Vad är era hundar rädda för?
Hugo är rädd för flaggor och lastbilar:Päven vissa människor…

Min ena tik är lite rädd för kompostgaller och så för dottern när hon far runt på golvet med dockvagnen.
Den andra tiken är rädd för hrm…tänker….ingenting som jag kan komma på. Förutom en enorm leonbergerhane som bor en bit härifrån. Hon har en del respekt för hans storlek.
ecko klarar inte av skatare:P när de låter om skatebordsen så är de jätte läskigt! och på kvällen (eftersom han är mörkrädd) så är allt läskigt, från en liten plastpåse till en staty av ett lo:)
sen gillar han inte gubbar/killar som går mystiskt.. hum han är nog inne i en period:O

Oj!
Mina hundar har ju väldigt olika & ganska så olyckliga bakgrunder & det finns mycket rädslor & osäkerhet kvar hos dem.
Saker som framförallt är läskigt är okända killar (även många som de träffat flera gånger funkar det inte med), hastiga rörelser, att lämnas, stora fordon, skrikiga ungar, smärta etc etc. Men det är fyra hundars olika rädslor som kom upp nu, orkar inte ta hund för hund.
Lusse är rädd för snögubbar o andra konstiga saker som är strategiskt plaserade =D

Min tant är inte rädd för nåt….. Inte ens för katten som försöker skrämma henne genom att attackera när hon sover..

Raksha är rädd för dammsugaren, och lastpallar, gissar att någon på jobbet gått på henne med en när hon var valp. Annars är hon rädd för främmande hundar, men lär sig att acceptera dem om hon måste. Ganska snart är de inte främmande längre, och då går det bra.
Vidar är rädd för massor av saker. Han är skotträdd, han är rädd för hockey (fast bara när man är nära rinken, och det beror ju på smällarna av pucken i sargen, men det räcker att det är folk på planen, så vill han ta en omväg runt idrottsplatsen). Vidare är han rädd för dammsugaren, fast inte så mycket. Han är rädd för hundar, hästar, kor, stora djur över huvud taget. Han är rädd för främmande människor, särskilt jägare som man möter i skogen. Att han är rädd för veterinären beror nog mest på att det finns andra hundar där…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jack tycker inte om människor som pratar högt/skriker, berusade människor och främlingar.
Hmm…(f'låt Alfons) men grodor är ruskigt läskiga och skumma.
De gömmer sig i rabatter och hoppar fram och skräms när man minst anar.
innan idag så träffade Lusse på en sån där gran.. och den hade barr som stack han på nosen o han blev livrädd för den.. men efter att jag klappad grenen med massa barr s gick det bra =D

Jack tycker heller inte om personer som klappar, kramar, tar tag och håller om hunden och fjantar sig(pratar med barnslig röst och skrattar högt). Tro mig, det är sant. Han avskyr när folk fjantar..
Min är inte rädd för något alls, men han var lite osäker ett tag på mindre barn om dom kom i klunga, för han blev stormad av ett gäng lekis barn när han var valp, ingen hörde när jag sade till och fröknarna fanns inte där, men det har gått över för länge sedan…
Mexx är rädd för mörker, personer som beter sig "konstigt", duschen..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Raketer och smällare.
Badkar/dusch - allt blöt som man kan bli i tvingad i.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Velvet är lite rädd för folk/hundar som kommer för snabbt mot henne
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ecko gillar att duscha
var bara tvungen att tillägga de.. tycker de är ovanligt!
#15. Är han verkligen en hund?
Skorpan är jätterädd för killar och fullkomligt hatar golden. Säger man bada eller klippa klorna så ränner hon iväg som om hon hade en raket där bak 

Men Lotta, Skorpan är ju din, kan det bli annat än kattastrof.
Min kessy hon bara älskade att bada, sedan om det var i duschen, i vattenslangen, i vattenspridaren eller i sjön spelade inte så stor roll. Det var ju vatten. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Bodde uppe i stugan en månad med Eros i höstas. Där har vi en "dusch", några träplattor och en vattenslang med sjövatten. Tänkte jag skulle passa på att tvätta Eros och spolade av och schamponerade in honom. När jag skulle ta slangen och sätta igång vattnet igen så smet han.. Ni kan ju tänka er hur han såg ut, hälften så liten och alldeles löddrig… Där sprang han och jag efter och försökte på alla vis få tag i honom.. Sambon kom ut och höll på att skratta ihjäl sig. Fick lov att bära honom tillbaka tillslut.. Bättre med badkaret, där kommer han inte undan!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
hum.. kerstin ja vet inte? jag har funderat på om ja fått något annat hem..
inte för att han står och viftar på svansen när vi duschar.. men vi har bara ett drapperi.. ingen kant eller så och han står kvar ändå.. vääldigt duktig! och så står han med huvvet neråt så de rinner vatten längst med halsen så han kan stå och dricka;P haha! sen kan han stå och njuta när de är varmt och skönt..

Min hanhund är rädd för saraes illrar. ;-)
Audiatur et altera pars
Mina hundar räds ingenting, inte ens valpen !
Ja men din Kessyu var ju miljöstörd…man kan väl inte dyka från bryggan när man är hund…men den jucken var för dum för att förstå det 

haha, fast det är rätt lungt från bryggan. Kommer du håg när jag cyklade med henne över vattenfallet på gångbron och hunden kastade sig över kanten och skulle hoppa ner i fallet. det var ju vatten :-)
Det hade kunnat slutat illa det.
Audiatur et altera pars
Hon var ingen hund….det var en livs levande torsk =)

haha, torsk. ;-)
Audiatur et altera pars

Levande torsk?
Min labbe var lika tokig. Slängde sig från bryggor och landade med magplask!
Han lyckades också med bedriften att slänga sig från en järnvägsbro och landa i vattnet.
Min goe "Bosse"!
Våran Kasper är rädd för dammsugaren :P

Frankie är extremt kamerarädd och även rädd för "svarta lådan". När jag tar fram den börjar hela hunden skaka. Svarta lådan innehåller hundborstar, kardor, kammar, trimsax, klotänger och pälskräfsa. :)
Skorpan och Doris försvinner som en avlöning om jag tar i damsugaren =)
Nero är livrädd för att maten ska ta slut..
Hmm..
Och små barn som bara stirrar.. :P

**Zalo är rädd för:
**
*Att matte ska försvinna
*Raketer
*Skott
*Hästar
*Elstaket
*Barn
*Klotången
*Damsugare