Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 1552 ggr
Noa-Nisse
0

OT- berätta varför du valde just ditt "nick"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som rubriken lyder, varför valde du just det nick som du har?

Jag heter ju Noa-Nisse och det är för att jag hade två möss för väldigt längesedan som hette Noa och Nisse och då var jag bara medlem på mus.ifokus. Så det är därför jag heter så :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Helenaaa
0

Mitt nick är Helenaaa just för att jag heter Helena^^ Inte särskilt påhittigt.. menmen

Från mig^^

Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!

Fridaaaa
0

Mitt nick Fridaakesson har jag för att jag heter Frida Åkesson :P Så är inte så påhittig:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
0

Från början hette jag "Minou" då min katt heter så. Sen när jag blev Sajtvärd för Bichon så bytte jag till LinaK då jag heter Lina och mitt efternamn börjar på K Skrattande

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Cassii
0

Heter Cassii för att jag heter Cassandra och då brukar jag kallas för antingen Cassi eller Cassiih o Cassii är ett mellanting mellan de.. Tungan ute

AnneN
0

Jag har AnneN för att jag heter Anne Näsman, men innan jag blev Sajtvärd så hette jag Biobio och det nicket har hängt med sedan slutet av 9:an då en av barerna på Kreta där vi var på klassresa hette så och jag tog det namnet då jag blev medlem på Lunarstorm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[hyperiion]
0

Jag  har hypriion efter som ja haft de som nick så länge. Det är faktiskt från en gammal häst som va väldigt viktig för mig för runt 10 år sen:P

ajik
0

jag heter ajik för jag heter agnes johanna isabelle kjellander ;)

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

ajik
0

jag heter ajik för jag heter agnes johanna isabelle kjellander ;)

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

[Hilo]
0

Jag har INGEN aning what so ever vart mitt nick kommer ifrån.

SaraC
0

Jag hette från början "Eros" efter min hund. Sedan fick jag möjlighet att byta och valde då mitt förnamn plus första bokstaven ur ett annat av mina namn.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ixectrona
0

Det gamla jag har här är en kombination av namnen "Ixchel" och "Alectrona". Annars använder jag ofta numera Zanizaila (kombination av orden zanipryia - smaragd, min födelsesten, och zaila - berg, jag heter Nyberg), och Nìmwey (Na'vi för "peaceful", vilket liknar betydelsen av mitt riktiga namn).

[Forest]
0

Jag valde mitt efter Enja har det i stamtavlan men funderade på Chenja så jag skulle få med båda hundarna chanel/enja ihop.

Karmatarerskanise
0

SaraC och AnneN, nostalgi när man ser era gamla nick :)

Jag heter Hera för att jag gillar grekisk mytologi. Har haft detta nicket hela tiden.

Sophie&Segra
0

Jag heter Tikaani eftersom jag startade upp min kennel, som låg just under namnet Kennel Tikaani - och Tikaani betyder varg på nått inutispråk som jag inte kommer ihåg i skrivande stund :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Beckibus
0

Jag heter ju Rebecka så jag blir kallad i skola "becka och becki"och sen är jag så busig så det blev "beckibus"OskyldigGlad

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kitten86
0

Jag heter Kathe och har aldrig haft ett smeknamn egentligen under min uppväxt, men så en dag så kallade en kompis mig för Kitten och jag svarade utan att tänka mig för. Därefter har det blivit ett nickname och därför valde jag det här på sidan. Sen lade jag till 86 då jag är född det året, för att få ett godkänt namn som ingen annan hade.

Alexandra-S
0

Jag valde alexandrasundqvist för att jag heter just Alexandra Sundqvist. Lite långt och jag skulle vilja ändra med nu i efterhand. Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Vosjes
0

Jag vet inte varför jag valde Vosjes, förmodligen för att det var gulligt och för att mitt tilltals namn var upptaget.

Vosjes betyder "små rävar, räv bebisar" på holländska.

Funderar dock på att byta namn men matlust.ifokus tillåter inte det - de gillar vosjes

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Workingdog
0

Jag har Workingdog för att jag har hundar som jag arbetar och tränar med, så det passade in  :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Maja2
0

försökte med massor eftersom jag heter Maria så provade jag alla möjliga kombinationer, men det mesta var upptaget.

[rightPAW]
0

Efter Rocky Balboas "southpaw". Jag är högerhänt så då blev det rightPAW för min del. Låter nördigt när man skriver det såhär märker jag, haha.

AnneN
0

#21 Haha, jag som alltid trott det hade att göra med hundtassar, tass = paw på engelska

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

#21-22 Jag har också alltid trott det hade med tass att göra :)

Beckibus
0

#21 Haha jag trodde också det hade med tassar att göra!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[rightPAW]
0

#22-24 Förstår det, man kan ju tolka det så med Flört

Beckibus
0

#25 japp!

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

Zabina
0

Jag valde Zabina för att det är mitt namn, stavar med S i vanliga fall men det var upptaget!

[Sniff]
0

Jag döpte mig efter min katt SniffSkrattande

alva-m-t
0

Mitt nick heter som det gör för att jag heter Alva, sen heter mina marsvin Marwin och Theodor, så det står för m-t:) Sen har jag en katt, men när jag blev medlem på marsvin.ifokus, trodde jag bara det var den hemsidan som fannms i hela iFokus.systemet, men hade fel:/

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

zoolatri
0

Zoolatri betyder ungefär djurdyrkan. Gillar det ordet, och det passar ju bra både på mig och med tanke på forumet:)

Nikkis
0

Nikkis kom från att jag heter Nicole och mina vänner har kallat mig för Nikkis sedan jag var liten typ, så det är ngt som fått hänga med helt enkelt.
Dock så uppskattar jag inte längre att bli tilltalad som Nikkis IRL, utan jag är såpass vuxen nu och tycker att mitt riktiga namn är tusen gånger finare.
Men jag ids inte byta nick på forumen, det har blivit lite av min identitet på nätet så det får förbli så…. =)

Belimas
0

Valde Belimas då kenneln heter just så Glad

EternalWinter
0

EternalWinter är en kombo från en låt jag lyssnade på och att det kändes som just en "EternalWinter" förra året då jag blev medlem på iFokus. Sen tycker jag att de är redigt fint med. Glad

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

Medarbetare på Avenged Sevenfold

SaraC
0

#13 Haha ja, det var tider det!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar