Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 2240 ggr
Malin-A
0

Slickar i sig kiss!

ja när vi är ute på promenad o Lusse hittar ett ställe där det är en tik (antar att det är en tik) som kissat så blir han helt stel o ska slicka i sig d, o så gnager han på tänderna eller små naggar så att det kommer massa saliv, o d droppar nästan rinner ifrån honom, jag brukar dra bort honom ifrån stället, men varför gör han så?

TinaH
0

är han kastrerad?
Kan vara så om han inte är kastrerad att han känner tik-löp och där av gör så…

bara en tanke…

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

SaraC
0

Håller med Tina.

Eros slickar ofta på vissa kisställen. Vet inte om de har med löp o göra, men vissa intressanta ställen måste han slicka på iaf..

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Malin-A
0

ne han e inte kastrerad, jo har väl antagit att det är därför, men han lyfter ju inte på benet eller nått, men han kissar ju 2-3 gånger när vi e ute på promenad så d börjar väl komma nu då me könsmogenhet o sånt…

SaraC
0

Japp, säkerligen. Snart kommer du få stanna tjugoelvatusen gånger ;)

Malin-A
0

haha jo d blir väl så, men tycker d e så äckligt när han ska slicka i sig kisset, men iof i hundarnas värld är det ju inte äckligt.. men jag ska ju pussa på honom.. =D

Alex
0

Men Malin.. Han brukar väl slicka sig själv en del också..? ;) Pussar du honom efter det kan du nog klara lite kiss också. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

SaraC
0

Japp, de kan man ju tycka.. ;) Men de är ju bättre än en hund som äter bajs iaf! ;)

Malin-A
0

haha ja du har så rätt Alex, jag får säkert i mig en hel del.. så lite kiss skadar väl inte =D

lena1
0

Malin, så har alltid mina hanar gjort också, och i vuxen ålder är det fråga om löp oftast, men din är ju som sagt lite yngre….vad jag har lärt in på mina när dom fastnar så är "framåt", man får börja med att locka med sig själv eller en goood gottabit (själv använde jag mig av kokt riktig lever , och när hunden förstod att framåt är att förknippa med beröm och gotta, så slutade jag succesivt med godis varje gång, och nu behöver jag bara säga framåt med pigg röst om jag upptäcker att det är väldigt intressant på någon fläck,och då går dom vidare och pinkar en skvätt precis därefter ;-), men som sagt det krävs en stor portion tålamod ;-)…

Real
0

jaa du ecko är bara 7 månader och redan på de där.. fast han vet nog inte riktigt vad de handlar om tror jag.. men han börjar darra i hela läpparna när han har luktat på ett sånt ställe.. ser hel lustig ut:)

TinaH
0

# 6
Alex…du är bara för HEL GO´!! *ASG* Belly Laugh

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Malin-A
0

bra tips där lena, ska börja med d.. =)

Wikstr_m
0

när dom slår ihop tänderna så betyder ju det att dom är kåt :P har samma problem med min hane..

lena1
0

Tack Malin, jag pm,ar dig senare med lite mera tips, har tvättis just nu fram till sjuFlört

kerstinjoh
0

Mums säger Alfons!Glad

Gasoline
0

Det där är normalt, alla minna han hundar har gjort så, det är ett sätt för dsom att läsa av vilken hund som varit där innan, typ en adresslapp. Ochdet är antagligen en tik som varit där innan (som alla andra säger) eftersom han slickar.

Lotta
0

Helt klart…dom kan stå i timmar och lukta och slicka…var du glad att han inte börjat bete sig som vissa hanhundar gör, gnäller eller till och med ylar hela nätter och dagar. Har nämligen en granne som har en sån hanne Skrattande

Och vadå den där Lussebulle som slickar både kulor och annat, lär ju inte göra nån skillnad om man säger så Räcka ut tungan

Malin-A
0

haha nee han e ju bra på d där me o slicka =)

SaraC
0

Vi har gjort en deal jag och Eros. På morgonpromenaderna får han nosa, slicka och sprätta hur mkt han vill.. Och då tar de en halvtimme att gå en annars 5-minuters väg. Men annars får han faktiskt försöka uppföra sig och göra som jag vill! ;)

Pomperipossa
0

Oj vad det är lättsamt med en tik!!!:) De löper 1-2 ggr/år men har du en hanhund så finns det alltid löptikar..:)

Lotta
0

Ja som sagt jag har ju en tik som uppför sig som en hanne, hon nosar och pinkar varannan meter…hon är inge rolig alls =)

SaraC
0

Fast jag tycker det är hundra ggr lättare med Eros än de tikar vi haft :)

Pomperipossa
0

Ha ha ha… Det bor bara två tikar i vårt område men ca 15 hanar…. Gissa om det är fullt ös när brudarna sätter igång… *s*

SaraC
0

Hehe ja då är dom eftertraktade kan jag tänka! ;)

Pomperipossa
0

Japp…Vi är allmänt hatade av hundägarna…Glad

Lotta
0

Kan bara tänka mig när dom börjar sjunga serenader alla 15 *hua*

SaraC
0

Haha!

Ja, de är som en dröm när ngn tik löper här. Eros sitter som förfrusen antingen i fönstret eller vid dörren och gnäller ideligen.

Pomperipossa
0

Det är ganska intressant att se alla på promenad med sina hundar och sedan när de försöker gå FÖRBI vårat hus….*asg*

Lotta
0

Hahaha måste vara kul att vara tikägare en sån gång…fy för den lede att bo med hanhundarna då =)))