Hundar iFokus

Hundar

Etikett: presentationer
Läst 6008 ggr
[___THEFINAL]
1

dansk/svensk gårdshund :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nyfiken ^_^ är det några prickar här inne som äger en dansk/svensk gårdshund? själv har man två godingar. Malva och Kajsa ^_^ min familj har även kennel - kennel Ackabo. mysko namn, men det kommer av mina föräldrars namn. Acka - Annika, Bo - Bosse. föressten, är det någon som varit på gårdshundsträffen i skåne? ^____^

(på bilen: uppfödning av älskade valpar små ^_^)

/elin ~

Sandra
0

Aldrig hört talas om rasen förr… men vilka söta valpar! Jag vill också ha!

[___THEFINAL]
0

måhå ^.- _dom är så söta ;D
_haha ^_^ har du hund, själv?

(på bilden: valparna biter mamma Malva)

/elin ~

Marylojs
0

Jadå, jag har en raring! Precis ett år gammal har min lilla dåre hunnit bli…

Marylojs
1

Herregud! Först nu tittade jag på bilderna och jag blev såååå valpsjuk! :-)

kacka
0

Hur är de i temperamentet? Pigga och ettriga som Jack Russel? Bra barnhundar?

Sandra
0

Nä =( Hade ju när jag bodde hemma med föräldrarna. DÅ delade vi ju på vovven. Men nu när jag bor själv har jag ju ingen. Har inte tid med nån just nu heller iof. Men man saknar ju det hela… vovvarna va jättesöta! =)

Marylojs
0

Kacka: De är mycket aktiva och arbetsamma, glada och positiva till det mesta (utom möjligen kloklippning). Det finns en del jakt i dem vilket man ska ha i bakhuvudet.

De kräver att få arbeta för att må bra (jag spårar och tränar lydnad med min) och är fantastiskt bra att jobba med om man arbetar med positiv förstärkning och motivation. Det är inte en ras man kan korrigera till lydnad, då ledsnar de.

Bra barnhund vet jag inte riktigt, jag svarar som jag brukar, är barnen bra mot hundar så är hunden bra mot barnen. Min är inte van vid barn så jag kan inte säga så mycket, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara några problem så länge barnen vet hur man uppför sig med djur.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, skulle kunna skriva en låååång uppsats. Fråga gärna mer om du vill, och ta gärna en titt på rasklubbens hemsida www.gardshund.com

Mvh

Marie-Louise

[___THEFINAL]
0

Marylojs, nemen vilken sötnos *_* omg. kärlek.
jaaaa ^_^ valp-kärlek i mängder <3

kacka, ang temperamentet. jag kan bara
hålla med Marylojs och le. och jo,
barnvänliga är de - älskar ungar gör iaf mina :)

den ena av mina två älskade saker är
helt galen i människor ^_^
hyperaktiv och ränner runt i skogen.

den andra är lugn och stabil, en liten
soffpotatis som gärna ligger och sover
under täcket i sängen ^__^ så sött.

vissa tycker inte om det.
*HUNDHÅR* men jag tycker om det ;D

gör din det Marylojs? ^_^

/elin ~

Marylojs
0

Haha… ja hundhår, det får man acceptera helt enkelt. Victor vet precis var hans plats är: Bredvid mig under täcket i sängen. :-)

VIctor är ju så ung än, så hyperaktiv är en bra beskrivning. Helst ska något hända hela tiden, men han kan acceptera att ta det lugnt i soffan ett tag om man ber riktigt snällt. *ler* Då kommer han och lägger sig med huvudet i knät och somnar.

Den här rasen är alldeles, alldeles underbar… och väldigt egensinnig :-)

[___THEFINAL]
0

ja, den är helt fantastisk ^_^
och jag tycker inte att man kan jämföra den
med jack russel, de är helt olika.
visst, lika till utseendet, lite grann :D

/elin ~

Marylojs
0

Nej jag håller verkligen med. Tyvärr verkar det som att folk som gillar JRTs utseende men insett att det är en för krävande ras tror att DSG är någon slags "JRT light" och att man kan ha den som sällskapshund utan träning och stimulans.

Jag skulle vilja säga att de båda är väldigt aktiva raser, men på olika sätt.

kacka
0

At leka med "barn" i 10 ärs åldern gilalr nog många hudnar… men SMÅBARN som är ett halvår och kryper runt då?

bergmark
0

Gårdshundar är jättefina, bra vakthundar och råttfångare. Tyvärr jagar vår inte bara råttor utan även katter, ekorrar och helst av allt; mink. Bifogar bild på vår Hampus när han i somras dök i vattnet för att rädda lillhusse (han tror att alla som dyker från bryggan måste räddas). Och så en söt bild oxå….

bergmark
0

Det gick bara att bifoga en bild. Här kommer räddningsdykaren Hampus!

Karmatarerskanise
0

Vår familj har en långhårig, fast renrasig dsg :)

Ellinor_ludde
0

Hej!

Har själv skrivit ett likadant inlägg för några dagar sedan :D
Ja, jag har en Gårdshund hane på ca 1 ½ år vid namn Ludde <3

Ellinor Johansson
0

# 0 De bruna valparna på bilden är helt underbara. Heter färgen brun? Har du någon bild på en brun vuxen vovve?

TinaH
0

jag vill ha en sån som nästa hund!!
Är bara för goa!Räcka ut tungan

Vill ha en sån till agility….Skrattande

men dem går som jaktras, och inte bruks ras va?? *kliar mig i huvvet*

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

skurken
0

dom e jätte fina :) har hört från nån att dom är allergivänliga eller vad man ska säga, stämmer det?

bergmark
0

Ja, faktiskt. Jag får astma av katter men har inga problem med vår gårdshund. Men det är säkert väldigt individuellt. Vi testade innan vi skaffade honom, vi lånade en gårdhund som jag snusade på jättemycket i flera dagar för att se om jag skulle reagera på det. Men det gick bra. Och nu har det gått bra i nästan sex år!

Lotta
0

Vilka söta hundar, jag tror inte ens att jag sett någon av den rasen förns nu =)

Ellinor_ludde
0

Jag har en söt liten gårdshund på 1½ år som heter Ludde <3

Lotta
0

Ja han är mycket söt din lilla Ludde, ska jag ropa på honom? Komsi kom så ska Ludde få godis av tantisen =))

Ellinor_ludde
0

Haaha ^^,
Han tackar ja till erbjudandet Lotta xD

lena1
0

Jättesöööta ju, jag blir ju sååå vappis sjuk:-)))

Bemydream
0

Vi hade en dsg som hette Viking.

Han fick somna in för precis en månad sen…Gråter

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

lena1
0

26, vad jobbigt men du får vara tacksam över att han har det bra nu med alla de andra däruppe, fast det är svårt…