Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 1396 ggr
alva-m-t
0

Valp o katt ensamma?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag undrar en sak. Marsvin och kaniner kan ju inte förstå varann, och man ska då inte ha dom tillsammans. Men katter och valpar/hundar, kan dom vara tillsammans och liksom underhålla varann istället för att man själv ska vara hemma. Eller bråkar dom bara då?

Det föll mig bara in att fråga det nu. Hehe…

Ps. Vet ej om jag satte dom i rätt grupp…Obestämd

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

Karmatarerskanise
0

Ett annar djur kan aldrig ge hunden det sällskap som en människas ger. Så nej, en katt kan inte ersätta oss.

<En katt pratar ett annat språk än en hund.

[rightPAW]
0

Självklart kan katten agera sällskap men ersätta en människa kan den inte göra.

alva-m-t
0

Gladokej… det var en allmänn fråga

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

[Forest]
0

Man du kaniner o marsvin kan man ha ihop det är ju ganska vanlig att man har en kanin o marsvin i samma bur Obestämd Dok är det bäst att ha 2 marsvin. Men katt o hundvalp leker någ säkert bra om de funkar bra ihop villsäga. Men anserinte lämnar man  en valp själv, även om det har en kattkompis.

Gurragg
0

#4 Det är inte dock bäst att ha två marsvin tillsamans, utan det är lag på att man ska ha minst två marsvin tillsamans, en kanin kan _aldrig_ ersätta ett annat marsvins plats.

[Forest]
0

5 har inte marsvin men vet ju sen innan att flera har kaniner o marsvin ihop därmed vet jag att de funkar bra att ha ihop. Glad

Gurragg
0

Eftersom kaninen har en parasit i luftvägarna som är farlig för marsvin är det inte att rekomendera då dem inte heller har något utbyte av varandras sällskap.

[Hilo]
0

Klart du kan ha katt och valp tillsammans ensamma..
Förutsatt att de funkar ihop ändå.

Fast du ska ju aldrig lämna en valp ensam längre stunder ändå.
Mina katter och hundar är ju ensamma ibland tillsammans.. Nu bryr sig inte mina djur om varandra speciellt mer än två av katterna, men..