Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 3311 ggr
Astrafg
0

Hej min hund har kiss problem.

Min lilla valp springer runt och kissar hela tiden, bokstavligt talat var 30ionde sekund ibland till och med oftare, hon har aldrig haft detta problem tidigare jag misstänker att det kan vara urinvägs infektion men kisset är inte gult och det luktar inte starkt alls. Detta problem började för runt 5timmar sedan.

Hon kan fortfarande sova utan problem och busa och gosa det är enbart när hon vaknar eller sluta busa/gosa som det blir stora kisspölar och sen kissar hon massvis av småpölar och oftast kommer det knappt en droppe.

Någon som vet vad det kan vara för fel? och nej hon har inte fått någon promenadöver 2min eller varit i snö alls.

Har funderat på att köpa tranbärs tabletter till henne och undrar ifal någon vet ifal de verkligen fungerar eller äns är bra för hundar? (om dom har urinvägs infektion eller är påvägatt få det)

SamanthaJones
0

Ring och boka tid hos veterinär. låter som urinvägsinfektion.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Astrafg
0

#1 Jag ringde dit och de sa att jag skulle vänta, jag undra bara om det kunde vara något annat.

AnneN
0

Kan hon ha legat någonstans där det är lite kallt eller dragigt? Druckit mycket?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Astrafg
0

Hon brukar alltid bädda in sig i filtar så hon borde inte ligga där det är kallt och darigt, och hon dricker lite för lite om du frågar mig nästan ända vattnet hon dricker är lite grana efter bus och vattnet med fodret då hon får nerblöttmat, väldigt sällan hon bara går och dricker av sig själv har försökt visa henne vattenskålen och hon har inge intresse av den. Hon började dricka mindre idag också genfört med tidigare.

thilda-
0

Gå ut med den oftare och lite längre än 2min…

[Forest]
0

Våran valp vart så där med då var det urinvägsinfektion fick äta pencilin 10 dagar och även ta nytt kisseprov efter kuren.

Sen har jag märkt lite i viinter jag har köpt c-vitamin brus i tranbär sockerfri 1 tab i 1liter vatten får hon dricka i 2 dagar då det inte var poppis o dricka.

[Forest]
0

Oj ser även promenad tiden är tok lite, men eftersom hon kissar så ofta och antar lite varje gång kan jag nästan säga att det är uvi

Astrafg
0

#6 Jag tror inte så många brukar gå ut med en 9veckors valp mer än 2min eftersom det inte är så bra för dom. Fast du kanske tycker en valp på 9veckor ska gå ut på 10min promenad i 30minus grader?

Jag skulle kunna skriva en uppsatts om hur urinvägs infektion fungerar och så och längden på promenaden skulle bara förvärra det hela.

Jag var uppe till veten och vi fick tranbärs tabletter, anti biotika och anti inflamatorisk smärtstillande, och hon hade urinvägs infektion. Och veten rekomendera mig att inte gå ut med henne på 1 - 2dagar eftersom hon är för ung och sjuk.

Desutom skrev jag inte alls hur många promenader jag var ute med henne men det var 1gång i timman även efter bus och måltiden så det blev runt 15gånger om dagen.

[Forest]
0

8, ursäkta men skrev du innan att det var -30 ute lr räknar du med att vi ska gissa det? Och jag var ute mycket mer med min valp när hon var 8 veckor gammal, promenader tja vi var ute i trädgården. Nu är hon 7 mån, finns väl täcken även för valpar?

Denna kommentar har tagits bort.
Cornelija
0

Oj råkade skicka inlägget i fel tråd.

Hälsningar

Cornelia, medarbetare på Sång iFokus

Cornelia Webdesign , Min privata blogg

twinkime
0

#11 Det är fixat =)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html