Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 5161 ggr
Veero
0

vaccinera vid 11 veckor

ringde och bokade in tolv veckors vaccinet, men visade sig att jag räkna fel, han blir elva veckor den dagen och inte tolv.

borde jag boka om och ta det veckan efter? Eller spelar det ingen roll?

Emmma
0

Min valp var 11v och 4dgr, (precis 4v. efter första) min vet. sa att den bara kallaes tolv v. sprutan och att de viktiga egentligen va att den blev 4v. efter första sprutan. Inte mer en de och antagligen inte mindre.

[Forest]
0

1, Man kan vänta med 12 v sprutan sa 3 olika vetrinärer till mig bla ett större djursjukhus sa det. Då våran valp vart 16 v innan hon fick sin 12v spruta, det var pga pencillin som vi fick vänta hon skulle återhämnta sig innan man gav den sprutan. De sa det går bra att ta den senare det är ingen fara med det. (ringre runt för höra så det stämnde :D )

Emmma
0

#2 jasså okej de va inte vad de sa till mig. Iof minns ja inte helt hundra heller, kan ju vart bara att man inte skulle ta den för tidigt. (innan 4v mellanrum).
Men de brukar vara väldigt petigt med sprutor att man inte går övertid.. är du säker? (
Hästen lära ja grunda om när de gått två v över ett år. Kanske är skillnad iof.)

Denna kommentar har tagits bort.