Ytterliggare en ny
Läst mycket härinne i några månader nu, både innan och efter vi hämtat hem vår "lilltös".
Jag är 18 år, uppvuxen med schäfer och har nu vänt om helt och har äntligen skaffat min drömhund, en borzoitös. Efter år av planering, och drömmar hämtade jag hem Ivana den 3:e Januari nu i år. Inte heller blev det en åttaveckorsvalp utan en halvårsgammal unghund fast redan nu märker man skillnaden på mot de mer renodlade brukshundar jag växte upp med. Lilltösen är verkligen helt fantastisk och dessutom min allra första egna hund.
Utöver henne så finns i hushållet mina två huskatter, Elmer och Spencer och en sambo som inte var så lite skeptisk till borzoi först (nu har han konverterat och det blir helt klart fler längre in i framtiden)!
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Hej!
Vilken sötnos du har där!
Borzoi är en ras som följt mig länge, läääänge.
Dock aldrig haft turen att träffa en personligen. Bara sett på utställningar.
Tycker de är himla vackra, och häftiga hundar!
Hej och välkommen hit får jag säga då även fast du läst och varit här innan
Vilken söt hund du fått hem. Tycker verkligen att rasen är så tjusig, dom ser så ståtliga och fina ut.
När jag gick i skolan i Örebro så var det en man som hade en gammal borzoi som han gick mycket med på stan, man såg honom när man stod och väntade på bussen, den var gigantiskt men så snäll 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Välkommen hit! Din tjej ser ju jättego ut!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Åh, det är en drömras för mig med. Fast det är nog många år kvar innan det blir nån för mig. Du får vara snäll och lägga upp foton på henne här ofta!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Hej och välkommen!
Också jag är en "sucker" för din vackra ras, det är en ljuvlig ras! Jag vet iaf en annan här på forumet som har en hon med.
Fin hon ser ut! Vill gärna se fler bilder :)
Tack så jättemycket, det värmer i "hönsmamman" när andra tycker lilltösen är fin 
Just nu har vi en bråkig kamera här hemma, men vi jobbar på att få igång den, vill ju inte missa tiden eftersom hon växer såfort. Bara sedan vi hämtat hem henne har hon växt tio-femton centimeter.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Välkommen :) Var en trevlig presantation av dig o dina djur :) Jätte fin Borzio tik du har :) Har promenadkompis som har en tik på 9 år jätte trevlig hund cool o snabb hahah första gången jag mötte henne kom hon galoperande o det lät som en ponny som kom rusande. Dom är så snälla o trevliga otroligt lena o klappa o har lång fin nos som ofta tål många pussar
Ska bli kol o följa dig o lilla Ivana.
#8 Ja farten de kan få upp är minst sagt imponerande. Tösen här hemma skuttar runt i snöhögarna och påminner mer om en hare än en hund ibland. Man skrattar rätt gott, speciellt när det blir totala tokrus med en upphittad pinne