Det som göms i snö
Det som göms i snö, kommer fram i tö.
Stämmer riktigt bra det.
Nu när snön här i Helsingborg är borta, ser man att det ligger bajshögar precis överallt! Trottooarerna får man gå slalom på, och att gå på en gräsmatta i mörker finns inte, för då kommer man hem med bajsskor.
Förstår inte att det finns så lata människor alltså.
Usch ja, det är samma sak här. Förskräckligt äckligt faktiskt. Inte konstigt att folk klagar på oss hundägare (sen ska man ju inte dra alla över en kant såklart)
Jag svär varje gång jag är ute och går 
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Ska tillägga att jag är duktig på att plocka upp
Så jag kan själv inte ta åt mig av klagomål faktiskt.
Nä det där är riktigt irriterande…. Här är det en meter snö fortfarande, men även om det dröjer så kommer ju våren hit så småningom :)
LinaK, ja, det tråkiga är när man får blickar från folk för att man råkar stå nära en hög :P Jag plockar också alltid upp om det inte är i en buske.
#3 Njut så länge det varar :)

Känner mej jätte dum varje gång jag glömt bajspåsar eller dom är slut och någon går förbi. Dom vet ju inte om jag ska plocka upp det senare eller inte. Jobbigt jobbigt ;)
#5 Ja det är inte kul om det händer. Men jag har alltid ca 10 med mig, så risken att jag glömmer eller att de tar slut är väldigt liten.
Om ni ser någon som inte plockar upp bajset efter sin hund, säger ni till dom då?
Ja det är verkligen äckligt :S Ser nu i trädgården när det töar mer och mer (har ganska mycker snö kvar) att högar kommer upp efter hand, så får leta upp en spade och skyfla bort det efterhand som dem kommer upp :P
Jag går mest i skogen och där kan man ju gömma det i en buske eller skyffla över med grus/jord. Men man ska absolut ta upp det om det är där massa människor ska gå osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Brukar inte säga till eftersom det inte är min sak, men jag kan ge dom en sur blick
Men oftast ser dom ju ut att skämmas när dom ser att man ser dom.
#6 ja, jag har åxå alltid med mig extra påsar, och erbjuder en påse ifall jag ser nån som inte plockar upp.
#8 Jag brukar stirra hårt och länge. Är det en bit bort säger jag oftast ingeet, om det inte är riktigt mitt på trottoaren.
Är det på vår trottoar säger jag definitivt till, eller om det är på lekplatsen. Oftast ber dom om ursäkt och säger att dom ska komma tillbaka, då brukar jag vara framme med en påse till dom. Sen finns det ju skitstövlar som inte ens tittar på en.
Har också med mig extra påsar, minst fyra stycken brukar jag ha med (har ju två hundar) Sen brukar jag ha nödfallspåsar som jag sätter på kopplena. Utifall man skulle glömma.
Har hänt att jag har gått ifrån någon bajshög som jag inte nått. Piiinsamt! 
Blir så irriterad på min lilla JR som alltid ska gå UPP på snöhögarna för att skita. Hon är lätt och sjunker inte ner när hon går där. Själv sjunker jag ordentligt när jag ska ta klivet upp på snöhögen för nå bajset.
Numera är det kort koppel tills jag hittar lämpligt bajsställe där jag tycker att hon kan få bajsa. Jag väljer ut en plats där jag kan nå att plocka upp utan att ha snö upp till armhålorna.
Jag har aldrig varit med om att någon blivit sur eller arg, jag har sagt: oj, har du slut påsar, eller: oj har du glömt påse- jag har extra. Alla gånger, utan undantag vad jag kan minnas, har de sagt: oj, jag använde upp den sista för en stund sen och nu bajsades det igen. Hände i och för sig inte alltför ofta, men har aldrig stött på nån surkart :)
En kompis till mig var ute med sin gamla hund, hunden hade problem med magen just då och hade diarrè, diarrè är ju inte direkt lätt att ta upp. Och hunden bajsade bara en liiiten liiiten klick, hon kunde givetvis inte ta upp det. Då kom en arg kvinna fram till henne och nästan skrek åt henne att "TA UPP SKITEN EFTER DIN HUND" min kompis svarade då att det inte gick eftersom hon var lös i magen. "DET SPELAR INGEN ROLL!!!"
Så trist med sånna människor, så klagar på minsta lilla.
Jag säger inte till om jag ser nån som inte tar upp. 'Hemma på min gata i stan' så får man stryk om man öppnar mun 
Tror faktiskt inte att jag har sett någon som låtit hunden skita utan att ta upp. Däremot så händer det då och då att man får frågan "Har du någon extra påse, jag glömde?"
Själv har jag ringt på närmsta hus och bett om vanlig plastpåse, då jag inte hade påse kvar och inte heller orkade gå hela vägen hem för att hämta, och sen tillbaka för att leta upp vart det var som hunden bajsade.
Förut var jag inte så värst noga med att plocka upp, men nu har jag alltid en bajspåse med mig ut. Sen plockar jag bara upp om det är där folk går. När vi är i skogen plockar jag inte upp (om det inte är på stigen).

Blä, likadant i Malmö.. Senast i dag kom jag hem med bajs under skorna. Tydligen så är det jätte jobbigt att plocka upp efter hunden när det är snö… Min tjej ska alltid upp i drivorna och bajsa högst upp, så man behöver inte bocka sig så långt ner :)
Bra tråd..! Har tänkt på detta ofta. Senast i veckan när jag klev rätt i en nyproducerad hög… Mysigt värre.
Jag plockar alltid upp efter min hund. #12 just så gör jag också. Jag "väljer ut" var min hund får bajsa. Så det är kort koppel tills jag hittar en lämplig plats och sen är det "varsegod". Har funkat bra hela vintern. Är dom superlösa i magen är det givetvis "skitsvårt" (hur kan ingen fått in den ännu, haha) att plocka upp. Men då är det väl bara att vara en miljöbov och slösa några extra bajspåsar.
Jag förstår inte varför man inte skulle plocka upp efter sin hund bara för att den bajsar i en buske, på en stor snödriva, "där ingen går". Hur vet Ni var "ingen" går..? Den där Ingen tycker jag att många vet så mycket om. Hur sjukt detta än låter så vill jag ha koll på min hunds avföring. Eftersom jag har en Grand Danois så kommer det mycket bajs. Mycket mycket… En liten mask kan lätt gömma sig där om jag inte tittar. Om jag då skulle strunta i att plocka upp för att han hittat en tillräckligt stor buske att bajsa under, då kanske det kommer dit en annan hund som på något sätt smittas av det min hund bär på. Och jag lever i ovisshet om att min hund har en mask-koloni i sig.
Så jag kommer fortsätta att se till att han bajsar på "lämpliga" ställen så att jag kan fortsätta använda mitt två-hands-grepp för att få upp den kolossala hög min prins producerar.

Min mamma är en riktig skogsmulle, en sån där som alltid går där "ingen" går….
Här är det ju fortfarande massor av snö men bajshögarna trånar fint ovanpå den.
Jag plockar i princip alltid upp. Har väl hänt att jag inte haft någon påse och varit på ett ställe där jag normalt inte går och inte kunnat gå tillbaka och plocka upp. Eller kunnat hade jag ju, men jag kan ju erkänna att jag inte tar bilen och åker tillbaka till något ställe jag varit på besök på.
Brukar även använda mina extra bajspåsar till att plocka upp andra hundars skit om jag har över och det är nära någonstans att slänga påsarna, eftersom jag tycker det är så bedrövligt med allt som ligger. Här ligger det ofta flera högar 1-10 meter ifrån tunnorna där man slänger bajspåsarna 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
I skogen plockar inte upp förstås. Finns ingen papperskorg förrän 6 km längre fram. Bära på 7 bajspåsar och sen koppla upp fyra av hundarna för att gå omvägen via papperskorgen innan jag är hemma…. näh. Jag resonerar i det läget som att ingen går där. Utan dom som går i vår skog håller sig till samma elljusspår som jag och mina hundar skiter ju inte mitt på spåret.
Plockar jag inte upp i skogen så är det när hunden är längre bort ifrån stigen. Då resonerar jag som så att om någon går där kan de lika gärna kliva rätt i en älgbajs eller dylikt..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#18 Ja, om någon börjar vandra i en buske, då undrar jag varför
. Jag har aldrig sett det hända. Därför låter jag bajs ligga i en buske.
Sen finns det dom som faktiskt plockar upp bajset, men slänger påsen på marken istället. Är det verkligen mycket bättre? Nä verkligen INTE!
JAg plockar upp där man SKA plocka upp, dvs inom tättbebyggt område, gångvägar, parker mm. I skogen plockar jag inte upp.
Ja, nog resonerar alla olika. Jag vill som sagt hålla ögonen öppna för bland annat mask så jag plockar upp. Dessutom är "buske"/"skog" lite öppet för tolkning.
Vi har skog där många skogsmulleförskolor håller till och då är det kanske rätt åt barnen som leker i en buske… Ja inte vet jag.
#26 Där det är uppenbart att det kan komma sig att folk leker i busken plockar jag självklart upp :)
LinaK; ja, det känns så himla onödigt.