, men väldigt slö inne, och det var han inte förut, förutom första dagara när vi hade fått honom då han hade sträkt sig och var halt på en framtass, men det gick bort efter några dagar oh nu rä det ju baktass som spökar. Jag vet att det kan vara såkallad "växtvärk" och sådat, jag har ju läst en hel del om det här. Men jag är orolig att det är atingen höfterna eller någon sjukdom, som vår försäkring inte täcker än då vi precis har skaffat honom och skaffat försäkringen.
Ni får gära komma med funderingar på vad det kan vara. Och även ge tips på bra veterinärer i Gävleområdet samt vad en undersökning, provtaging, röntken och så kan kosta. Det är ju en hel del vad jag har förstått. Främst vad bara en vanlig undersökning kan kosta, men det känns som att vi måste ta prover också för att se vad det verklige är.
Mycket tacksam för svar! :)
Angående maten så hade jag genast slutat blanda ut den. De e klart han inte äter bara det "vanliga" när det finns annat
Ställ fram maten ett tag, äter han inte så ta bort den. Till slut brukar dom bli så hungriga att dom äter. Kan gå någon dag inna dom gör det. Har funkat för oss.
Kanske de gör det för er. Har märkt att vissa hundar inte vill ha mat vissa perioder i livet, om det inte är något super i det.
Angående benet skulle jag gissa på "växtvärk". Låter som när Hades hade det. Vi märkte av det mycket efter att han hade legat ner och reste sig.
Men vi kollade upp det för säkerhets skull hos veterinär. Bra att ni också ska det. Bättre att vara säker ju 
Tyvärr bor jag i Skåne, så jag hoppas någon annan kan tipsa om veterinär. Och lycka till!
Tack för svaret :) Det som gör att vi blandar ut maten är att han var näst intill undernärd när vi fick honom för ungefär två månader sen (han är en omplacering från polisen som har farit illa) men nu är han fin i hullet och vi vill inte att han ska riskera att gå ner i vikt igen. Han håller ju på att bli könsmogen, så många säger att det är därför han sarvar med maten. Sen kan ju hundar vara så hungriga att dom mår illa, och därför spyr och inte kan äta.
Priser vet jag inte men Gefle hund & kattpraktik har jag bara bra erfarenhet av så dom rekommenderar jag varmt. Har varit där några gånger i olika ärenden och hade jag bott närmre så hade jag gärna haft de som ordinarie veterinär