Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2573 ggr
[rightPAW]
0

Vart släpper ni era hundar?

Som rubriken lyder, vart släpper ni era hundar?

Skogen, inhägnad, hundgård, fotbollsplan?

rebz
0

På vår, sommar och höst blir det i skogen (pappa bor i ett litet samhälle så det är inte mycket folk som rör sig där). Så där kan man känna sig riktigt lugn när man släpper dom.
Nu på vintern så brukar vi gå på typ en landsväg där inte så himla många bor, och där man kan se långt. Så där får de springa och hoppa upp på snövallar och försöka komma ut på alla gärden i den höga snön :P.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Hilo]
0

Min lilla tik som bor hos mig 100% är lös överallt förutom i storstaden eller där det finns mycket folk..

Stora hanen som mamma har hos sig tills vidare är lös på stora ytor, typ ängar, åkrar.. eller i skogen.
Aldrig lös inne i samhällen som lilla tiken eller så.

tsset
0

Där jag bor, vilket är skogen någon minut bort beroende på hur man går. Har gått i dessa skogar dagligen i 8 år med hund och innan dess har jag nästan bott i skogen ändå så jag känner skogarna mer än väl, vet var folk brukar gå, när de går där, vilka områden inte en människa rört sig i på flera år och hur långa vilka stigar är.

Sen får den ena gå lös i "samhället" också, med honom är det inga problem, medan jag med omplaceringen nyttjade en inhängnad tennisplan när han var ny. Så… "flexibel"/galen som han är krävdes 4 meter högt stängsel medan han lärde sig gå lös och få lite värden på människor och speciellt mig då. Nu kan vi hålla oss i skogarna då han vet vem jag är, och snart är vi nog ute på vägarna utan lina vi också ;)

KvirrZ
0

På dagarna har jag henne lös vid fält och ängar+vissa vägar där det inte är speciellt mycket människor och bilar. På kvällarna har jag henne ofta lös överallt där vi går.

- Mvh Emma

Karmatarerskanise
0

På öppna platser, som parker, eller i inhägnad.
På öppna platser för att vi ska kunna hålla koll på att ingen annan kommer, och i inhägnad för att kunna hålla koll där med :)

SaraC
0

Oftast på en släktings stora inhägnade tomt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Lyan
0

Nästan överallt utom när det är mycket folk eller bilar. Jag har dem inte lösa i stan om jag har bägge med mig och Mattis är totalt knäpp i huvudet efter den långa vilan så honom litar jag inte på just nu. På kvällsrundan brukar de få vara lösa även mitt i stan men då är det folk- och biltomt.