Vad ska jag göra ?!
Hejsan
Det är så att min mamma ska vara hundvakt åt en flatt i 2 veckor, det är hennes egna uppfödning så hon känner väll lite att hon inte kan säga nej.
Problemet är att han verkligen är aggresiv, misstänker att det är pga smärta men vi vet inte var uto möjligtvisöronen men han beter sig illa även om man inte rör öronen.
Vi har haft honom sen tisdags kväll och hittils har han attakerat min brors flickvän och bitit henne i fingret, attakerat min kines 2 gånger, lyckligtvis ingen skada, min blandis två gånger och jagat henne när hon skrikit en gång, han har morrat åt mig en gång när jag tagit av koppel så jag nuddat öronen och en ggång direkt efter att han attakerat min blandis och han vägrade ge sig men jag stog kvar och inväntade en attak men min mamma kom och såg till att han gav sig.
Nu ska jag vara ensamen med mina två, mammas tre och sen hunden vi är vakt till, jag vill verkligen inte att något ska hända, jag är inte rädd för honom, händer något så gör det och jag har ingen anledning att vara rädd för då blir det bara värre så jag står på mig men nu har jag fått dela av huset och har honom i ena delen och de andra i andra delen men jag är osäker påpå om han skulle ta någon av dem genom kompost gallret eller hoppa över.
Vad ska jag göra när han beter sig så illa ? nu har jag bara stått kvar och sagt nej strängt åt honom men det hjälpte inte, han lyssnar bara på mamma och jag vet inte om jag vill ta tag i honom.
Hade det varit min hund hade det varit avlivning direkt om inte veterinären hittat något som kan göra ont men han har varit såhär sedan han va unghund så det är ändå ett invant beteende så han är ca 5-7 år, vet inte exakt men nu kan jag inte göra det för det är inte min hund.
Vet inte vad jag vill ha ut av det hän, lite tips och råd och kanske bara skriva av mig lite ?